Skulle behöva lite tips när det gäller randiga tapeter. Är det någon som har erfarenhet av det? Har hört att man kan bli "yr" av att komma in i ett rum med sådana tapeter. Till saken hör att vi nedtill har en panel så det blir inte så mycket tapet. Den tilltänkta tapeten heter är blå och vit randig från Sandbergs kollektion Wilma. Tacksam för kommentarer  :D

Satte upp (i mitt tycke) riktigt snygga randiga tapeter (röd/vit/sand-färgade) i vårt lilla gästrum. Blev jättebra med undantag för att ränderna framhävde att väggen faktiskt inte var helt rak på sina ställen  ;D

(Använde f.ö vattenpass vid uppsättningen.)

I nästa rum satte vi upp renoveringsgips... ::)

Jo, i sovrummet har vi Sandbergs blå/vit/sand-färgade Elliot http://www.sandbergtapeter.com/defa...p;katdel=3&psid=19&vid=26&vrank=1 , med gips under som sagt.

H
Själv tycker jag att det är jätte läckert med randiga tapeter,
har dock ingen för tillfället.
Men har sett en riktigt läcker tvär randig tapet från Easy up.... så den kanske det blir till det nya vardagsrummet nu.

Tror inte på att man blir yr av randiga tapeter, men det är nog möjligt att det i äldre hus kan se lite roligt ut om väggarna inte är riktigt raka, klart. :-/

Hej!

Jag tycker du ska överväga randiga tapeter OM panelen också är "randig", typ pärlspont. Då kan det ju bli i randigaste laget... :surprised:
Rutig eller Blommig skulle ju vara sött.

Är det annan panel (slät) , så är det inga problem.

men det är ju bara vad jag tycker!

ha det// Snäckan

Är väggarna jämna? Såg randig tapeter på en gammal ojämna timmervägg - mindre lyckat! Den målades istället om och resultatet blev gudomligt. Gillar du randigt välj det men till ett litet rum kan randigt kännas instängt. Tror du på de österländska lärorna om inredningen skall du inte välja randigt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.