7 796 881 läst · 38 166 svar
7797k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Tror mer på ett sånt där "pussel" flytta ett streck på 'n' gånger å det blir nåt annat.Mikael_L skrev:
Just den här var en bensinslang å Mr.Ben D. Over.
Gissar på max fem flytt och det blir en tändsticka och en bensinslang
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Dagens dummaste: I mitt sömndruckna tillstånd imorse gick det av någon anledning upp för mig att Jultomten bryter mot Trafikförordningen (1998:1276) 3 kap. eftersom Rudolf med röda mulen lyser upp hans ekipage. Röd lykta skall sitta bak; fram är endast vitt eller gult ljus tillåtet vid färd på väg i Sverige. Fast det gäller iofs bara så fort han landat, för i luften gäller regeln att röd lykta skall sitta till vänster, så där får Rudolf flyga på snedden. Ifall nu inte tomten och hans ekipage är att betrakta som ”luftfartyg av särskild beskaffenhet” jämlikt Luftfartslagen (2010:500) 1 kap 9 paragr., för vilka ”särskilda föreskrifter” gäller enligt sista stycket. Vän Av Ordning tycker sig se ett visst behov av förtydligande i lagstiftningen, alternativt särskild dispens, för det vore ju förargligt ifall tomtens släde belades med körförbud, i händelse av flygande besiktning vid trafikkontroll.
Allvarligt talat. Vad är det för fel på min hjärna??
Allvarligt talat. Vad är det för fel på min hjärna??
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 165 inlägg
Fast om de bytte nummer, då kan de ju bara ringa de nummer de hade före bytet
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 165 inlägg
Jag tar fram skalpellen, vem har grodan?
Skämtet var en ordvits rund ordet byta.
Normalt sett när man byter telefonnummer med varandra så informerar man den andra parten om sitt telefonnummer. Men i detta skämtet har man istället bytt sitt telefonnummer till ett nytt.
Jag åsyftade då att på att i sammanhanget kan byta nummer innebära en tredje sak, att man bytt nummer med varandra.
En sak som är säker iaf, är att grodan är död
Skämtet var en ordvits rund ordet byta.
Normalt sett när man byter telefonnummer med varandra så informerar man den andra parten om sitt telefonnummer. Men i detta skämtet har man istället bytt sitt telefonnummer till ett nytt.
Jag åsyftade då att på att i sammanhanget kan byta nummer innebära en tredje sak, att man bytt nummer med varandra.
En sak som är säker iaf, är att grodan är död