Hur blir jag av med detta ogräs i gräsmattan

• Hand drar upp dött ogräs från en skadad gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gräsmatta med ogräsfläckar, omgiven av trädgårdsland och gångväg.
    Skapa konto
Det du håller i ser tämligen dött ut. Går det att kratta upp om du tar i lite med krattan? Annars kan man köra med vertikalskärare på grunt djup, så lär det där följa med. Runt om ser du ut att ha klöver. Mot klöver finns det inget på svenska marknaden, utan då måste du köpa MCPA från t.ex. Tyskland.

M mossmasaker skrev:
Det du håller i ser tämligen dött ut. Går det att kratta upp om du tar i lite med krattan? Annars kan man köra med vertikalskärare på grunt djup, så lär det där följa med. Runt om ser du ut att ha klöver. Mot klöver finns det inget på svenska marknaden, utan då måste du köpa MCPA från t.ex. Tyskland.
Hej och tack för svar
Jag körde vertikalskärare i våras och det sätt att får upp det mesta av ogräset. Men nu har det kommit fläckvis på andra ställen.
Kan det vara så att jag sprider det vidare till andra områden när jag använder vertikalskäraren.
Ogräset är inte helt dött utan består av decimeterlånga vita tjocka strån/rötter ovan mark.

• Närgränsad bild på gräsmatta med synliga vita, tjocka strån och rötter ovan mark efter användning av vertikalskärare.
    Skapa konto
Tack så mycket för tipset och idéerna

Jag köpte en liten flaska Loredo Quattro. Ogräset började redan efter en dag att må dåligt. Och efter 2 veckor ser man inte ogräs. Det är borta.
eBay beställde jag och paket kommer efter 4 till 5 dagar
Rekommenderar starkt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.