Jante Jante skrev:
Betong is the shit :crysmile::crysmile::crysmile:

//Jante
För varmt o gå på en het sommardag.. inge skönt o pilla tårna i ;)
 
  • Haha
Jante
  • Laddar…
Jaja.. borde klippa gräset.. men nu kan jag och hunden pilla med tårna i gräset :love:

Oskött trädgård med högt gräs, en hund som vilar, träd och en ommålad pergola i dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inte perfekt, mycket att göra (enligt planen i huvvet) men terapeutiskt lugnt och avslappnande..

Vallmo och prästkragar i en trädgård med pallkrage och grönskande växter i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En liten vallmo (bland annat) som satt sig i min pallkrage..har inte hjärta att rensa bort dem :)

Ogräsmarkerad trädgård med ett lusthus i bakgrunden, ogret gräs, ett gammalt träd i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lusthuset skulle jag ju målat om förra året.. men stör inte lika mycket nu när det grånat lite. Ska göra klart ”sargen” innan jag ger mig på målningen.. (typ nästa år?)

Trädgård med långt gräs, pallkrage, växthus och träd under en solig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Måste komma ihåg att fästa rutan på vädringsfönstret.. på lilla växthuset. Kittet har blivit halv borthackat! Måste ju vara fit for fight till nästa vår! Måste också täppa till hålet som nått djur gjort i golvet (gnagt hål i ett tjockt trägolv, redan år ett)
 
  • Gilla
Jante och 1 till
  • Laddar…
Jante Jante skrev:
Halvvägs igenom elefanten ;) snart är det slut på gräsgången på baksidan av huset (y)
Sen är det bara framsidan, ena gaveln och kryddträdgården som ska stenläggas.... :sweat:

men en tugga i taget :rofl:
[bild]
Rapport från en ogräshink.
[bild]
Snart där, ett par meter till bara...
[bild]
Sliter på mina nya fina handskar :worried:

//jante
Skinnhandskar håller inte måttet för att lägga sten!
Dessa latexhandskar håller riktigt bra! Och grymt grepp.
https://www.jula.se/catalog/klader-...handskar/arbetshandskar/latexhandskar-903196/
 
  • Gilla
Jante
  • Laddar…
richardtenggren
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Skinnhandskar håller inte måttet för att lägga sten!
Dessa latexhandskar håller riktigt bra! Och grymt grepp.
[länk]
Funkar de bra på tegel också? Vet inte hur många handskar jag slitit ut under vår renovering. Har hittills plockat ner typ 45 m tegelfasad, ca 25 m kvar.
 
Dom håller bra, och är billiga. Inte dom smidigaste men man får byta om det krävs finmotorik.

Skulle säga att dom håller 5ggr mot en medelhandske. Kör dom nu när jag lägger sten. Blåkläder har en liknande på jula för 4ggr så mycket
 
Ett tag såg det ut som att vi fått väldigt stora mullvadar i trädgården:
Trädgård med flera högar av kompostjord spridda över gräsmattan, släpvagn och hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


1.5kubik kompostjord från ÅVC, tre lass, räckte till en liten del av tomten. Kommer behövas i runda slängar 20 lass till :dizzy:
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Ett tag såg det ut som att vi fått väldigt stora mullvadar i trädgården:
[bild]

1.5kubik kompostjord från ÅVC, tre lass, räckte till en liten del av tomten. Kommer behövas i runda slängar 20 lass till :dizzy:
Väldigt stora mullvadar.. :surprised:

Snygga till gräsmattan eller?
 
Mm, ett försök att liva upp den, tror den mest matats med NPK sedan den anlades för snart 50år sedan, så allt organiskt har brutits ned och nu är det mest sand kvar.
 
Gräsgången är död, länge leve betongen ;)
Nyinstallerad betonggång framför hus med veranda, omgiven av grönt gräs och lekande hundar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Jante
 
  • Gilla
intrestin och 4 till
  • Laddar…
Pilört i den nysådda gräsmattan? Ska man bara dra upp dom?
Nysådd gräsmatta med inslag av pilört och andra växter, fråga om borttagning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en pilörtväxt med rötter framför en nysådd gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Stort utlägg av röda rönnbär på tidningsbeklädd bordsskiva inomhus, skördat nära bostaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte riktigt trädgården, men plockat max 150 m härifrån......mer än12 liter blev det på ett par timmar ( inkl. kaffepaus).
 
  • Gilla
  • Wow
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
F
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Pilört i den nysådda gräsmattan? Ska man bara dra upp dom?
[bild] [bild]
Du har glest gräs som inte binder jorden och det ser lite mjukt ut. Jag gick runt och repade ogräs själv för några år sen och var förbannad i flera år över dom ojämnheter jag skapade när jag trampade runt. Jag hade väntat lite med att plocka ogräs. Det mesta är fö borta efter vintern ändå.
 
Har inte hunnit göra nått, men fixat mer att göra.. hmm undrar om det räknas?! :thinking:

Har köpt höstlökar inför vårblomningen.. :love:
De måste dock ner i backen först

Påse med smålökar från BULBS.SE märkt "Vanguard" med bild av lila och vita krokusar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Påse med etikett från BULBS.SE för Allium ‘Klotlök - trumspinnar’, 25 stycken lökar med storlek 6+.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Påse med 15 stycken krokuslökar 'Remembrance' från BULBS.se redo att planteras för våren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dessa förgyllde nämligen inte min vår i år, då de kom aldrig ner i jorden förra året :rolleyes: men det är fasta fina lökar nu också.. så inga problem att sätta dem (y)

Har också gjort årets beställning från bulb, men de levereras inte förrän i början på oktober tror jag :cool:

Sedan har ju Lidl haft lite lökar i sortimentet denna vecka.. så några favoriter fick åka med mig hem!

Påse med 50 stycken höstlökar redo för plantering, odlade i Nederländerna, omgiven av blommande tulpaner och narcissus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förpackning av höstlökar 'Narcissus Replete' redo för plantering, märkt med 2 kg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förpackningar med Allium 'Mix' höstlökar från Holland Selection redo att planteras för våren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Etikett för Allium aflatunense 'Purple Sensation' med bild på lila blomklasar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förpackning med Muscari armeniacum, eller pärlhyacinter, redo för plantering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mycket som ska grävas ner.. hoppas på en halvsoligt och ljummen höst.. så lederna/ryggen låter mig krypa omkring därnere på backen :cool:

.. och dessutom väntas det lökar från Amsterdam i veckan.. som maken köpte till mig när han var där på konferens i somras :love:

De hade skickats därifrån nu i veckan (y)

Lök lök lök lök.. blommmmooooooooorr!
VÅR 2020 here we come ;)
 
  • Gilla
Lill72 och 5 till
  • Laddar…
Jag har fått lökar i gräsmattan nu som frun satt igår, spännande att se hur det blir :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Satt igång lite belysning nu när hösten är på gång :D
Trädgård med tända lyktor på en träpergola omgiven av växter och en stenhop.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgårdsgång med trästolpar utrustade med mysig belysning i skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anderscurl och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.