5
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag för min del tror att skylten blivit extrautrustad med några bitar vit tape, 4 eller 5 st, närmare ...

Men nu tog ju humorn slut , sorry :rolleyes: :dizzy:
Tror mer på ett sånt där "pussel" flytta ett streck på 'n' gånger å det blir nåt annat.
Just den här var en bensinslang å Mr.Ben D. Over.
Gissar på max fem flytt och det blir en tändsticka och en bensinslang :cool:

M

Fortsätter på Elvis temat, denna är rolig :crysmile:

• Gilla
  • Haha
tio_Pepe och 3 till
  • Laddar…
Dagens dummaste: I mitt sömndruckna tillstånd imorse gick det av någon anledning upp för mig att Jultomten bryter mot Trafikförordningen (1998:1276) 3 kap. eftersom Rudolf med röda mulen lyser upp hans ekipage. Röd lykta skall sitta bak; fram är endast vitt eller gult ljus tillåtet vid färd på väg i Sverige. Fast det gäller iofs bara så fort han landat, för i luften gäller regeln att röd lykta skall sitta till vänster, så där får Rudolf flyga på snedden. Ifall nu inte tomten och hans ekipage är att betrakta som ”luftfartyg av särskild beskaffenhet” jämlikt Luftfartslagen (2010:500) 1 kap 9 paragr., för vilka ”särskilda föreskrifter” gäller enligt sista stycket. Vän Av Ordning tycker sig se ett visst behov av förtydligande i lagstiftningen, alternativt särskild dispens, för det vore ju förargligt ifall tomtens släde belades med körförbud, i händelse av flygande besiktning vid trafikkontroll.

Allvarligt talat. Vad är det för fel på min hjärna??

• Gilla
  • Haha
Fadai och 13 till
  • Laddar…
Apropå sakernas nuvarande tillstånd:

"Av alla verkningslösa kurer mot förkylning, föredrar jag whisky"

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Malten och 3 till
  • Laddar…
Whisky är väl inte verkningslöst? Verkningsgraden brukar ligga runt 40% har jag för mig.

355587261c6a44740fd34d2023434e81.jpg

• Gilla
  • Haha
Byurn och 14 till
  • Laddar…
Whiskey dricker man bara den årstid som granen är grön :D

• Haha
  • Gilla
Malten och 3 till
  • Laddar…
Illustration av en person sovande i en fåtölj med en bok på ansiktet och barn som tittar på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Anonymiserad 138107 och 2 till
  • Laddar…
5
Svartvit bild på man i kostym med pratbubbla om att byta telefonnummer och missa kontakt.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
tobbbias och 19 till
  • Laddar…
Fast om de bytte nummer, då kan de ju bara ringa de nummer de hade före bytet :thinking:

Det har de ju glömt. :D

M
Person med ovanlig huvudbonad som påminner om en Muppet sitter och läser tidning.
Skapa konto

Haha

• Gilla
  • Haha
Tjrex och 25 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Fast om de bytte nummer, då kan de ju bara ringa de nummer de hade före bytet :thinking:
vem har sagt att de bytte med varandra?

A
13th Marine 13th Marine skrev:
Om de nu har nya telefonnummer kan de väl inte ringa de gamla,de är inte i bruk längre...
:thinking:

Jag tar fram skalpellen, vem har grodan?

Skämtet var en ordvits rund ordet byta.
Normalt sett när man byter telefonnummer med varandra så informerar man den andra parten om sitt telefonnummer. Men i detta skämtet har man istället bytt sitt telefonnummer till ett nytt.
Jag åsyftade då att på att i sammanhanget kan byta nummer innebära en tredje sak, att man bytt nummer med varandra.

En sak som är säker iaf, är att grodan är död ;)

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.