62 311 läst · 179 svar
62k läst
179 svar
Tillbaka till rötterna
Och en bild på graniten med spottarna under överskåpen
Graniten är en afrikansk med lite ljusa inslag i det mörka och blå "flakes"
"Bara" 2000 per kvm. Men med alla skärningar, rundade hörn, mätning och montering så landade det på 37.000. Men har haft granit i tidigare kök och älskar materialet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Graniten är en afrikansk med lite ljusa inslag i det mörka och blå "flakes"
Logga in
Skapa konto
"Bara" 2000 per kvm. Men med alla skärningar, rundade hörn, mätning och montering så landade det på 37.000. Men har haft granit i tidigare kök och älskar materialet
Plötsligt händer det saker
Skåpluckor och handtag på plats.
Smyg runt fönster och dörposten.
Återstår i princip lite mer spackling och målning samt lister runt dörr/fönster när målningen är klar.
Elektrikerna kommer på onsdag och drar det sista.
Och ja... Taket... Det kommer målare få fixa i september
Skåpluckor och handtag på plats.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Smyg runt fönster och dörposten.
Återstår i princip lite mer spackling och målning samt lister runt dörr/fönster när målningen är klar.
Elektrikerna kommer på onsdag och drar det sista.
Och ja... Taket... Det kommer målare få fixa i september
Logga in
Skapa konto
Och så var väggarna färdigmålade och listade.
Nu återstår elektriker för taklampor, element och ett par sista uttag.
Under semestern ska fönstersmygarna listas klart, grundas och målas vita. Perfekt för ett par regniga kvällar.
Tre veckor sen men en Panasonic HZ25UKE monterades.
Ny placering mitt på en av långsidorna i vardagsruymmet för att få in så mycket värme/kyla som möjligt till sovrum/kontor samt in i resten av huset (kök/badrum) med hjälp av flödet från FTX
Har varit ett par dagar med både värme runt 30 ute samt ett par nätter med 6 grader och måste säga att det har betytt mycket för inomhusklimatkomforten. Som ordinerat har jag slagit av samtliga element för att känna om de behövs eller ej)
19.500 ink installation samt nedtagning och tömning av den gamla (Med ROT). Älskar den uppkopplade funktionen så man kan slå på kyla när man är på jobbet och börjar bege sig hemåt.
Ser även de otroligt vackra tapeterna i vardagsrummet.
(elkostnad för kyla/värme så här års är dryga 4 kr per dag)
Logga in
Skapa konto
Ny placering mitt på en av långsidorna i vardagsruymmet för att få in så mycket värme/kyla som möjligt till sovrum/kontor samt in i resten av huset (kök/badrum) med hjälp av flödet från FTX
Har varit ett par dagar med både värme runt 30 ute samt ett par nätter med 6 grader och måste säga att det har betytt mycket för inomhusklimatkomforten. Som ordinerat har jag slagit av samtliga element för att känna om de behövs eller ej)
19.500 ink installation samt nedtagning och tömning av den gamla (Med ROT). Älskar den uppkopplade funktionen så man kan slå på kyla när man är på jobbet och börjar bege sig hemåt.
Ser även de otroligt vackra tapeterna i vardagsrummet.
(elkostnad för kyla/värme så här års är dryga 4 kr per dag)
Bästa svaret
Nu följer jag projektet. Mvh mäklaren som sålde husetAppendix skrev:Har bott nere i Stockholm i 16 år men är från början från Pite. Har de senaste åren letat efter hus. Gått på hundratals visningar. Läst besiktningprotokoll och budat. När marknaden plötsligt gick ner under våren och sommaren 2018 så kom det ett tilfälle. Det gula huset om ut på marknaden. Samtidigt som visningarna var så var jag på resande fot så det var med spänd förväntan jag ringde mäklaren. Huset var kvar och han kunde visa det dan efter. Visningen var helt privat så jag fick tillfälle att både gå runt och känna in huset samt gå igenom min checklista. Visade sig att det fanns intressenter men mäklaren var tydlig med att de inte hade lånelöfte eller alla papper klara. Så det fanns ett tillfälle för affär om jag accepterade utgångspriset. Ringde upp min mäklare som skulle sälja lägenheten och bad honom kolla igenom objektet. Han ringde tillbaka efter 10 minuter och säger "KÖP. Även om du måste renovera för en miljon så är det där årets kap!"
Sagt och gjort. Kontrakt skrevs och i december flyttade jag in. Så det är här vi tar vår början.
Vilket fint hus du har! Och i vackra Roslagen. ☀️ Får flashbacks till min totalrenovering/utbyggnad för 10 år sen. Hittade en labyrint i golvisoleringen när jag tog upp golvet, där mössen haft det bra i måååånga år. Även om det är ett jäkla jobb att riva ut allt så är det himla skönt att veta att allt är ok under ytan när man är klar.
Höst är samma som buskbeskärning.
Shersminen var väldigt vacker i full blom. men resterande 11 månader var den lite väl stor med sina 4-5 meter i diameter....
Före
Lite ansning
Det var visst ett hus bakom
återstår att kapa bort sista skvätten och ta hand om rötterna...
Shersminen var väldigt vacker i full blom. men resterande 11 månader var den lite väl stor med sina 4-5 meter i diameter....
Före
Logga in
Skapa konto
Lite ansning
Logga in
Skapa konto
Det var visst ett hus bakom
Logga in
Skapa konto
återstår att kapa bort sista skvätten och ta hand om rötterna...
Tack. Roslagen är magiskt. Det är en sån växtlighet att själen blir glad.Ellenkaramellen skrev:Vilket fint hus du har! Och i vackra Roslagen. ☀️ Får flashbacks till min totalrenovering/utbyggnad för 10 år sen. Hittade en labyrint i golvisoleringen när jag tog upp golvet, där mössen haft det bra i måååånga år. Även om det är ett jäkla jobb att riva ut allt så är det himla skönt att veta att allt är ok under ytan när man är klar.
Precis! Skönt få ta hand om det och riva bort deras hus nu kör jag med fällor och fångar alla innan de gör skada
Jag ser hellre att man upptäcker och kan fixa saker än att man kör "out of sight out of mind" attityden.
Mycket bättre! Nu ser man huset. Behöver ju inget "insynsskydd" där i alla fall.Appendix skrev:
Ja verkligen. Och om man ska ha planteringar räcker det ju med buskar som är 1 meter höga framför huset...H Husmäklaren skrev:
Jersminen var vacker en månad per år. Annars skuggade den, tog bort all utsikt från de fina fönstrena och var hem åt alla insekter