Hej, har en mattläggare hos mig som lägger våtrumsmatta på golv och vägg och nu är golvet strax klart så gick och tog en titt hur det såg ut, och direkt jag kommer in i badrummet ser jag detta och undrar om detta kan vara korrekt?
Bör jag påpeka något ellet lita på att han kan sin sak?

Ena videon är en skarv i golvet den andra är uppvikt mot vägg, och dom svetsade skarvarna är ca 70cm från duschavlopp.

• Närbild av svetsad skarv på våtrumsmatta på golv, grå yta med synlig fog.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en svetsad skarv i en våtrumsmatta på ett golv.
    Skapa konto
  • Våtrumsmatta med synlig skarvsvetsning sträcker sig över golvet i ett under-renovering badrum.
    Skapa konto
Bild på dålig svetsfog och otillräckligt limmad mattkant, markerade med röda cirklar.
Skapa konto
Den svetsen ser inte bra ut. Och mattan ska vara ordentligt limmad till underlaget. Det där ser i mina ögon inte bra ut.

• Gilla
Cge8
  • Laddar…
Nej det är inte okej....han har gått på för fort.

• Gilla
Cge8
  • Laddar…
Uppdatera gärna hur det gått!

Nej, ser inte bra ut. Varför är golvmattan svetsad? Är det ett väldigt stort badrum eller finns nån annan förklaring till svetsen?

Har sett fler och fler som svetsar golv, antagligen av lättja, duktiga mattläggare är väl bristvara

På bilderna ser man vart fogarna är,
Pratat med han allt var tydligen under kontroll som tur var.

• Interiörbild som visar golvfogar mellan mörka plattor i ett pågående byggprojekt.
    Skapa konto
  • Hörn av ett rum med synliga fogar på ett betonggolv och två golvbrunnar.
    Skapa konto
Uppviket brukar gå att värma fast om det lossnat, svetsen såg inte bra ut

T
N Nils82 skrev:
Nej, ser inte bra ut. Varför är golvmattan svetsad? Är det ett väldigt stort badrum eller finns nån annan förklaring till svetsen?
För att dom flesta våtrumsmattorna är 2 meter breda och då är det svårt att undvika svetsar om badrummet är just mer än 2 meter brett, ganska så elementärt:cool:

175 och över så skiter det sig, om man inte använder sig av 3m men det är många som vägrar lägga den

T tank77 skrev:
För att dom flesta våtrumsmattorna är 2 meter breda och då är det svårt att undvika svetsar om badrummet är just mer än 2 meter brett, ganska så elementärt:cool:
Brukar försöka undvika skarv i golv genom att använda 3 eller 4 meters matta. Alla mattor finns inte i bredare format, samtidigt är vissa mattor svåra att svetsa.
Inte ovanligt att kunden "inte får" välja vissa våtmattor för golvläggaren pga av olika anledningar. B la dessa.

T
N Nils82 skrev:
Brukar försöka undvika skarv i golv genom att använda 3 eller 4 meters matta. Alla mattor finns inte i bredare format, samtidigt är vissa mattor svåra att svetsa.
Inte ovanligt att kunden "inte får" välja vissa våtmattor för golvläggaren pga av olika anledningar. B la dessa.
Optima är den bästa våtrumsmattan. Dom andra "moderna" mattorna är det för mycket pur i och blir då jävligt svåra att svetsa och därav vägrar vissa mattläggare att montera dessa mattor.

• Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.