70 714 läst · 57 svar
71k läst
57 svar
Motor till vikport typ car-in
Surt, hade gärna fått tag på ett länkage 😞.
Medlem
· Västra Götalands Län
· 18 inlägg
Accessa säljer länkaget. Köpte häromdagen.
Medlem
· Västra Götalands Län
· 18 inlägg
2045kr plus frakt på 200kr. Lite dyrt kan jag tycka men men...
Hej!Excel skrev:Fick lite problem med skenan. Skenan ska gå 20mm över porten, tyvärr fanns det ej utrymme då delar av porten redan gröpt ur takgipset.
[bild]
Jag fick då flytta skenan ca 12 cm till vänster och montera en distans av trä. Två fjädrar demonterades av sex för att minska motståndet vid stängning av porten.
Lite klåparaktigt med en brädbit men lösningen var ganska enkel och själva garageportöppnaren från jula verkar riktigt bra. Rekomenderas.
[bild]
[bild]
[bild]
Jag var hos Jula och titta på deras garageöppnare.Hur fäster man beslagen i själva porten har du någon mer bild?
Kanske väl sent, men jag har kopplingsschema till El Carin. Jag är väldigt intresserad av en sändare, köpa eller låna för att klona mot en ny.M mb77tyson skrev:
Hej ni som monterat dessa på car-in kan ni posta några bilder från sidan dels med port öppen och stängd så man ser vinklar på stagen och infästningarna?
Ska prova att göra ett eget länksystem tänkte jag
Ska prova att göra ett eget länksystem tänkte jag
Jag beställde en länkarm ifrån Access idag. De säljs fortfarande för de som undrar. Kostar 2045 + 200 kr i frakt. Dyrt så klart men det kan det nog vara värt. 1000 kr hade varit mer rimligt.
Medlem
· Västra Götaland
· 132 inlägg
Jag hade sån på min garageport för 10 år sedan. Så här i efterhand så va den helt värdelös. Kom från nåt företag i Borlänge har jag för mig.
Idag hade jag hellre bytt port till en riktig. Har man haft en riktig port skulle man aldrig byta till vikport.
Idag hade jag hellre bytt port till en riktig. Har man haft en riktig port skulle man aldrig byta till vikport.