1 950 läst · 4 svar
2k läst
4 svar
Skivfalsfräs till fattigmanskexning
Kan någon tipsa om var jag kan hitta en lämplig (och bra) skivfalsfräs för enklare kexning. Jag har Bauhaus, K-Rauta, Hornbach, Jula och Beijer hyfsat nära. Köper helst nu direkt i butik.
Dessutom, visst är det 4 mm som gäller?
Nu tänker jag använda och skarva täcksidor att fräsa in LED-list i till köket. Ids inte köpa en halvbra lamellträs för 800 för det lilla jobbet utan sparar det till då jag har ett större projekt.
Nu tänker jag använda och skarva täcksidor att fräsa in LED-list i till köket. Ids inte köpa en halvbra lamellträs för 800 för det lilla jobbet utan sparar det till då jag har ett större projekt.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 883 inlägg
En kexmaskin för 800 var jag på JULA och kände på, men det blev en Makita för 3 och ett halvt.
Men hur hade du tänkt, har du en annan maskin att göra spår med? Men bara saknar en klinga? Kexklinga går ju köpa separat.
Det går ju bra att använda limplugg i borrade hål också. Om man är snål, typ
Protte
Men hur hade du tänkt, har du en annan maskin att göra spår med? Men bara saknar en klinga? Kexklinga går ju köpa separat.
Protte
Allvetare
· Västra götaland
· 9 073 inlägg
https://www.toolab.se/produkt/Delver-Skivnotstalssats-3-10mm-7-delarnikasp skrev:Kan någon tipsa om var jag kan hitta en lämplig (och bra) skivfalsfräs för enklare kexning. Jag har Bauhaus, K-Rauta, Hornbach, Jula och Beijer hyfsat nära. Köper helst nu direkt i butik.
såg den där av en slump ..
Jag har en överhandsfräs. Gissar att precisionen blir *väldigt* mycket bättre jämfört med att försöka borra och plugga (har ett sånt kit men att borra så exakt tror jag är svårare än att fräsa med anhåll.
prototypen skrev:En kexmaskin för 800 var jag på JULA och kände på, men det blev en Makita för 3 och ett halvt.
Protte