När nu tråden är uppväckt från de döda så kan man ju undra vad problemet egentligen är.

TS skriver att de kommit överens om 16000kr och sen får han en faktura på 12000kr +moms vilket ger 15000kr :thinking:
Var tusenlappen avdragen för att inte aluzinkplåten levererades :thinking:

Dock inget försvar av den s.k hantverkaren för det verkar vara en oseriös snubbe när han kör med swish. :surprised:

Ursäkta men var ligger det oseriösa i swich?
Jag vet flera småföretagare som lägger allt där dvs när revisorn som sköter bokföringen skall göra sitt så får han ett utdrag med alla utgifter och alla inkomster på en lapp och hitintills är det ingen som klagat på deras deklarationer.
Väldigt lite jobb blir det också.

• Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Man kan säkert sköta det seriöst med Swish också, så felformulerat av mig där.

Syftade mest till att han skickade ett sms och bad kunden swisha pengarna...
Skickade han kvittot på sms också då eller... ;):crysmile:

Skicka en seriös faktura som man även kan betala med swish ser jag inget fel i om jag då måste förtydliga mig. (y);)

• Gilla
Argastesnickaren
  • Laddar…
Om jag minns rätt var det för tre år sedan (då tråden skrevs) ganska ovanligt med Swish för företag. Numera är det betydligt vanligare.

Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
När nu tråden är uppväckt från de döda så kan man ju undra vad problemet egentligen är.

TS skriver att de kommit överens om 16000kr och sen får han en faktura på 12000kr +moms vilket ger 15000kr :thinking:

Dock inget försvar av den s.k hantverkaren för det verkar vara en oseriös snubbe när han kör med swish. :surprised:
jag tolkar att det ursprungliga priset sänktes från 16 000 till 12 000 för att aluzinkbiten drogs bort. Sedan var dte plötsligt 12 000 plus moms.

Och jag tror att skall du hitta en annan plåtslagare som sätter aluzink, så lär du få betala minst 4000 ävewn om det bara skulle vara en halv kvm. Det bör ju behövas minst två besök, måttagning på plats. Lite tillverkning i verkstaden, och montering på plats. Är det sedan fastpris, så räknar de troligen med ett extra besök som marginal för ev. missar i det förberedande besöket, som visar sig vid monteringen.

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
D

Varför är man oseriös när man "kör med swish"?
Bankerna har järnkoll på alla bankkonton och rapporterar in allt som verkar misstänkt. Han kommer inte att komma långt.
Själv tar jag enbart kontanter, kan aldrig spåras.

• Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
D DanielPers skrev:
Varför är man oseriös när man "kör med swish"?
Bankerna har järnkoll på alla bankkonton och rapporterar in allt som verkar misstänkt. Han kommer inte att komma långt.
Själv tar jag enbart kontanter, kan aldrig spåras.
Läs mitt förtydligande i inlägg #18 ;)

D
H hempularen skrev:
jag tolkar att det ursprungliga priset sänktes från 16 000 till 12 000 för att aluzinkbiten drogs bort. Sedan var dte plötsligt 12 000 plus moms.

Och jag tror att skall du hitta en annan plåtslagare som sätter aluzink, så lär du få betala minst 4000 ävewn om det bara skulle vara en halv kvm. Det bör ju behövas minst två besök, måttagning på plats. Lite tillverkning i verkstaden, och montering på plats. Är det sedan fastpris, så räknar de troligen med ett extra besök som marginal för ev. missar i det förberedande besöket, som visar sig vid monteringen.
Jo jag tackar;
"marginal för ev. missar vid det förberedande besöket". Det finns hur många ursäkter som helst för att suga ut så mycket pengar som möjligt...

• Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
D DanielPers skrev:
Jo jag tackar;
"marginal för ev. missar vid det förberedande besöket". Det finns hur många ursäkter som helst för att suga ut så mycket pengar som möjligt...
Alla vill ju ha betalt för det man utför åt andra men då är det väl skönt att alternativet finns att folk med din inställning kan utföra saker själv. ;):dizzy:

D
Alla vill ju ha betalt för det man utför åt andra men då är det väl skönt att alternativet finns att folk med din inställning kan utföra saker själv. ;):dizzy:
:D(y)

Köp en kikare, alltid roligt att ha men svårt att köpa. När man en gång har en så öppnas en ny värld, fåglar och åter fåglar

• Haha
kulle
  • Laddar…
A
kengren51 kengren51 skrev:
Köp en kikare, alltid roligt att ha men svårt att köpa. När man en gång har en så öppnas en ny värld, fåglar och åter fåglar
rätt tråd? :)

Tydligen inte

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.