V vectrex skrev:
Underbart!
.
.
.
.
.....men allvarligt, vad GÖR du?
Ola gjorde ärligt talat inte så mycket...jag fick göra nästan allt jobb själv...han hade lite panik i ögonen..








(Har ingen aning om vad han gör.. i litteraturen kan man läsa om att en del människor plötsligt blir galna..)
 
  • Gilla
hyggabus
  • Laddar…
Microkatten
Hmmm....det lär inte bara behövas tvingar till lördagens tving-happening hos Daniel, ett par tvångströjor vore kanske också på sin plats...? :thinking::thinking: :crysmile:

P.s. Jag skänker gärna pianot som står i mitt snickeri, perfekt att fylla upp stora tomma ytor med. Bara kom och hämta!
 
  • Haha
jonmo och 1 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Underbart!
.
.
.
.
.....men allvarligt, vad GÖR du?
Hm. Framgick inte det av filmen? Jag möblerar om med experthjälp:D

...En major, köpte ny större spånsug som sabba hela gamla upplägget. Sen fick jag lite idéer o ena ledde till det andra o nu blir det ny layout där jag framförallt inte ska behöva rulla runt hyveln för att kunna använda den. Behöver när detta är klart heller inte rulla bort spånsugen för att såga längre plankor. Så, full vägg till vägg längd för hyvel o bandsåg utan rullande.
 
  • Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Hm. Framgick inte det av filmen? Jag möblerar om med experthjälp:D

...En major, köpte ny större spånsug som sabba hela gamla upplägget. Sen fick jag lite idéer o ena ledde till det andra o nu blir det ny layout där jag framförallt inte ska behöva rulla runt hyveln för att kunna använda den. Behöver när detta är klart heller inte rulla bort spånsugen för att såga längre plankor. Så, full vägg till vägg längd för hyvel o bandsåg utan rullande.
Och lådorna tog du ur hurtsarna för filmens skull?

Du jobbar med lös slang? Inga rör?
 
V vectrex skrev:
Och lådorna tog du ur hurtsarna för filmens skull?

Du jobbar med lös slang? Inga rör?
Bankade sönder en köpmansdisk som varit ranglig länge nog nu....stora lådorna urlyfta för att kunna flytta pelarborrens bord till ny position. Inget e stage-at, ser än värre ut i verkligheten.

Lösa slangen e del av gamla spånsugen, det blir rör längs väggen nu när jag får längre avstånd till sugen.
 
  • Gilla
vectrex
  • Laddar…
B
  • Gilla
Fario och 6 till
  • Laddar…
B breakman skrev:
Har test mitt impulsköp
Ursäkta om det redan framgått men var köpte du den och vad kostade den?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Gissar Swedols rea ligger nära till hands. :)
[länk]
Fast är den där rean "riktig". Har sett den av och till i typ ett år men det har aldrig funnits något att beställa/gå in och köpa. Kanske bara haft otur...
 
Alfredo Alfredo skrev:
Fast är den där rean "riktig". Har sett den av och till i typ ett år men det har aldrig funnits något att beställa/gå in och köpa. Kanske bara haft otur...
Utförsäljning av vissa saker, GEX150 Turbo ser att finnas här på hyllan i Borlänge tex.
Men det är förmodligen inte den "vassaste" rean generellt, med undantag för en del guldkorn då :)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Utförsäljning av vissa saker, GEX150 Turbo ser att finnas här på hyllan i Borlänge tex.
Ja man ska väl bo på rätt ort. "Slut" i weblager och begränsat lager i runt tio av närmare hundra butiker. :cry:
 
R
Alfredo Alfredo skrev:
Ja man ska väl bo på rätt ort. "Slut" i weblager och begränsat lager i runt tio av närmare hundra butiker. :cry:
Går ju ringa till Umeå/Skellefteå butiken och höra om dom kan skicka därifrån om du bara bor i Västernorrland.
 
B
Alfredo Alfredo skrev:
Ursäkta om det redan framgått men var köpte du den och vad kostade den?
FredrikR FredrikR skrev:
Utförsäljning av vissa saker, GEX150 Turbo ser att finnas här på hyllan i Borlänge tex.
Men det är förmodligen inte den "vassaste" rean generellt, med undantag för en del guldkorn då :)
Precis, Köpte den hos Swedol. Plockade upp den sista i Sundsvalls-butiken.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
B breakman skrev:
Precis, Köpte den hos Swedol. Plockade upp den sista i Sundsvalls-butiken.
Vad landade du i för sliprondeller då?
 
B
nanowire nanowire skrev:
Vad landade du i för sliprondeller då?
Behövde ha några snabbt och tog det billigaste på Bauhause, https://www.bauhaus.se/slipark-craftomat-bfwp-150mm-k60-5st
Rätt dålig hållbarhet tycker jag, utan att ha några att jämföra med :D

Ska lägga en beställning på lite Abranet från Paint Pro denna vecka.
 
  • Gilla
j.erkers
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.