Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Parfym till dig eller äkta hälften?
Halväkta hälften.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Halväkta hälften.
Är det ett annat uttryck för älskarinna?
 
  • Haha
  • Gilla
Toddbertuzzi och 3 till
  • Laddar…
Garagedomkraften kissade en stor pöl i våras när sommardäcken åkte på så jag bytte en o-ring i pumpen och upptäckte sen att eländet dessutom inte orkade hålla uppe nån last utan sjönk långsamt.

En ny kostar ju bara en spottstyver men vad hjälper det när man prokrastinerat så länge och vinterdäcken behöver på idag efter att Biltema stängt? Dessutom är det roligt att skruva isär saker :D.

Hur som haver så var det troligen skit vid kulan under sänkskruven som gjorde att det inte tätade.

En rengöring och ny olja så funkar den igen (y)
Och vinterdäcken sitter nu på båda bilarna.

Blå garagedomkraft på ett arbetsbord som har servats och är redo för användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
Försöker lära mig det här med lädersömnad. Har en sak på gång som inte får bli för ful, så dagens träningsobjekt blev ett skydd till precisionssaxen. Helt ok resultat!
Handgjort läderskydd för sax med sömnadstråd och sax på skärmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Handgjort läderskydd för sax med synliga sömmar på ett skärmatta-underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Alltgår och 14 till
  • Laddar…
På väg hemåt med bilen idag gav rutan i förardörren upp och försvann helt sonika ner i dörren. Fick köra hem i regnet med öppen ruta. Sonens lunchlur ägnades därför åt att återbörda rutan till sin rätta plats och spärrades så för att undvika ytterligare missöden innan reservdelar anlänt.
 
  • Gilla
Alko
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
På väg hemåt med bilen idag gav rutan i förardörren upp och försvann helt sonika ner i dörren.
Har du blivit inspirerad av Tesla?
 
Har nog missat något då jag inte förstår referensen där...
 
Anders 1920-tal
Justersåg med ny klinga och hjulställ i en verkstad under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad blå justersåg med ny klinga i verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad justersåg med ny klinga i en verkstad, träplankor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringen av justersågen har gått framåt. Beställt ny klinga från felder och hjulställ från duab
 
  • Gilla
Pysslarn och 4 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Har nog missat något då jag inte förstår referensen där...
När de nyligen presenterade sin nya pickup truck så blev det lite olyckligt (eller komiskt) på scen.

De har något supertåligt glas och skulle bevisa det genom att slänga en stor metallboll på rutan. Den gick sönder :p

Till deras försvar så finns det video när de gjorde exakt samma sak innan visningen och då fungerade det. Utöver det så splittrades inte glaset i tusen bitar utan det blev bara krossat (men satt kvar). Så om syftet är att skydda föraren så lyckades de.

Jag tror att de även slog med en slägga på karossen utan att det blev några större synliga märken samt att den tydligen ska vara skottsäker om inte kalibern är alltför stor.


Allt det jag skrivit är dock vad jag fått förklarat för mig från någon annan så det kanske ska tas med en nypa salt. Jag har dock sett videon där de slänger metallkulan på rutan utan att glaset går sönder.
 
  • Gilla
matkol och 1 till
  • Laddar…
T Trunk skrev:
När de nyligen presenterade sin nya pickup truck så blev det lite olyckligt (eller komiskt) på scen.

De har något supertåligt glas och skulle bevisa det genom att slänga en stor metallboll på rutan. Den gick sönder :p

Till deras försvar så finns det video när de gjorde exakt samma sak innan visningen och då fungerade det. Utöver det så splittrades inte glaset i tusen bitar utan det blev bara krossat (men satt kvar). Så om syftet är att skydda föraren så lyckades de.

Jag tror att de även slog med en slägga på karossen utan att det blev några större synliga märken samt att den tydligen ska vara skottsäker om inte kalibern är alltför stor.


Allt det jag skrivit är dock vad jag fått förklarat för mig från någon annan så det kanske ska tas med en nypa salt. Jag har dock sett videon där de slänger metallkulan på rutan utan att glaset går sönder.
Vad tror du reklamvärdet global är för den ”missen”. Musk är väldigt duktig på att skapa gratisreklam på olika sätt.
 
Fått upp ett par ”skyltar” i snickeriet. Ena är en fars-dag present från dottern som hon gjort i slöjden! Andra är en väldigt bra-att-ha tabell som jag gärna har på väggen istället för att ta fram telefonen varje gång.
Fuktinnehållstabell och handgjord skylt med texten "Pappa" på trävägg i snickeri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 4 till
  • Laddar…
Viktigaste redskapet för snygga geringar och eliminering av springor började strula i höstas, den batteridrivna fogsprutan. Går inte på lågfart längre så skall man foga får man vara kopiöst snabb med den. Dryga fyra år och många patroner har det blivit till nu och att gå tillbaka till handkraft finns inte på kartan. Så, sprättade isär maskinen, har testat motorn separat, provade att styra hastigheten med separat pot, men inget hjälper, den bara surrar på lägre lägena. Även den nasala felsökningen gav indikation om att den magiska elektronikröken har lyckats smita ut trots att all elektronik är ingjuten.

Uppdelad batteridriven fogspruta och verktyg för reparation på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Googlde efter en ny styrenhet, finns att få tag på för bra bit över tusenlappen + frakt och annat om från utlandet så det blev en ny större reservdel från Bauhaus prismatchad mot Duab-huset, ett par hundringar mer än reservdelen som kanske inte hade löst problemet i alla fall.

Makita-batteridriven fogspruta i förpackning på en rörig arbetsbänk med verktygsdelar och sladdar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu är ju frågan, vad skall man göra med den gamla. Den funkar inte men man aldrig hjärta att bara slänga direkt, motorn kan ju komma till nytta osv, osv ... sen slängen man skiten efter 10 års dammsamlande. Eller så slänger man direkt typ ... svåra beslut att ta.
 
  • Gilla
TantLång och 6 till
  • Laddar…
Utskuren träpanel som utgör början på ett bartop arcade-spel, intill en CNC-maskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag stod för inspirationen och cncn för jobbet...

Början på ett bartop arcade.
 
  • Gilla
13th Marine och 4 till
  • Laddar…
Hantverksprojekt med delvis ihopsatt röd möbel och verktyg i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
Av maskiner - för maskiner. (Kanske ett bra valspråk om man går och blir kung någon dag.)

Den rena känslan i själen när bänken är klar, elen framdragen och allt bara väntar på hyveln, borrmaskinen, slipen och all bråte, skräp och osorterade småsaker som snart ska dit.

Nybyggd träarbetsbänk i ett hörn av en verkstad med osorterade hyllor, mot en plywoodvägg, bredvid ett fönster med utsikt över snöigt landskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Fadai och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.