7 792 039 läst · 38 153 svar
7792k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Jag ogillar verkligen att förklara skämt men eftersom det verkade vara svårt så är det väl snällast för alla.
#9521 syftar såklart till att man måste vara mindre intelligent om man vill flytta till STHLM. Så det är bara de minst smarta skåningarna som vill flytta dit. Därav så stämmer påståendet.
För övrigt, ett av de roligaste skämt jag läst här inne Men det är väl bara för att man är oskyldig åskådare av skämtet
#9521 syftar såklart till att man måste vara mindre intelligent om man vill flytta till STHLM. Så det är bara de minst smarta skåningarna som vill flytta dit. Därav så stämmer påståendet.
För övrigt, ett av de roligaste skämt jag läst här inne Men det är väl bara för att man är oskyldig åskådare av skämtet
Eller så är ALLA skåningar intelligentare än ALLA Stockholmare.T tobbbias skrev:Jag ogillar verkligen att förklara skämt men eftersom det verkade vara svårt så är det väl snällast för alla.
Dvs även den dummaste skåningen är intelligentare än den smartaste Stockholmaren.
Enkel logik
/ Hälsningar Fredrik
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 161 inlägg
Jo, blir du av med någon som är "sämre" än snittet så höjs snittet.
Märks att du inte är skåning
Märks att du inte är skåning
Haha, typiskt Skåningar13th Marine skrev:
Jag syftade mer på "Dvs även den dummaste skåningen är intelligentare än den smartaste Stockholmaren." Just det uttrycket implicerar ju knappast att intelligensen i Skåne skall höjas. Det måste också förtydligas att det är den dummaste Skåningen som flyttar till STHLM
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 161 inlägg
Nu är dissekeringen av grodan i full gång
Fast det räcker med att man är på den dummare halvan av skalan för att snittet ska höjas.
(således räcker det också med att skåningen är smartare än snittstockholmaren)
Fast det räcker med att man är på den dummare halvan av skalan för att snittet ska höjas.
(således räcker det också med att skåningen är smartare än snittstockholmaren)
Du missade ett å.
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Som kustbon sade : "Ö" stavas alltid med "Ö" utom i Böxa å Körka, för där stavas det med "Y" !