Hej
Skulle måla om taket i vardagsrummet och det slutade med att all nymålad färg trillade ner på golvet i stora flagor. Insåg att det tidigare var målat med limfärg (30-talshus)
Har nu tagit bort all gammal limfärg och slipat taket med en giraff ner till putsen.
Vad gör jag nu? Vad lägger jag på? Tanken är att spackla vissa sprickor och hål men inte hela taket. Läste att man skulle måla på något speciell produkt? Någon som har några tips?
Skulle måla om taket i vardagsrummet och det slutade med att all nymålad färg trillade ner på golvet i stora flagor. Insåg att det tidigare var målat med limfärg (30-talshus)
Har nu tagit bort all gammal limfärg och slipat taket med en giraff ner till putsen.
Vad gör jag nu? Vad lägger jag på? Tanken är att spackla vissa sprickor och hål men inte hela taket. Läste att man skulle måla på något speciell produkt? Någon som har några tips?
Är färgen vattenbaserad som dom flesta färger är i dag, så späd ut med vatten, annars med förtunning,ta det lite försiktigt när du späder så den inte blir som vatten utan lite fastare. Kan säga att jag skulle måla ett tak med skivor, vart inget bra först, färgen rullade ihop sig på rollen vid andra rullningen det var för torrt i taket
Nu ser det ut såhär. Har kört giraff som.en galning o taket men allt går inte bort. Hur noga är det egentligen? Se bild som jämförelse mellan slipat och inte slipat.
Har redan skrapat ner det yttersta lagret med hjälp av tapetklister och plast
Har redan skrapat ner det yttersta lagret med hjälp av tapetklister och plast
Jag hade målat de med en oljebaserad färg, luktar nån dag men funkar. Limfärgen släpper inte.