7 792 408 läst · 38 153 svar
7792k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Minst sagt död13th Marine skrev:Jag tar fram skalpellen, vem har grodan?
Skämtet var en ordvits rund ordet byta.
Normalt sett när man byter telefonnummer med varandra så informerar man den andra parten om sitt telefonnummer. Men i detta skämtet har man istället bytt sitt telefonnummer till ett nytt.
Jag åsyftade då att på att i sammanhanget kan byta nummer innebära en tredje sak, att man bytt nummer med varandra.
En sak som är säker iaf, är att grodan är död
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 641 inlägg
We’ll better replace it then.
Husägare
· Köping
· 391 inlägg
Well, he's...he's, ah...probably pining for the fjords.
Att ringa telefonsupporten kan lätt övergå till en mörk fars.
Jag har bytt telefonabonnemang till ett som skulle vara extra förmånligt när man var utomlands. Men när jag i helgen besökte Polen så visade det sig att det inte var någon täckning alls. Telefonen var alltså helt oanvändbar både för att ringa och för att surfa (det var främst navigeringen jag saknade).
Så i går ringde jag till Telenors support.
Jag: I helgen var jag i Polen och då gick det varken att ringa eller surfa med min mobil...(Utförligare felbeskrivning)
Support: Hade du ställt in masterna?
-Masterna?
-Ja, du måste ställa in telefonen efter masterna.
-Jag vet ingenting om telemasterna i Polen. Men telefonen fungerade innan jag bytte abonnemang.
-Ringde du och felanmälde?
-Jag sa precis att det INTE gick att ringa.
-Jaha...
-Men nästa dag hade jag lånat en telefon och då upptäckte jag att er support är stängd på helgen.
-Det var synd att du inte ringde, för det hade varit mycket lättare att felsöka.
-Så med min obrukbara telefon skulle jag ha ringt till den stängda supporten? Och då hade problemet blivit löst?
-Allt ser rätt ut. Bla bla bla. Det enda att göra är att [KLICK!]
Vad det enda var fick jag aldrig veta, för som en extra ironi slutade abonnemanget att fungera även i Sverige mitt under pågående supportsamtal.
Jag har bytt telefonabonnemang till ett som skulle vara extra förmånligt när man var utomlands. Men när jag i helgen besökte Polen så visade det sig att det inte var någon täckning alls. Telefonen var alltså helt oanvändbar både för att ringa och för att surfa (det var främst navigeringen jag saknade).
Så i går ringde jag till Telenors support.
Jag: I helgen var jag i Polen och då gick det varken att ringa eller surfa med min mobil...(Utförligare felbeskrivning)
Support: Hade du ställt in masterna?
-Masterna?
-Ja, du måste ställa in telefonen efter masterna.
-Jag vet ingenting om telemasterna i Polen. Men telefonen fungerade innan jag bytte abonnemang.
-Ringde du och felanmälde?
-Jag sa precis att det INTE gick att ringa.
-Jaha...
-Men nästa dag hade jag lånat en telefon och då upptäckte jag att er support är stängd på helgen.
-Det var synd att du inte ringde, för det hade varit mycket lättare att felsöka.
-Så med min obrukbara telefon skulle jag ha ringt till den stängda supporten? Och då hade problemet blivit löst?
-Allt ser rätt ut. Bla bla bla. Det enda att göra är att [KLICK!]
Vad det enda var fick jag aldrig veta, för som en extra ironi slutade abonnemanget att fungera även i Sverige mitt under pågående supportsamtal.