11 488 läst · 9 svar
11k läst
9 svar
Har någon byggt en egen badkarsfront i trä?
De va nån för ett tag sen som tänkte lägga in laminat i garaget, där bilen skulle köras in och ut. Den personen har säkert nåt tips! Skämt åsido, jag tycker det verkar äckligt med en träfront, men det är ju min högst personliga synpunkt...
Oj, det var en imponerande pjäs. Helhetsintrycket var väl lite rörigt i det där badrummet, men själva inbyggnadet av badet är ju stencool. Man kan även ana att handfat+ kommod är relativt stabilt byggda....
Tack för de läckra bilderna. Själva hade vi tänkt något betydligt stramare, mer åt det "japanska" hållet i designen. Badkaret är ett vanligt rektangulärt. Jag får väl vara pionjär här på forumet och bygga en, sätta in en bild så får jag se vad ni tycker. Ha tålamod dock, ska bygga klart huset, flytta och föda barn innan jag börjar fundera på att snickra på badkarsfronten.
Hej,
Eftersom vi inte har hittat något badkar som har våra mått 1600 x 900 mm, mm, kommer vi att bygga in ett 800 mm brett kar. Bygga in är kanske lite mycket sagt. Vi kommer att ersätta fronterna med körsbärsträskivor och bygga en liten "hylla" i samma materiel för att kompensera de 100 mm.
Någon som vet vad man bör tänka på innan man åker till snickaren och handlar?
/Jörgen
Eftersom vi inte har hittat något badkar som har våra mått 1600 x 900 mm, mm, kommer vi att bygga in ett 800 mm brett kar. Bygga in är kanske lite mycket sagt. Vi kommer att ersätta fronterna med körsbärsträskivor och bygga en liten "hylla" i samma materiel för att kompensera de 100 mm.
Någon som vet vad man bör tänka på innan man åker till snickaren och handlar?
/Jörgen