21 851 läst · 22 svar
22k läst
22 svar
Ugn och häll ställer till vid val av bänkskiva!
Renoverare
· Skåne
· 8 514 inlägg
Antar att du med spis menar ugn för häll och spis är samma sak...C Charlotte Edvinsson skrev:
Tror inte där finns någon kökstillverkare som har en låda mellan häll och ugn utan den sitter under ugnen då ugnen inte kräver hela skåpets höjd.
Blir det för tight mellan ugn och häll som Jag tolkade TS på så finns ju varianten att bygga på med en mellanlist ovanpå bänkskåpen så man kan välja en tunnare bänkskiva.
T.ex så här som jag gjort på bilden åt en kund för att det ska kunna läggas 20mm granitskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Precis, häll och ugn. Har en gammal spis nu så därav begreppsförvirringen. Ikea ritade ut en låda mellan häll och ugn för oss.. tycker bättre om dom lösning men rädd att det blir en tydlig list och att det ser konstigt ut. Har du en bild när skiva ligger på får du gärna skicka det. Tack.Paul-Staffanstorp skrev:Antar att du med spis menar ugn för häll och spis är samma sak...
Tror inte där finns någon kökstillverkare som har en låda mellan häll och ugn utan den sitter under ugnen då ugnen inte kräver hela skåpets höjd.
Blir det för tight mellan ugn och häll som Jag tolkade TS på så finns ju varianten att bygga på med en mellanlist ovanpå bänkskåpen så man kan välja en tunnare bänkskiva.
T.ex så här som jag gjort på bilden åt en kund för att det ska kunna läggas 20mm granitskiva.
[bild]
Vet inte riktigt om jag förstår vad du skriver/avser. har du någon bild från IKEAs planeringsprogram du kan lägga in?C Charlotte Edvinsson skrev:
Men det jag avsåg var att ugnen och lådfront/skåplucka har olika utseenden så om nedkant inte linjerar med kringliggande har inte så stor betydelse. Du kan se det på bilden från PaulStaffanstorp där låfronter på sidorna inte linjerar med ugnens nederdel
Renoverare
· Skåne
· 8 514 inlägg
Tror hon menar att lådans underkant under ugnen ska linjera med underkant på intilliggande fronter och det gör det ju alltid.
Oki, så då får man anpassa höjden på lådfront så den linjerar med nedkant och hur ugnen placeras.
Man kan t.ex. få välja en lägre lådfront/låda och sedan göra en passbit, men det finns många sätt,
På bilden är ugnen nedsänkt och det finns en glipa mellan bänkskiva och passbit på ca 10 mm, bara ett exempel.
Men det finns ju olika storlekar på ugnarna så även här kan man välja att anpassa.
Man kan t.ex. få välja en lägre lådfront/låda och sedan göra en passbit, men det finns många sätt,
På bilden är ugnen nedsänkt och det finns en glipa mellan bänkskiva och passbit på ca 10 mm, bara ett exempel.
Men det finns ju olika storlekar på ugnarna så även här kan man välja att anpassa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder