Någon som varit och sett Götenehus visningsvilla i Onsala, Villa Saltö? Har ni fotat? skulle vilja se lite fler bilder än dom Götenehus har på hemsidan innan jag tar beslutet att åka ner och titta?

Jag var där för några månader sedan och tittade, fotade dock ej. Det är ett fint hus, helt klart. Blev dock inte så förtjust i planlösningen. Köket känns aningen inklämt och trappan känns mal-placerad. Det går säkert ändra det mesta av planlösningen efter eget tycke och smak dock.
Det jag reagerade på var att huset såg inte alls så STORT ut som jag hade trott efter att sett det på bild.
Bor man i GBG-regionen så är det definitivt värt att ta en titt. Kolla bara så att huset inte är sålt ännu!

När du åker dit så ta med dig arkitektens förslag 007 från Götenhus hemsida. Det är en bättre planlösning.

http://www.gotenehus.se/skiss/skiss007.html

Det vi reagerade på var att det var väldigt lyhört. Vi stängde in oss i ett av smårummen på ovanvåningen och kunde tydligt höra dom som stod utanför. Även från allrummet på ovanvåningen hörde vi säljaren som satt i soffan i vardagsrummet på nedanvåningen klart och tydligt. Då satt han och pratade med några kunder i normal samtalston. Det fick oss att slå bort idéen om att ha öppet från allrum ner till vardagsrum.

Annars var det ett kanonfint hus.

Ok, tackar.

Arkitektens skiss såg intressant ut även om man missar med öppet hela vägen upp i nock!

Tack för svaren!

Flytta badrummet på ovanvåningen och gör om ett av sovrummet till badrum. Då kan du öppna upp så att du får en stor luftig entré och öppet ner från allrummet på ovanvåningen.

Vi har gjort precis som "en_grann_en" föreslår. Har entré på långsidan, öppet upp i nock över entrén, tre sovrum på övervåning plus stort badrum. Planerar att ha några rejäla takfönster i allrummet på övervåningen. Har inte beställt huset än - men nästan. Det där med att det blir lyhört är nog något man får dras med om man vill ha några större öppningar i mellanbjälklagen.

/DS

Daniel,

hur gjorde du med köket där nere?

Köket har vi egentligen kopierat från "standard" Saltö 2, med några mindre justeringar av mått o s v.
Sedan har vi även spegelvänt entrédelen d v s gästrum till höger och toalett / tvättstuga till vänster.

/DS

Vad hamnar priset på för dig Daniel på ett ungefär? Köper du sats eller nyckelfärdigt?

Hmmm,

jag ritade på ett där jag la gästrummet längst uppe till höger. Köket la jag längst ner till vänster om entrén och matplatsen ovanför köket.

Det pris jag har från Götenehus just nu är 1830' nyckelfärdigt. Extra kostnad för puts på halva huset ca 100'. Tillkommer gör målning och kakel/klinker + ev extra markarbete (fyll mm). Någon som har något jämförbart?

/DS

hmm, hade fått pris på ca en 100ing till.. Men det skiljer säkert en del samt det här med målningen!

ÄR det helt slätt upp i nock, ingen balk eller nåt som syns? Har sett hus som har detta samt att det är utbyggt mellan glasrutorna. Är det en helt slät vägg uppe vid rutorna? Om du föstår vad jag menar!

matte172 skrev:
hmm, hade fått pris på ca en 100ing till.. Men det skiljer säkert en del samt det här med målningen!

ÄR det helt slätt upp i nock, ingen balk eller nåt som syns? Har sett hus som har detta samt att det är utbyggt mellan glasrutorna. Är det en helt slät vägg uppe vid rutorna? Om du föstår vad jag menar!
Nej, det är väl saxade takstolar istället för bärande balk har jag för mig?!

Priserna ni fick på saltö,var det ett ,två eller tre?Vi har ett pris på saltö ett helt i puts för drygt 2,3 miljoner,standardinredning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.