R RenoveringsBg skrev:
Snyggt jobbat! Är det gipsputs du kört med?
Japp
 
M miggo87 skrev:
Hur gjorde du med avlopp till tvättmaskin?
Riktigt fantastiskt jobb!! Kan du fixa min källare när du endå ör igång?:love:
Drog en förlängningsslang in i avloppet under diskbänken, tog upp hål i stommarna med hålsåg för genomföring...
Bor du långt från Piteå? :)
 
  • Gilla
jimmie.p
  • Laddar…
M Mats_R skrev:
Imponerande arbete!
Hur tjockt lager cellplast har du under golvvärmen?
Kör med 25cm cellplast, armering och 20mm golvvärmerör
 
Jag vill tacka dig Deeler för att du delat med dig av ditt projekt, framför allt inredningen i tvättstugan som jag delvis plagierat.
Som sagt jättetack för inspirationen och ditt projekt ser verkligen jättefint ut, hatten av!!
 
  • Gilla
Deeler
  • Laddar…
Tusen tack och jättekul att jag kunnat bidra med inspiration...
 
  • Gilla
Rostig_9000i_-88
  • Laddar…
Källarprojektet börjar gå mot sitt slut.
Sista rummet pågår nu, gamla garaget som fått ett stort fönster istället för den gamla porten.
Lägger klickgolv för att skapa lite varmare känsla...
Underlag mot betong är åldersbeständig plast och sedan 2mm foam.
Skarvar tejpade med åldersbeständig tejp
Renovering av källarrum med pågående läggning av klickgolv, åldersbeständig plast och foam på betong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat källarrum med pågående klickgolvsläggning, fönster och ljuskällor i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Källarrenovering med nytt stort fönster och pågående läggning av klickgolv ovanpå underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Otroligt imponerad! Jag har också en källare på 80kvm som ska göras iordning och har fått otroligt mycket inspiration från dig.
Vad kostade det att göra om golvet överallt?
Använde du något program till att rita upp allt eller har du kört på känsla?
Mvh Rasmus
 
Familjenyheter Familjenyheter skrev:
Otroligt imponerad! Jag har också en källare på 80kvm som ska göras iordning och har fått otroligt mycket inspiration från dig.
Vad kostade det att göra om golvet överallt?
Använde du något program till att rita upp allt eller har du kört på känsla?

Hej,
Och tack för din feedback.

Jag bilade ut hela källargolvet(betongen) och la in cellplast samt vattenburen golvvärme och gjöt nytt.

Golvytorna i sig, klinkers och lamellgolv är ju inte tokdyra. Det som kostar är att gjuta. Bara betong, betongbil med slang kostade ca 25 000. Gjöt själv med en kompis som är i branchen.
Cellplast och annat undermtrl drar också iväg...
jag drog om alla avlopp, drog el o va också.

Enda programmet jag kört med är google sketchup där jag ritade in hela källaren.
Vi rev så mycket vägg vi kunde efter att en sakkunnig inom området gjort en bedömning kring vilka väggar som var bärande.

Lycka till med ditt projekt! :)

Mvh Rasmus
 
@Deeler
Vi är inne i perioden att planera bastu i källaren och ska ha kakel och glasvägg samt en vägg och tak med panel likaså. Hur upplever du att uppvärmningen är, tar det långt tid att komma upp i temp? Vilken effekt har ditt aggregat?
 
Hej,
Inga problem att få upp värmen, kör med Harvia 6kw aggregat och det går fort att få värme i bastun.
Bastun är ca 2m bred, 1,4m djup och 1,9m hög.
Det vita kaklet blir aldrig så varmt så att man inte kan luta sig mot det.

Lycka till med bygget... :)
 
Tack för svar! Jag hade tänkt ett mindre aggregat, 4,5kw, som skulle täcka mellan 4-7 kubik, och jag tror det jag tittade på var från Narvi. Tänker jag fel effektmässigt tror du?
 
Redigerat:
jockeping jockeping skrev:
Tack för svar! Jag hade tänkt ett mindre aggregat, 4,5kw, som skulle täcka mellan 4-7 kubik, och jag tror det jag tittade på var från Narvi. Tänker jag fel effektmässigt tror du?
Ska säga att min är dryga 4 kubik men det är just det där med kaklet, att det kanske blir för klent med 4,5kw...
 
Det kommer troligtvis att fungera med 4 kubik, (min är 5,3 ish) men tänk på att både glas och kakel suger energi från aggregatet och med ett mindre aggregat kan det ta längre tid.
Det finns flera sidor på nätet om detta där du hittar uträkningsformler för kubik kontra krav på effekt.
 
Ja precis, det suger ju energi. Får ta en funderare och kolla dessa nätsidor. Tack för svar och att du delar med dig!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.