Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nej, jag menar "cachad" eller cached som det heter på engelska.
Jag tror de var inne på att om man bokar en visning så ser A-hus cash framför sig och då slipper man annonsen...

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Ni ser väl inte denna "wallpaper" annons i forumet?
Nix, Syns på förstasidan, Svarta listan och Jämför bolån bland andra. Syns inte på "rena" forumsidor.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
När trådar flyttas från en forumdel till en annan förlorar man sin bevakning av dem. Iofs får man notis om att tråden flyttats, men har jag skrivit i en tråd är det inte så noga vilken forumdel den ligger i, då följer jag den via bevakningen.

Som det är nu stör jag mig på att trådar flyttas, vilket är synd, för det bryr jag mig inte om egentligen, utan det är den för mig negativa effekten med förlorad bevakning som är det riktiga problemet.
 
  • Gilla
civilingenjören och 1 till
  • Laddar…
"Viktigt! Vi har försökt att skicka e-post till XXX@XX.XX men tyvärr så har det misslyckats. Vi tror att du har bytt e-postadress och vi vill därför att du uppdaterar din e-postadress. Så länge du inte uppdaterar din e-postadress kommer du inte ha full behörighet. Uppdatera din e-postadress nu"

Inga problem med min mejl, har flödat mejl både in och ut, men var tvungen att byta för att få tillgång till forumet..

Men bytte omgående tillbaka till den ursprungliga adressen igen utan problem, verifikationsmejlet kom på stört till den mejlen ni sa inte fungerade :p ;)

Vad händer?
 
richardtenggren
Jag har en fundering, en sak som stört mig en längre tid är att när man bifogar bilder i ett inlägg så när man ska klistra in själva bildtag:n så hamnar den alltid längst ner i inlägget istället för där markören står. Det här skall inte vara relaterat till iOS 13 betan, då det var lika innan ;)
 
Testar skriva lite text. Efter denna text tänker jag senare klistra in en bild.
Personens barfota fot på nedre steget av en sliten trätrappa i ett hus, behov av renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite mer text.
 
richardtenggren
Problemet är när man lägger in bilderna i efterhand ;)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag har en fundering, en sak som stört mig en längre tid är att när man bifogar bilder i ett inlägg så när man ska klistra in själva bildtag:n så hamnar den alltid längst ner i inlägget istället för där markören står. Det här skall inte vara relaterat till iOS 13 betan, då det var lika innan ;)
Nu tror jag att jag förstår hur du menar.

Innan du klickar in så måste du tyvärr markera var du vill att bilden ska infogas.

Formuläret ”tappar” information om var du stod sist när du lämnar formuläret och klickar på ”Ladda upp bild/video”-knappen eftersom vi själva har lagt till denna knapp efteråt och att den inte tillhör formuläret från början. Jag ska kolla med @cnils om det går att göra något åt men jag är osäker.
 
richardtenggren
Jo det brukar vara så, men fungerar inte så för mig, tyvärr.
Som igår skapade jag en tråd, skrev texten, laddade upp bilderna, placerade sedan markören där jag ville infoga bildtag:n, men den hamnade ändå längst ner. Tycker det varit så länge?
Får samma fel nu när jag försöker återskapa det i Chrome på datorn.
 
harry73
Mina bilder hamnar bara längst ner när jag laddar upp, men inte klistrar in i inlägget.

Nu laddar jag upp 2 bilder och klistrar in en av dom: Färgstarka tulpanfält i rad med dramatisk molnhimmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den andra klistrar jag inte in, så den hamnar längst ner i inlägget.
 
  • Kor som betar på en äng vid solnedgång med deras spegling i vattnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
richardtenggren
Fast klistrar du in i redan skriven text? Det jag menar att det som klistras in alltid verkar hamna längst ner i inlägget oavsett markörens position i textstycket. Det fungerar i alla fall på samma sätt på min iPhone XS Max @ iOS 13 med Safari och på min ThinkPad P51 @ win 10 med Chrome.
 
Test
Skärmbild av ett diskussionsforums svarsfält med texten "Test Test" införd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Test
 
Här kommer skärminspelning
 
richardtenggren
Kanske skillnaden är att ni kör "Fullständig editor" för som i ditt klipp @Demmpa så infogas bilden, när man kör som mig blir det enbart en snutt kod. Kan fixa inspelning från telefon och dator.

Chrome @ win10

Byggahusapp @ ios13
 
Redigerat:
richardtenggren richardtenggren skrev:
Kanske skillnaden är att ni kör "Fullständig editor" för som i ditt klipp @Demmpa så infogas bilden, när man kör som mig blir det enbart en snutt kod. Kan fixa inspelning från telefon och dator.
Det stämmer, den enklare editorn hade inte stöd för att klistra in mellan text. Testa om det fungerar nu.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
Bra där! Nu funkar det!
 
  • Älska
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.