RilleRock RilleRock skrev:
Lång utpasseringstid som sedan IR garage har attribut "Följande" på.
Max är 999 sekunder.
Menar du att jag skulle välja Utpasseringstid under "Områden-Områden" till 999? Där står det att 90 sekunder är max och jag vill ju att övriga huset ska larmas på efter den vanliga Utpasseringstiden.
Finns det någon annan utpaseringstidsinställning som jag inte hittat?
 
Hej

Nyaste appen har stöd för "Live Image support for Eventys video system when using it through SPC Connect "
Vad menar dom med det kan man ansluta deras NVR ? är det fortfarande bara 4 kameror då ?
Ska byta min Paradox på grund att den inte har ip-kamera stöd.

MrDTS
 
RilleRock
M MrDTS skrev:
Hej

Är alla SPC centraler begränsade till 4 ip-kameror går det inte ha flera kameror ?

MrDTS
Om man kör med Evyntys NVR kan man skapa ett subnät så man får in dem med.
 
RilleRock
J Joelbit skrev:
Menar du att jag skulle välja Utpasseringstid under "Områden-Områden" till 999? Där står det att 90 sekunder är max och jag vill ju att övriga huset ska larmas på efter den vanliga Utpasseringstiden.
Finns det någon annan utpaseringstidsinställning som jag inte hittat?
Vilken FW har du?

Använd sektionstyp "In/utpasser 2" och sedan definiera en egen utpasseringstid 2 till 0-999 sekunder under området om det är det du använder eller under systemtimers>larm om du inte har kräver fler områden ikryssat.
Då blir det helt separerad utpasseringstid och båda har samma inpasseringstid då den kan inte ändras.

Vill du ha IR Garage direktlarmad så är det bättre att den "följer" bostaden som jag skrev i förra inlägget.
De 16 minuter utpasseringstid bostaden får kan vara värt att IR Garage blir direktlarmad vid intrång.
 
Jag har
RilleRock RilleRock skrev:
Vilken FW har du?

Använd sektionstyp "In/utpasser 2" och sedan definiera en egen utpasseringstid 2 till 0-999 sekunder under området om det är det du använder eller under systemtimers>larm om du inte har kräver fler områden ikryssat.
Då blir det helt separerad utpasseringstid och båda har samma inpasseringstid då den kan inte ändras.

Vill du ha IR Garage direktlarmad så är det bättre att den "följer" bostaden som jag skrev i förra inlägget.
De 16 minuter utpasseringstid bostaden får kan vara värt att IR Garage blir direktlarmad vid intrång.
3.9.1 har jag och där finns det två inpasseringstider 0-45 och en utpasseringstid 0-90 under området. Jag skulle ev kunna tänka mig att resa bort kravet på flera områden om jag kan lösa problemet med garaget då.
 
RilleRock
J Joelbit skrev:
Jag har

3.9.1 har jag och där finns det två inpasseringstider 0-45 och en utpasseringstid 0-90 under området. Jag skulle ev kunna tänka mig att resa bort kravet på flera områden om jag kan lösa problemet med garaget då.
I 3.10.0 är det 0-999 på in och ut oavsett var det ändras.

Det har ändrats sen innan då det har varit 2 utpasseringstider och står fortfarande så i map.

Men det du istället kan göra är att göra en händelse för område 1 med inställd timer på den tiden du vill ha IR Garage område fördröjd.
"Område 1 Bostad - Tillkoppling - På"
Sedan väljer du område 2 under orsak & effekt >Tilldela>Välj skapad händelse>positiv>Tillkoppla

Nu följer område 2, område 1:s tillkoppling med den fördröjning du valt under händelsetimern.
 
Hej!

Jag tänkte passa på att fråga här då jag inte får någon riktig ordning på installationen hemma.
Är det nån som vet någon bra installatör att rekommendera i/kring Örebro?
 
T
R rydboholm skrev:
Hej!

Jag tänkte passa på att fråga här då jag inte får någon riktig ordning på installationen hemma.
Är det nån som vet någon bra installatör att rekommendera i/kring Örebro?
Ingen som jag vet direkt som riktar sig mot privatpersoner som finns i Örebro. Ekbergs lås i Karlskoga har en bra kille som kör SPC, och jag vet att dom även kör mot privatpersoner.

Mitt företag finns i Örebro, vi kör dock inte privatpersoner vi kan dock göra undantag..

