Hej!

Intresset av verktyg påbörjades nu i år och jag har tidigare snöat in mig på blå bosch produkter. Nu är jag ute efter en bordsåg för max 5000:-

Har fastnat för en DW745 efter att ha kollat recensioner på youtube samt att jula har rea på denna just nu.

Skulle gärna vilja ha lite feedback på denna produkt. Alternativt någon rekommendation på en annan prisvärd bordssåg.

Jag köpte den för en vecka sen men har tyvär inte kommit längre än att packat upp den, monterat och konstaterat att den verkar kräva 16A säkring trots de relativt låga 1800W den påstås dra. Det står i alla fall att den kräver 16A säkring i manualen och mina 10A går den inte igång på så det kan vara något att tänka på i alla fall om man inte har 13A eller 16A säkringar att tillgå.

Låter ju mer som fel på din såg eller? Starta borde den ändå göra även om den mot förmodan blåser säkringen p.g.a startströmmen.. Sågen märker ingen skillnad på vilken säkring som sitter i skåpet.

Jag har sågen kopplad på en 10A säkring och har inga problem alls. Jag har kört sågen i ca. 18 månader utan att någon säkring går:)
Däremot låter det en hel del om sågen och man rycker till lite när sågen startar eftersom den inte har någon mjukstart.
Sågen är förövrigt bra, anhållet är super och jag är nöjd.

• Gilla
MF90
  • Laddar…
M MF90 skrev:
Hej!

Intresset av verktyg påbörjades nu i år och jag har tidigare snöat in mig på blå bosch produkter. Nu är jag ute efter en bordsåg för max 5000:-

Har fastnat för en DW745 efter att ha kollat recensioner på youtube samt att jula har rea på denna just nu.

Skulle gärna vilja ha lite feedback på denna produkt. Alternativt någon rekommendation på en annan prisvärd bordssåg.
DeWalt ska det vara

Rickard.
Har boschen på jobbet och jag är missnöjd med klingskyddet och anhållet. Tycker inte det är en bra såg.

• Gilla
MF90
  • Laddar…
Det får bli en dewalt denna gång, tack för snabba svar :D

B Beretic skrev:
Låter ju mer som fel på din såg eller? Starta borde den ändå göra även om den mot förmodan blåser säkringen p.g.a startströmmen.. Sågen märker ingen skillnad på vilken säkring som sitter i skåpet.
Jag menar givetvis att den inte går igång då säkringen går. Den snurrar väl igång ett halvt varv sen går säkringen.

Hade tänkt skaffa något bra så jag kan koppla in den i mitt 3-fas uttag som är det enda som har 16A säkringar men konstaterade att det var extremt dyrt med alla såna sladdar så har inte kommit längre än till planeringsfasen.

Får väl se om jag har någon trög säkring där jag kan testa det först, det kan ju givetvis vara så att den är defekt med men det känns snarare bara som om säkringarna inte hänger med då den faktiskt börjar snurra igång innan de går.

Jaha okej, det förklarade ju ett och annat (y) kan lätt bli så på nattjobb att man läser lite för ordagrant :D

Kan ju uppdatera och nämna att med en 10A-C (trög) säkring så går den igång! Men bättre recension än så kan jag dock inte bjuda på ikväll :)

• Gilla
Beretic
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.