Hej! Jag ska renovera mitt rum och jag skulle hemskt gärna vilja fylla i mellanrummet bakom kakelugnen då det inte ser så snyggt ut. Jag pratade med sotaren som sa att det går bra men att jag fyller i mellanrummet med mineralull innan jag spacklar igen det.

Jag skulle bara vilja ha er åsikt innan jag gör något. Är det något annat jag borde tänka på? Jag vill inte göra något dumt då det blir en brandfara.

• Mellanrum bakom en kakelugn med synlig spricka som behöver fyllas och spacklas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gör som sotaren säger

• Gilla
Madde123 och 1 till
  • Laddar…
spackla kommer nog bli minst lika fult som mellanrummet.......Det bästa är nog annars att be nån plåtslagare göra nå plåtprofiler som kan täcka det istället. Man kanske kan göra nå beslag på baksida så att man bara skjuter fast dem i glipan och inte behöver skruva.

S Stefan1972 skrev:
spackla kommer nog bli minst lika fult som mellanrummet.......Det bästa är nog annars att be nån plåtslagare göra nå plåtprofiler som kan täcka det istället. Man kanske kan göra nå beslag på baksida så att man bara skjuter fast dem i glipan och inte behöver skruva.
Varför skulle det bli fult att täppa igen med spackel?

Ser brett ut och blir nog svårt att få till på ett bra sätt med vanligt spackel, kommer säkert att spricka/lossna, kakelugnen rör sig liiite med värmen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.