Vad är det som är problemet kanske går att lösa mig hjälp av forumet?
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
T TechChad skrev:
Ingen som jag vet direkt som riktar sig mot privatpersoner som finns i Örebro. Ekbergs lås i Karlskoga har en bra kille som kör SPC, och jag vet att dom även kör mot privatpersoner.

Mitt företag finns i Örebro, vi kör dock inte privatpersoner vi kan dock göra undantag..

Vad är det som är problemet kanske går att lösa mig hjälp av forumet?

Jag har letat lite i Örebro (bor i Kumla) men inte lyckats hitta någon som känns som dom har koll på läget kring SPC.

Jag har två interna sirener och en extern (samma modell https://lasshop.se/produkt/siren-blixtljus-rolp-lx-w-vagg-vit/) vilka jag inte får att fungera alls tillsammans med larmet.

Det verkar som att jag får fel spänning på utgångarna. Det fungerar inte i normalt eller inverterat läge.
Jag hade lite support från @RilleRock tidigare i den här tråden. Men sen övergick det mina kunskaper och så tänkte jag att det kanske är smidigast om någon kollar fysiskt på plats?

Finns det möjlighet för ett undantag så får du gärna skicka ett PM :)

/Daniel
 
R rydboholm skrev:
Hej!

Jag tänkte passa på att fråga här då jag inte får någon riktig ordning på installationen hemma.
Är det nån som vet någon bra installatör att rekommendera i/kring Örebro?
Bor i Karlskoga o skall satsa på SPC, lära mig till vintern, men håller med om Ekbergs lås. De installerar även åt privatpersoner, och kan SPC.
 
T
Nu är det så turligt att jag bor i Kumla oxå..
Om det inte är panik så kan jag komma förbi någon dag.
Skicka PM med kontaktuppgifter.
 
  • Gilla
rydboholm och 2 till
  • Laddar…
Hej!

Kör med ett SPC4320 och SPCK420 och har fått upp ett felmeddelande på min manöverpanel som jag inte förstår. Har sökt i manual och letat på nätet men hittar inget. Felmeddelandet på manöverpanelen är "CAUTION BATTERY LOW". Det enda batteriet jag har mig veterligen är backupen (blyackumulatorn) i huvudenheten och när man loggar in via webbläsare står det ok på spänning och status. Har inga trådlösa däckare eller batteri i siren osv. Nån som vet vad felmeddelandet betyder? Siemens manöverpanel med felmeddelande "CAUTION BATTERY LOW" på displayen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
RilleRock
R Roger_M skrev:
Hej!

Kör med ett SPC4320 och SPCK420 och har fått upp ett felmeddelande på min manöverpanel som jag inte förstår. Har sökt i manual och letat på nätet men hittar inget. Felmeddelandet på manöverpanelen är "CAUTION BATTERY LOW". Det enda batteriet jag har mig veterligen är backupen (blyackumulatorn) i huvudenheten och när man loggar in via webbläsare står det ok på spänning och status. Har inga trådlösa däckare eller batteri i siren osv. Nån som vet vad felmeddelandet betyder?[bild]
Lågt batteri larmar i god tid att det är dags att byta 7Ah batteriet i centralapparaten.
Man brukar rekommendera var 4:e år för standard ackar då de är specade 3-5 års.
 
  • Gilla
Roger_M
  • Laddar…
RilleRock
M MrDTS skrev:
Hej

Nyaste appen har stöd för "Live Image support for Eventys video system when using it through SPC Connect "
Vad menar dom med det kan man ansluta deras NVR ? är det fortfarande bara 4 kameror då ?
Ska byta min Paradox på grund att den inte har ip-kamera stöd.

MrDTS
Som mest 20 kameror: 16 på spcconnect från dedikerad NVR samt de 4 som knyts direkt till CA.

https://shop.vanderbiltindustries.c...nvr/962/crdn1610-pa-16channel-nvr-poe-eventys
 
Hej

tackar, jag fick förut svar från dom om detta, har fortfarande svårt att välja, jag ska på Sectech mässan nu i november då kommer Vanderbilt och Ksenia vara där, får kolla in där hur dom verkar, tittar även på Ajax men vill nog ha möjlighet till Tråd som jag har idag, ett Hybridlarm samt möjlighet till tag.

Timo
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.