Har en begagnad Rexovent RDAC på gång. Den är lite onödigt stor men den går ju att köra lite långsammare.
Någon som vet lite om det varit någon produktutveckling på RDAC'en under de senaste 10 åren? Samma verkningsgrad? För ett otränat öga så ser den ut som en ny.
Från fläktwoods broschyr finner jag att en ny har 60% temperaturverkningsgrad vid ett luftflöde på 60 l/sec.

Tar tacksamt emot synpunkter från ventproffsen på forumet.

perkele skrev:
Har en begagnad Rexovent RDAC på gång.  Den är lite onödigt stor men den går ju att köra lite långsammare.
Någon som vet lite om det varit någon produktutveckling på RDAC'en under de senaste 10 åren?  Samma verkningsgrad? För ett otränat öga så ser den ut som en ny.
Från fläktwoods broschyr finner jag att en ny har 60% temperaturverkningsgrad vid ett luftflöde på 60 l/sec.

Tar tacksamt emot synpunkter från ventproffsen på forumet.
Begagnad.. Vad får du ge ?
Jag ska köpa en ny, och vad jag vet är det bara lagerhaveri du har att vänta dig efter sisådär 10år och det är smidigt att byta dom.

5000 kr. En ny kostar väl en 20000, va? 5000 för en ny är mer rimligt. Det är inte mycket man får för pengarna. Inte mycket till verkningsgrad får man heller...

perkele skrev:
5000 kr.  En ny kostar väl en 20000, va? 5000 för en ny är mer rimligt. Det är inte mycket man får för pengarna. Inte mycket till verkningsgrad får man heller...
Jag betalar 15000 och är inte ute efter verkningsgraden utan en tillförlitlig ventilation. Annars hade jag köpt en roterandevärmeväxlare...

Rexoventen är nog den mest driftsäkra på marknaden och verkningsgraden räcker absolut till.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.