374 654 läst · 634 svar
375k läst
634 svar
Vårt första hus, ett rött med vita knutar anno 1909 *totalrenovering*
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
Tapetsering av yngsta dotterns rum står på agendan för dagen. Sen röja ut det och mellandotterns rum så vi kan börja bära upp garderoberna.
sedan har ventilationen blivit injusterad, elen är nästan klar.
Så innan jag kan boka in slutbesiktning så måste jag köpa och montera barnsäkra lås på alla öppningsbara (nya) fönster på övervåningen (19st....)
sedan har ventilationen blivit injusterad, elen är nästan klar.
Så innan jag kan boka in slutbesiktning så måste jag köpa och montera barnsäkra lås på alla öppningsbara (nya) fönster på övervåningen (19st....)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
Fick hjälp av en kompis att glidgjuta skorstenen, dragit mig för att göra det i 5 år, tog 3 timmar Den är tät men vill att den ska fortsätta vara det även efter vi installerat vår nya kamin. Westbo Victoria 125
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
- Har idag fått upp sista 4 dosorna för takbelysningen uppe så elektrikern kan koppla in dem.
Även murat in inmurningsstosen i murstocken, hoppas det torkat nog så jag kan putsa den imorgon samt flytspackla på golvet där kaminen skall stå.
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
Hemma och vabbar, men när döttrarna är pigga kan jag göra nytta ändå och putsar murstocken samt jämnar till för klinkersen.
Provutläggning av klinkersen där kaminen skall stå, måste såga upp golvet mer för att klara avståndet som måste vara framför den.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Provutläggning av klinkersen där kaminen skall stå, måste såga upp golvet mer för att klara avståndet som måste vara framför den.
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
Betongoljat tegelväggen bredvid murstocken så den inte dammar och blir lika lätt smutsig, senare idag börjar jag lägga klinkers där nya kaminen skall hamna.
Blev lite mörkare i tonen än innan samt lite glansigare, men nu ramlar inget från fogarna när man rör den.
Oljade 2 ggr, väntade ca 1 timme mellan lagerna.
Blev lite mörkare i tonen än innan samt lite glansigare, men nu ramlar inget från fogarna när man rör den.
Oljade 2 ggr, väntade ca 1 timme mellan lagerna.
Logga in
Skapa konto
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
köpte på Bauhaus.Ramnemark skrev:
https://www.bauhaus.se/betongolja-trestjarne-3l
Behöver någon betongolja så har jag ca 2.7L kvar av 3L
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
Hemma i sjukstugan (kräksjuka barn) så får jag lite gjort ändå. Kapa ur golvet, limmar en fibercement skiva mot golvet så klinkersen kommer i samma nivå som parketten sedan tar jag och limmar fast klinkersen med ”no more nails”, gjorde så hos en kompis i våras och håller bra och blev sjukt snyggt.
imorgon blir det att foga.
imorgon blir det att foga.
Logga in
Skapa konto
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg