richardtenggren
Fick hem 50mm Centrotec bits igår, två st T25 för utvärdering.
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
ullberg
RmK_71 RmK_71 skrev:
Har kollat på den. har ingen "dremel" så det skulle kunna vara ett bra alternativ. Har en Flexiclick skruvdragare och sticksågen i Bosch 12V. Dremel och den lilla tigersågen ligger bra till (för att kapa enklare saker istället för bågfil)

Hade vart kul om de kom med fler grejer i 12V serien.
Jag vill påstå att de har ett ganska bra sortiment, kanske inte det allra största bland möjliga märken men det finns ju t.o.m. kantfräs och hyvel i deras 12v sortiment (rätt sugen på dessa men har inte riktigt hittat motivationen ännu)

jag har f.n.:
Skruvdragare med flexichuck
”Vanlig” skruvdragare
Slagskruvdragare
Tigersåg
Multimaskin (a la fein)
Ficklampa
Samt ovan ”dremel”

Alla har levererat det jag önskar, låt vara att jag inte testat mitt senaste inköp speciellt mycket...

/U
 
  • Gilla
RmK_71
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Jag vill påstå att de har ett ganska bra sortiment, kanske inte det allra största bland möjliga märken men det finns ju t.o.m. kantfräs och hyvel i deras 12v sortiment (rätt sugen på dessa men har inte riktigt hittat motivationen ännu)

jag har f.n.:
Skruvdragare med flexichuck
”Vanlig” skruvdragare
Slagskruvdragare
Tigersåg
Multimaskin (a la fein)
Ficklampa
Samt ovan ”dremel”

Alla har levererat det jag önskar, låt vara att jag inte testat mitt senaste inköp speciellt mycket...

/U
Tigersåg och "Dremel" ligger närmast här. Läste att multiverktyget kunde skada batteriet pga vibrationerna ( ? ) och någon hade fått en plastflärp till batteriet som gått sönder. Vet inte hur mycket den vibrerar eg. Har en Fein FMM-350 som är grym. Så en trådlös kanske är onödigt.
 
  • Gilla
GUBE
  • Laddar…
RmK_71 RmK_71 skrev:
Tigersåg och "Dremel" ligger närmast här. Läste att multiverktyget kunde skada batteriet pga vibrationerna ( ? ) och någon hade fått en plastflärp till batteriet som gått sönder. Vet inte hur mycket den vibrerar eg. Har en Fein FMM-350 som är grym. Så en trådlös kanske är onödigt.
Har nog haft min GOP10,8V i runt 6år? Förmodligen längre.. Har inte upplevt några batteriproblem, visst vibrerar den men funkar som den gjorde när den var ny. (y)
 
  • Gilla
RmK_71 och 3 till
  • Laddar…
Milwaukee Torque Lock Long Nose Locking Pliers 150mm, svetstång från Proffsmagasinets rea. Riktigt trevligt format :)

Milwaukee Torque Lock lång näbb låsningstång på texturerat underlag, med en hand delvis synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
B
Inte jag, men nån har gjort ett schysst verktygsinköp idag. Var lite sent ute... någon här som är den lycklige?

Arboga EF 104S för 2500kr

Elektrisk pelarborrmaskin Arboga EF 104S, såld för 2500kr, visas i verkstadsmiljö med tillbehör och verktyg på bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Köpt inför kommande renovering, väntar även på en kap och gersåg med bänk
 
  • Samling av Makita elverktyg inklusive borrmaskiner, en skruvdragare och en cirkelsåg på ett tygunderlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lizzardo och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L
Immobil Immobil skrev:
Stackare! Går det inte att vaccinera sig mot denna farsot? :thinking:
Du är medfött resistent, antar jag ... :crysmile:



edit:
Oj, vad många olästa sidor jag hade, ser jag nu ... :thinking: :oops:
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Köpte lite grunkor för att olja och snygga till bänkskivan i köket, ett par bord ska snyggas till också min bror är entusiastisk över sitt kitt, så jag skaffade den på hans rekommendation.
En öppen låda med produkter för träbehandling, inklusive flaskor med olja och polerpads, från varumärket Festool.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
A Alko skrev:
Milwaukee Torque Lock Long Nose Locking Pliers 150mm, svetstång från Proffsmagasinets rea. Riktigt trevligt format :)
Den där verkar ju trevlig. Men naturligtvis så hittar man nu texten "OBS! Produkten har utgått ur vårt sortiment!" där det borde ha varit en köpknapp. :(
 
jac jac skrev:
Den där verkar ju trevlig. Men naturligtvis så hittar man nu texten "OBS! Produkten har utgått ur vårt sortiment!" där det borde ha varit en köpknapp. :(
Ja, jag knep den sista sa de när jag mailade om utebliven bekräftelse. Verkar svårt att få tag på Milwaukees Torque lock-tänger/ tvingar. Sandbergs järn har också rea, några tior dyrare dock.
 
Redigerat:
Köpte mig faktiskt en liten billig tigersåg från AEG häromdan, efter ett tips i tipstråden:
stigen stigen skrev:
Bauhaus kör också 20% på hela AEG-sortimentet! ...
Kanske inte nåt dyrt skrytverktyg, men den har alla finesser som annars brukar vara reserverade för de stora dyra maskinerna:
Snabbfäste för bladet.
Snabbjustering av mothållet.
Pendling av bladet.
Hastighetsreglering i knappen.
Låg vikt
Dessutom har man valt att vräka på med fyra meter H05RN-F 2x1,0 på den här lilla billiga maskinen. (y)
 
  • Gilla
corre och 1 till
  • Laddar…
Jag har den maskinen själv och den har jobbat hårt under rivningsarbetena i huset utan att knorra.
 
Fick i onsdags hem en Kärscher SE 4002, vilket är både en textilvårdsmaskin och grovdammsugare. Jag kommer dock enbart använda den som textilvårdsmaskin då jag redan har en grovdammsugare (också från Kärscher).

Provade den lite snabbt på vår vardagsrummatta, och jäklar vad mycket smuts det kom upp, fast mattan såg helt ren ut. Ska bli kul att prova på sofforna, sängarna, bilens tygmattor o s v.
Kärcher SE 4002 textilvårdsmaskin och grovdammsugare med tillbehör och munstycken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En person använder en Kärcher textilvårdsmaskin för att rengöra en bilens sits.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Masses och 5 till
  • Laddar…
Utökat makitaparken ytterligare..
 
  • Makita dubbelladdare med två batterier i och en borr/skruvdragare på ett mörkt trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lizzardo och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.