L Lilllen skrev:
Jag har inte testat ovan pelarborr, men har nedan pelarborr som jag är rätt nöjd med. Har även en Arboga med koordinatbord. Den senare spelar förstås i en helt annan liga, men Boschen har sina fördelar att vara lätt och smidig att flytta på till aktuellt renoveringsprojekt. En till fördel, som jag nyttjade, är att den finns på Bauhaus vilket gör att det går att nyttja prisgarantin. Vet dock ej om det funkar mot medlemspriser likt helgens Jula-erbjudande? Annars har väl möjligen Clasohlson 20% på Blackfriday?
[länk]

[länk]

[länk]
Klubberbjudanden gäller normalt inte mot prisgaranti
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Klubberbjudanden gäller normalt inte mot prisgaranti
Inga problem på Bauhaus webbshop mot KRautas Sisu klubb dag när vi köpte Yale Doorman för nåt år sedan (y)
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Biltema säljer just nu sin bordscirkelsåg för 899:- i stället för 1499:-
Bordscirkelsåg på stativ med sidobord och justering för klinghöjd och vinkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och för att förekomma! Det är "kinaskräp". "Klyvanhållet" är sladdrigt och "kapanhållet" ett dåligt skämt. Den levereras i en byggsats som får vuxna män att gråta och inte är det kanske något man stolt lägger upp här. Det går säkert att skriva en mindre uppsats över bristerna...

Dock har sågen tre sidobord, vilket är mer än kinakompisarna brukar ha och har de inte försämrat modellen sedan jag köpte min så skulle jag påstå att man får förbannat mycket såg för knappt några pengar! Min har snurrat en hel del i över tio år utan några problem.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Swedol-dagen på nätet idag, 30% på Bosch vilket gör att dom flesta Bosch-verktyg blir billigast på nätet...
 
  • Gilla
j.erkers
  • Laddar…
M mattias_75 skrev:
Swedol-dagen på nätet idag, 30% på Bosch vilket gör att dom flesta Bosch-verktyg blir billigast på nätet...
Vet inte riktigt om jag håller med. Även med deras 30% rabatt så är det många maskiner som är dyrare än övriga butiker, och då jämförde jag ändå Swedols ex. moms. Kollade ej alla så något fynd kanske fanns, men inte på de 7-8 maskiner jag bevakar.
 
Allt är inte billigt efter rabatterna.
Dock, Bosch GKT 55 (inkl L-boxx och en 1600 skena) för 4108:- efter rabatten. Inte vansinnigt billigt men har inte hittat bättre på en tid.

Rent generellt: På Swedol dagarna så brukar säljarna från Dewalt, Makita, Bosch Milwaukee etc vara på plats. De brukar inte vara omöjliga att förhandla med, särskilt om man beställer flera saker, är återkommande kund etc.
 
Dom jag kollat på har varit billigast med marginal, t.ex.:
  • Sänksågen köpte jag själv på butikens Swedol-dag, den är billigast.
  • Köpte även GST 160 sticksåg, den är också billigast (2270 kr)
  • Kollade även på excenterslipen 125-150 AVE, den helt klart billigast (2600 kr i L-BOXX).
  • Kap/gersåg GCM 350-254 är billigast (6645 kr)
 
R
Billigast med marginal är väl att ta i, många är ju bara med 200-300kr skillnad med "30% rabatt". Mellan 9/7 till 4/10 så låg slipen på 2200kr jämför med 2600 med 30% rabatt...
 
Stämmer, men 2200 var i kartong och inte L-BOXX...
 
R
Nja, inte överallt. Köpte den själv för 2.2 i Lboxx :)
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
R Rizeeu skrev:
Nja, inte överallt. Köpte den själv för 2.2 i Lboxx :)
Tror det finns en forumregel som säger att skriver man som du, skriver man även ut var den säljs till det priset. ;)
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Proshop tog 2313 kr för Bosch GEX 125-150 AVE med L-BOXX, men detta var för par månader sedan. Priserna har sedan gått upp markant på slipen, kanske inför black friday och julrea? vem vet? Eller så har maskinen bara blivit ganska mycket dyrare.

Min uppfattning av lokala Swedol är att de har allmänt ganska höga priser även med rea, man kan säkert hitta klipp där när de har rea men jag har inte lyckats än så länge.

Viktigt är att man inte bara jämför med vad marknaden har för pris på prylarna just nu utan titta även på historik kurvor ofta går priserna upp och ner en hel del just för att trigga mer försäljning vid "rea".
 
  • Gilla
TCG
  • Laddar…
R
Precis,bara fixa appen prisjakt och sätt bevakningar bara så lyckas man spara ganska mycket samt se hur mycket en "30%" rea är värd. Sen så har dom ju dagens deal under verktyg också. Har bevakningar på 87 produkter just nu....

Ju billigare man köper ju mer får man köpa :)
 
  • Gilla
Willewonka
  • Laddar…
engs
S snowjim skrev:
Priserna har sedan gått upp markant på slipen, kanske inför black friday och julrea? vem vet? Eller så har maskinen bara blivit ganska mycket dyrare.
Tror den svenska liran nog har med saken att göra också, tacka Ingves.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.