1 616 läst · 7 svar
2k läst
7 svar
Köra script på dator vid händelse på tellstick Net
Någon som vet om man koppla ihop tellstick net så ett script körs på typ en raspberry pi.
Skulle vilja att en rörelse sensor triggar ett script att skicka en skärmdump från en kamera(rtsp ström) till en mobil.
Eller tipps hur man löser det på något bra sätt.
Har kameror som levererar rtsp till en raspberry pi samt en tellstick Net...
Skulle vilja att en rörelse sensor triggar ett script att skicka en skärmdump från en kamera(rtsp ström) till en mobil.
Jag har premium i tellsticken. Då kan man vid händelse skicka http /post till valfri webbserver. Jag avkodar sådant i en arduino, borde gå i en raspi också.M MWave skrev:Någon som vet om man koppla ihop tellstick net så ett script körs på typ en raspberry pi.
Jag har satt upp en enkel webserver på min rpi. Använder sedan en tjänst som heter pitunnel för att enkelt kunna ansluta direkt till rpi, utan att behöva ange en port (eftersom Telldus Live inte kan det).
När en websida sedan anropas via telldus live och pitunnel, så aktiveras ett python-script.
När en websida sedan anropas via telldus live och pitunnel, så aktiveras ett python-script.
Du kan använda en fjärrstyrd brytare med potentialfritt relä, tex Nexa WRR-1.
Koppla detta över två lämpliga GPIO-pinnar på din RPI.
Para sedan rörelsesensorn med WRR-1 och skriv ett python-script som lyssnar på dina GPIO.
Nexa-pucken ska installeras fast på 230V av elektriker, så gör bara detta själv om du förstår vad du gör, och se då till att alla enkelisolerade delar monteras dragavlastat i lämplig kapsling.
Koppla detta över två lämpliga GPIO-pinnar på din RPI.
Para sedan rörelsesensorn med WRR-1 och skriv ett python-script som lyssnar på dina GPIO.
Nexa-pucken ska installeras fast på 230V av elektriker, så gör bara detta själv om du förstår vad du gör, och se då till att alla enkelisolerade delar monteras dragavlastat i lämplig kapsling.
Liknande trådar
-
Arrendatorn kör sönder vägen
Information & Feedback -
Hur koppla för att köra på 230volt(enfas)??
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Dekorationsfråga ...
Byggmaterial & Byggteknik -
Varför är det olämpligt att köra jordfräsen på tomgång?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Skapa en batch-fil för att köra ett script
Övrigt Off Topic