909 138 läst · 5 114 svar
909k läst
5,1k svar
Larminstallation Siemens SPC, LARMSKOLA!?
Har du möjlighet att koppla upp dig med datorn till centralen?J jimmyboy_666 skrev:
Isåfall kan du bocka i på sektionens attribut att den ska loggas och då kan du vänta någon dag o sedan kolla ifall något är skumt med den.
Förvisso kan man säkert ändra det i manöverpanelen med.
Har du rätt motståndvärde inställt på detektorn? Vanligtvis så är en sektion inställd på dubbel balansering 4.7 kOhm.
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Ja sant. Det går ju följa där. Enda teorin jag har är oled tvn om den gör skärmunderhåll men låter långsökt.gol skrev:
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Ja dubbelbalanseringen är 4.7 kohm samma som övriga detektorer o mk. Har haft den i bruk ca 2 år innan o då hände det aldrig.T Tkosj skrev:Har du möjlighet att koppla upp dig med datorn till centralen?
Isåfall kan du bocka i på sektionens attribut att den ska loggas och då kan du vänta någon dag o sedan kolla ifall något är skumt med den.
Förvisso kan man säkert ändra det i manöverpanelen med.
Har du rätt motståndvärde inställt på detektorn? Vanligtvis så är en sektion inställd på dubbel balansering 4.7 kOhm.
Bytt tv o renoverat v rummet senaste halvåret.
Tillsvidare så redigera din "Användares sms" till att bara gälla sms kontroll:K Kopplaren skrev:Jag försöker att koppla från mitt larm SPC4320 genom att skicka SMS, typ xxxxx FRAN. Men det fungerar inte. Får sms-svar med en lista på kommando: Kommando::HELP.TILL. FRAN.DelA.DelB.CLR.SSTA. Logg. ENGA. MANA. Om jag anger annan kod, xxxxx, får jag en lite annan lista beroende på att det är annan behörighet för denna kod. Skickar jag xxxxx SSTA får jag: System Frank. Så vissa kommando verkar fungera, men inte frånkoppling. Någon som har nån idé om varför det inte fungerar?
TILL
FRAN
SSTA
För mig fungerar det direkt med återkoppling
Du kan även kolla din samtalslogg under Logg>Modem(1).
Man kan göra det mesta. Push notiser kan du välja vad du vill ha notiser av.M MrDTS skrev:
Ladda ner appen så får du ett ”demoobjekt” så kan du kolla där vad man kan göra. Appen heter SPC Connect.
Kablagen bytt, detektor bytt... har du provat att koppla över den till en annan sektion på centralen? Eller om du bytar plats med en annan sektion och ser ifall felet förflyttar sig eller om det stannar kvar.J jimmyboy_666 skrev:
Tack för ditt svar. Provat att ändra till bara: TILL FRAN SSTA. Provade skicka FRAN och får svar med Kommando::HELP.TILL. FRAN. SSTA men ingen frånkoppling. Samtalslogg säger ok både för inkommande och utgående sms.RilleRock skrev:
Användaren har användarprofil med rätt behörighet att utföra kommandona?K Kopplaren skrev:
Ge användaren adminrättigheter tillsvidare om den inte har det.
Vilken fw har du på centralen?
Kan ev gå, enklast är Vanderbilts egna kameror om du har behov att få det i appen/larmcentral.M MrDTS skrev:
Kolla in denna:
https://www.spcsupportinfo.com/SPCC...2016-001_SPC-Camera-Integration_324_03_EN.pdf
Hej
Jag vill ha den till Securitas larm central vet inte om de stöder Vanderbilt kameror jag har en lista från dom med en massa kameror men SPC eller Vanderbilt finns inte med där, ev kan det gå i alla fall.
Tittar även på Ksenia larm, där fungerar tex Hikvision som jag provat.
MrDTS
Jag vill ha den till Securitas larm central vet inte om de stöder Vanderbilt kameror jag har en lista från dom med en massa kameror men SPC eller Vanderbilt finns inte med där, ev kan det gå i alla fall.
Tittar även på Ksenia larm, där fungerar tex Hikvision som jag provat.
MrDTS
Det är SPC Connect Pro alt logga in i webgränsnittet som gäller med senaste firmware.M MrDTS skrev:
https://www.spcsupportinfo.com/SPCConnectPro/?page_id=37
Redigerat: