Appendix Appendix skrev:
Om det inte är helt tätt avfuktar du hela världen ;)
Och om det är helt tätt kommer avfuktaren inte att nå överallt.

Så med tanke på vad tre lastbilslass kostar skulle jag försöka få det under tak omgående. Inte osm kritik utan mer omtanke om dina pengar ;)

Nån anledning att det blev allt på en gång istället för tre leveranser? När de byggde ett helt lösvirkeshus här var det i princip leveranser varannan dag av skivmaterial tills de fick huset vädertätt och kunde lasta in där.
Absolut. Nu kör jag avfuktaren ihop med värmaren för att få ut all vätska som kom ihop med leveransen. Våtrumsgipsen och vindskivorna utgår jag från att dom tål lite fukt. Och den egentliga anledningen till varför det kom tre bilar på en gång är att om gipsen I värsta fall skulle rycka så är inte det hela världen. Det var Mao Ett väldigt fördelaktigt pris. Jag var där idag och kollade till och det var nu helt torrt under pressen och satte även frigolit på kanterna så det inte är vassa hörn som kan ta sönder 650gr pressen. Det är 3st buntar virke I botten och sedan resten gips. 4st buntar med formplywood ligger under en annan press.
 
Provkörde min nya vecturo idag, sågade till en taklist som var ivägen, blev otroligt överraskad över hur fina snitt den gör
 
  • Grön och grå oscillerande såg från Festool, OSC 18, på en granitbänk med sågspån och bit av vit taklist.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Tagit tag i hallprojektet igen.
Gamla golvvärmens förläggning lämnade en del att önska...
Renoveringsarbete på golv med gamla golvvärmeslangar och verktyg på reglar och spånskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golv med synliga reglar och rester av lim och spån samt gamla golvvärmeslingor vid toalett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blå plastslang för golvvärme ligger oorganiserat på en gräsmatta med höstlöv och grusväg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu ska lim/spånrester bort från reglarna. :oops:
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
tobbbias och 9 till
  • Laddar…
Bytt fönster mot dörr. Har velat ha utgång mot norrsidan men fått gehör först i år
Anlitade lite proffshjälp också, skönt när man varit ur slag en längre tid. Insidans smygar återstår liksom foder.
 
  • Nytt fönster monterat i grön vägg med vita omramningar på ett hus, med höstlöv på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad dörr där ett fönster tidigare suttit i en grön husvägg, med synligt byggavfall på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett fönster med persienner i ett matrum, ska bytas till dörr, med växter på fönsterbrädan och vita stolar framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitmålad dubbeldörr installerad i inomhusmiljö med synlig träregel och ouppsatta fodrar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
Frun ville ha tapet.... och bra blev det! :)(y)
Ommålat vardagsrum med vitmålade väggar och snedtak, redo för tapetsering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytapetserat rum med grå tapet med palmliknande mönster, vita taklister och kvarliggande tapetrulle.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lizzardo och 5 till
  • Laddar…
Fortsatt ytbehandling av trappdelar och sedan en rejäl röjning av det blivande svarv och borrummet i snickarboden.

Ett tömt rum i snickarbod med trägolv och väggar, dörrkarmar lutade mot väggen, och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trägolv och halvfärdiga väggar i blivande svarv och borrum med dörr och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett hörn av ett rent och tomt snickarrum med vita slätstrukna väggar och en öppen trädörr till ett förråd med isoleringsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Vägg på gång.
 
  • Konstruktionsfas av en vägg med träreglar och isolering, verktyg och såg på arbetsbänk framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Bytt fönster mot dörr. Har velat ha utgång mot norrsidan men fått gehör först i år
Anlitade lite proffshjälp också, skönt när man varit ur slag en längre tid. Insidans smygar återstår liksom foder.
Vad var det för proffs hjälp? Tycker inte de där pinnarna över rutan linjerar något vidare.
 
raveper raveper skrev:
Vad var det för proffs hjälp? Tycker inte de där pinnarna över rutan linjerar något vidare.
Är du full? Mer symmetrisk placerade fönster ser du bara i en rendering.
 
raveper raveper skrev:
Vad var det för proffs hjälp? Tycker inte de där pinnarna över rutan linjerar något vidare.
Det är spröjsen från tillverkaren, och det ska reklameras. Inget som min snickare kan anklagas för.
När vi byggde -07 kom spröjsen lösa och jag monterade dem. Vissa ser ut att ha blivit ditsatta under inflytande av rusdrycker men de kan jag ju bara reklamera hos mig själv
Måste tyvärr också reklamera spanjoletten, den går trögt och knäpper ljudligt när gångdörren ska öppnas ☹️
 
A atomlab skrev:
Är du full? Mer symmetrisk placerade fönster ser du bara i en rendering.
Får nog försvara raveper här, det skiljer lite på de nedre spröjsen. Inte illa att se det påbilden en lördagkväll
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Fortsatt ytbehandling av trappdelar och sedan en rejäl röjning av det blivande svarv och borrummet i snickarboden.

[bild] [bild] [bild]
Stor svarv eller? Var glad för det där är mer än vad de flesta har för alla maskiner och verktyg och material... Lycka till!
 
A atomlab skrev:
Är du full? Mer symmetrisk placerade fönster ser du bara i en rendering.
Jag fick iaf inte köra bil lagligt när jag fick syn på det. Nu en vinare och en halv flarra smirre ser det inte så farligt ut om man gjort det själv. Värre om man betalt någon för det såklart.
Snart läggdags då det ska målas kökstak till frukost i morgon... Over and out.
 
Varit och beställt tapet och matta till yngsta dotterns rum.
Engblad & co 8810 tillsammans med en rosa heltäckningsmatta i den rosa tonen.

Fyndade även lite aqara givare och unifi prylar.

Om två veckor går flyttlasset till nya huset.
Så allt får stanna i sin kartong, inget jag är van vid, tills vi har flyttat in.
 
  • Geometrisk tapetmönster i rosa, grå och guldiga trianglar från Engblad & Co 8810.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
hordak
Förvisso igår, men den sitter fortfarande fast idag :)
Monterat ny diskbänk efter lite pyssel med underlimning av diskho och borrhål för blandare. Blev helt ok!
Nyinstallerad diskbänk i kök med verktyg, krukväxter och köksutrustning på bänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
s97danl och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.