F
Nu när det börjar bli kallt så märker man att det är nåt som strular.

Får ingen värme alls fram till fördelaren. Efter en koll på panelen på pumpen konstaterades att jag har ett BÖRvärde på 22 grader men ett ÄRvärde på 40. Alltså nåt struligt med min innegivare (RG-20).

Men displayen som visar rumstemp står och togglar/blinkar och visar även PANNA 84 (55). Alltså nåt ÄRvärde som den har fått för sig är 84. Det är det inte kan jag säga....

Tappvatten funkar som det skall och den går inte på elpatron.

Nu kopplade jag ut rumsgivaren och då tycker den istället att jag har 1,5 grad inne så nu mumlar den värme men det står fortfarande PANNA 84 grader. Jag hittar inte detta ”PANNA” i manualen och jag kan inte minnas att jag någonsin har sett det innan. Låter inte ens som om det hör hemma i en bergvärmepump.

Hade blixtnedslag i början av Augusti som tog sönder en del. Är det rimligt att detta är relaterat till det?

F
Kompletterar med två bilder och hoppas att det finns nån som är bra på Nibe

Display på en Nibe värmepump som visar utetemperatur 14°C och pannans temperatur 84/55°C.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av Nibe värmepumpsdisplay visande utetemperatur 14°C och rumstemperatur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spontant kämns det som åskan har förstört något kort i pumpen. Har du dessutom ingen givare som går till någon annan panna så ser det ju ut som om nåt är knas

F
V Vector skrev:
Spontant kämns det som åskan har förstört något kort i pumpen. Har du dessutom ingen givare som går till någon annan panna så ser det ju ut som om nåt är knas

Ahh, du menar att PANNA också skulle vara en extern givare? Jag trodde det var nåt i värmepumpen.

F
Nån som vet hur jag deaktiverar innegivaren? Har kopplat bort kablarna men den säger ändå att jag har en intemperatur samt ett inställt värde.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.