Tror det e dags att byta kortet tyvärr.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
johan63 johan63 skrev:
Tror det e dags att byta kortet tyvärr.
Då blir ju frågan, vad kostar det och ör det nån idé när klipparen börjar bli uppåt 5 år?

//Benke
 
Stänga av Robonect för vitnern. Blev osäker på vart man gör det, är det om man väljer Robonect i menyn och klickar ur 'Stäng av Robonect med huvudströmbrytaren' och sparar?
 
Q qsecofr skrev:
Stänga av Robonect för vitnern. Blev osäker på vart man gör det, är det om man väljer Robonect i menyn och klickar ur 'Stäng av Robonect med huvudströmbrytaren' och sparar?
helt rätt !
 
  • Gilla
qsecofr
  • Laddar…
johan63 johan63 skrev:
helt rätt !
Snacka om snabbt svar, tack.
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Q qsecofr skrev:
Snacka om snabbt svar, tack.
Vi hjälper varandra !
Söndagens projekt blir att skriva ut demonterings verktyg till en Sileno 750 smart.
3D-modeller av demonteringsverktyg för Sileno 750 smart på en digital ritning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
davidgp
  • Laddar…
Hej, köpte ett repobjekt som har lite problem.
Klippmotorn startar inte samt laddningen fungerar inte. Testat motorerna via servicemenyn.

Sätter man den i laddstationen säger den efter några sekunder 'Fel (37) laddström för hög. Och sedan slutar den ladda.
Har mätt på laddblecken och där har jag rätt volt (samma som står på adaptern, minns inte exakt nu, men 21,5v kanske).

Batteriet är ok, har testat det i min McCulloch.
Kan klippmotorn vara kortsluten/kass och ha bränt komponenten tro?
Kan man köra motorn löst för test utanför klipparen?

Skall jag testa att sätta ihop den igen utan att koppla in klippmotorn och se hur laddningen bär sig åt då kanske?

Hade isär den och ser att den har varit utsatt för fukt, inte så mycket. Gjorde rent med isopropanol men det hjälpte inte.
Tittar på huvudkortet och ser en misstänkt komponent, tyvärr går det inte att se vad det står på den.

Har någon ett löst kort och kan titta vad det står på komponenten i bilderna nedan?

tack.

Kretskort med elektroniska komponenter och en markerad misstänkt defekt del.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Visa bilaga 362547
 
  • Närbild av kretskort med misstänkt skadad elektronisk komponent och spår av fukt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den komponenten har det gått för hög ström igenom, så något drar mycket ström... felet kan ligga i den svarta komponenten ovanför. Tror inte felet är enbart i den brända komponenten... har tyvärr inget kort som du frågar efter...
 
  • Gilla
qsecofr
  • Laddar…
L lasseboy skrev:
Fick i ordning på Bakhjulet, en bit från en skärbräda 6 mm tjock gjorde susen![video]
6 månader senare, hjulet som jag köpte på clasohlsson är helt kass, vart har ni köpt ert hjul för bakpartiet när ni moddat er mover?
 
L lasseboy skrev:
6 månader senare, hjulet som jag köpte på clasohlsson är helt kass, vart har ni köpt ert hjul för bakpartiet när ni moddat er mover?
Classe.
 
davidgp davidgp skrev:
Classe.
Har din hållit längre än 6 månader, hela navet är borta på min, hjulet går att lyfta 4 mm upp och ner.
 
L lasseboy skrev:
Har din hållit längre än 6 månader, hela navet är borta på min, hjulet går att lyfta 4 mm upp och ner.
Jadå, har gjort 2 eller 3 säsonger. Minns inte exakt...
 
  • Gilla
lasseboy
  • Laddar…
Så här ser mitt clas ohlsson hjul ut efter en sommar, bytte den idag hoppas den andra håller lite längre.
Skulle byta kräng armarna eller krock gummina på den men nedre delen av sarjen va omöjliga att få loss, känns som om plasten har blivit sten hård. Går det köpa ny kaross till R40li?
 
  • Slitet och rostigt hjul fäst vid metallplatta med skruv och mutter, placerat på en träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L lasseboy skrev:
Så här ser mitt clas ohlsson hjul ut efter en sommar, bytte den idag hoppas den andra håller lite längre.
Skulle byta kräng armarna eller krock gummina på den men nedre delen av sarjen va omöjliga att få loss, känns som om plasten har blivit sten hård. Går det köpa ny kaross till R40li?

Kåpor och andra prylar till R40.
https://www.gplshop.se/husqvarna-au...taW4lMjI6MCwlMjJtYXglMjI6OTk5OTk5OTk5JTdEJTdE
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.