GoC GoC skrev:
Så klart att du kan hälla i betong. Men plugga först med en trasa eller fogskum innan du fyller på betongen.
Tack!

Det har väl inte hänt överdrivet mycket, har knackat ner och stårlborstat av all lös betong/färg/puts. Nästa steg är att hyra bilningsmaskin för att få bort klinker och duschfundament (i en del av källaren).

En fråga. Av någon anledning har man gjort hål till murstocken ifrån två rum. Det går inga rör eller kablar utan man tyckte av någon anledning att det var ett bra beslut. Kan jag sätta igen de hålen? Det är ingen snygg håltagning om man säger så.

I övrigt så inser jag nu när verkligen all panel är nere att det är hemmapulad el i hela källaren. Hittade en kabel med lösa koppartrådar med spänning på bakom en panel. Några sockerbitslösningar med 230V också. Så nu har barnen tillträdeförbud tills elektriker varit här.

• Gilla
claym
  • Laddar…
Liten uppdatering:

Elektrikern var här och tog bort det som var direkt livsfarligt. Jag har sprutat fogskum i avloppen och skall gjuta igen dem när skummet härdat. Något jobbig syn att se ner på 1000-tals maskar i avloppet. Antar att det är helt normalt?

Har bilat bort 20 m2 klinker som låg i ett av rummen, det var rejält fuktigt under plattorna på vissa ställen. Känns ju sådär... Gick oväntat lätt att bila bort betongfundamentet till duschkabinen, Biltemamaskinen jobbade bra!

En liten undran varför betongslipmaskin är så himla dyrt? Det är så stora ytor som skall slipas i kombination med att jag kan inte sätta av tre dagar, utan måste ta lite efterhand. En någorlunda maskin kostar uppåt 10.000 kr! Ser ju ut som en något kraftigare vinkelslip. Att hyra går ju såklart, men passar dåligt med den tid jag kan avsätta,

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.