Hej

Är det någon som har erfarenhet av kvalite på Myresjökök ?

nikasp
Vet inte än men mitt kök har monterats upp i helgen, kollade nyss. Jag har ett Aspekt = vit slät MDF-lucka. Det ser stabilt ut nu när det monterats men jag får återkomma när jag fått handtag på plats osv.

Mercedes-känslan i de mjukstängande lådorna känns 100% tykcer jag och hantverkaren var glad att slippa montera ihop nåt IKEA-kök (skåpen levereras monterade). Myresjö prickade leveransen perfekt på dagen. Jag fick en bänkskiva som var felaktigt gjord = kunde varit katastrof för sånt tar flera veckor. Tur som var så hade jag beställt en för kort skiva som inte gick att stoppa som kunde användas i stället.

Köper du ett Myresjökök innan den 31/3 och är medlem hos ICA kort får 20% rabatt,bra va :)
www.myresjokok.se

Är det någon som har en prislista från Myresjökök?

Jag har ritat upp vårt kök och vet vad som kommer behövas. Jag skulle på ett enkelt sätt kunna kolla upp vad priset från Myresjö-kök skulle bli.

Jag har precis monterat mitt Myresjö kök(Pärlspont Vanilj) och är kanon nöjd. Inte en grej fattades och passformen är super.

Om du tittar på HTH och andra så har nästan alla samma skåp stommar och lådor, så det som skiljer är luckor och lister. (I alla fall om du köper självstängande/dämpande lådor som jag.)

Super nöjd Myresjö kund som säger: Handla på!!!!!

Vi köpte vårt Myresjöhus för 5 år sedan.  Köksbänken där man använt oftast blev ful efter 3 år.  Bänkskivan finns inte kvar i sortimentet som innebär att man måste byta bänkskiva i hela köket.  Det är samma sak med skåpluckorna, skulle man behöva kompletera eller byta någon lucka då måste man byta alla eftersom de luckorna som fanns för 5 år sedan finns inte längre kvar hos Myresjökök.

Jag har också erfarenheter av Myresjös 'flyktiga' sortiment från ett tidigare boende.

Någon gång i mitten på nittiotalet måste de ha gjort alla överskåp djupare och vips var det omöjligt att få nya luckor pga. att hörnluckans mått förändrats.

Kvalitetsmässigt kändes ingen skillnad på de ersättningsskåp jag köpte från Ikea.

Har haft mitt myresjökök i 6 år och är inte alls nöjd. Luckorna blev slitna efter bara 3 år de tål inte vatten eller normalt handhavande. Är det någon mer som haft dessa problem? När ja pratade med myresjökök så var dom helt oförstående och menede att jag var en slarvig människa. Inte kul.
// Daniel

Jag har ett nytt Myresjökök och det är väl ingen högre kvalitet på det, i stil med IKEA.

När vi skulle komplettera med ett golvskåp tog det evigheter och vi fick dessutom transportera hem det på släp från butiken i Malmö. väl hemma upptäkte vi att det var repor och hela bakstycket var knäckt.
Då skulle vi få hyra nytt släp och köra skåpet till butiken igen, vänta i evighet på nytt skåp osv.......

Nu efter snart 2 år så släppte bänkskivan från diskhon och eftersom vi är väldigt trötta på dubbelhon och ville då ha en enkelho, när de nu skall installera en ny bänkskiva och ny ho, så går ej detta.

Man hänvisar till avtal med NCC (som tycker det är ok att byta till enkelho) och att det såt i avtalet att det skall vara samma ho. Vi kan altså ej lägga till mellanskillnaden och inte går det att göra kunden nöjd.

Tänk vad hemskt om man skulle vara lite flexibel, hur skulle det gå?

Segare, långsammare, oflexiblare och absolut o-kundvänligare företag är svårt att finna.

Det blir inte en myresjöpyl mer i mitt liv.

Bengt

danjor skrev:
Har haft mitt myresjökök i 6 år och är inte alls nöjd. Luckorna blev slitna efter bara 3 år de tål inte vatten eller normalt handhavande. Är det någon mer som haft dessa problem? När ja pratade med myresjökök så var dom helt oförstående och menede att jag var en slarvig människa. Inte kul.
// Daniel
Tror inte att det finns några luckor som tål vatten!

Har haft mitt Myresjökök i över tio år nu och inte haft några större problem. Det enda som hänt är att ett specialgångjärn i ett skåp som sitter i 45°-hörn gått sönder. Var till Myresjökök för att köpa ett nytt men det tyckte att det skulle gå på "garanti" dvs jag fick det gratis.

Hade ett myresjökök i 7 år och det enda som jag kunde "klaga" på var att lacken släppte lite på en del luckhörn...men sånt är väl normalt slitage. Hjälpen från Myresjö när köket planerades var väldigt bra och de var flexibla när det gällde ändringar och önskemål.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.