Här exempel på hur jag sågade till fasadpanelen. Gamla är brun och den jag gjorde är obehandlad.

(Det finns en nästan oanvänd verkstad i källaren på kontorsbyggnaden där jag jobbar.)

Hand som håller en nysågad obehandlad fasadpanel framför en välutrustad verkstadsinteriör med maskiner och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Grundmålade kryss till räcke och list för slipning på arbetsbänk med färgburk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundade kryssformade träbitar för räcke synliga genom ett smutsigt fönster på kvällen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ikväll grundade jag och frugan kryssen till räcket. Överliggaren fick en slipning och ytterligare ett lager lack.
 
  • Nygrundat och lackat trädkryss på ett bord med en burk lack och krukväxter i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Vill återigen påpeka att, nej, inte jag som installerat elen. Påpekanden av rena skönhetsfel undanbedes vänligen men bestämt.
Passet lutar lite snett på bilden. Ser oskönt ut.

Sorry. Kunde inte låta bli :crysmile:
 
  • Haha
Fadai
  • Laddar…
Fadai
Fario Fario skrev:
Här exempel på hur jag sågade till fasadpanelen. Gamla är brun och den jag gjorde är obehandlad.

(Det finns en nästan oanvänd verkstad i källaren på kontorsbyggnaden där jag jobbar.)

[bild]
Lyxigt!
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
Rivit ner innertak. Spånet kom ner av sig själv.

Röra av spån och träbitar på ett golv efter rivet innertak med stege och skottkärra i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Snigla och 13 till
  • Laddar…
Fick lite material till husbygget. Rättare sagt 3st lastbilar med div skivor och planhyvlat. Såklart blåste det halvstorm när jag skulle dra över pressarna.
 
  • Lastpallar med byggmaterial som skivor och planhyvlat trä staplade utomhus på en blåsig dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggmaterial täckt med presenningar på en blåsig dag, träskivor och planhyvlat virke skyddat från väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
kulle
Kolla presseningen ofta efter hål, bara ett litet hål kan fördärva mycket.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Fick lite material till husbygget. Rättare sagt 3st lastbilar med div skivor och planhyvlat. Såklart blåste det halvstorm när jag skulle dra över pressarna.
ja det där är bland det modigaste jag har sett. Med tanke på att det regnar, regnar och regnar samt blåser den här tiden på året hoppas jag verkligen att du kollar det där regelbundet.
 
Helst ska man täcka av det fina dagar så att det får torka upp ibland. Min erfarenhet är att det blir fuktigt under en presenning som är helt tät...
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
useless useless skrev:
Min erfarenhet är att det blir fuktigt under en presenning som är helt tät...
Ja att helt täcka exempelvis en vedhög med en presenning är väl ett bra sätt att få den att ruttna upp. :worried::surprised:
 
Kan lugna er med att det är öppet på sidorna och även 195reglar som upplag på toppen . Så god luftgenomströmning sker. Nu har jag en 2kw värmare och torkar upp det som kom iom att det regnade. Har även en luftfuktare som snurrar och den tänkte jag ha igång hela tiden tills det jag kan få in allt.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Ja att helt täcka exempelvis en vedhög med en presenning är väl ett bra sätt att få den att ruttna upp. :worried::surprised:
Jo, det har jag provat. Den björkvedstraven "försvann" från att vara användbar rätt så fort....:crysmile:
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Rivit bort det sista av det gamla golvet.
 
  • Rivningsarbete där gamla golvplankor och spill ligger på golvet med synliga bjälklag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
surris
Precis kopplat in golvvärmen i utbyggnaden så detta nu ses om ett avslutat kapitel.
 
  • Ett rött hus med snötäckt tak i en snöig trädgård som markerar avslutet på ett utbyggnadsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utbyggnad av hus med fönsterpartier och ett nyinstallerat golvvärmesystem, intill en träterrass i soligt väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd husfasad med vitmålade fönster och nylagt trädeck med utemöbler och en oinstallerad golvvärmekabelrulle i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett ljust utbyggt rum med golvvärme, matsalsbord, stolar, och stora fönster med utsikt över trädgården.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Magnus E K och 28 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Kan lugna er med att det är öppet på sidorna och även 195reglar som upplag på toppen . Så god luftgenomströmning sker. Nu har jag en 2kw värmare och torkar upp det som kom iom att det regnade. Har även en luftfuktare som snurrar och den tänkte jag ha igång hela tiden tills det jag kan få in allt.
Om det inte är helt tätt avfuktar du hela världen ;)
Och om det är helt tätt kommer avfuktaren inte att nå överallt.

Så med tanke på vad tre lastbilslass kostar skulle jag försöka få det under tak omgående. Inte osm kritik utan mer omtanke om dina pengar ;)

Nån anledning att det blev allt på en gång istället för tre leveranser? När de byggde ett helt lösvirkeshus här var det i princip leveranser varannan dag av skivmaterial tills de fick huset vädertätt och kunde lasta in där.
 
  • Gilla
atomlab
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.