52 445 läst · 134 svar
52k läst
134 svar
Byggmax bygger bort sig?
Jag skulle handla trall på byggmax. Två gånger var jag där utan att någon kunde köra ner trallen med trucken.
Första gången var de två som jobbade, varav den ena just gått på rast. Då var det tio bilar med släp inne på gården. Plus kunderna utan släp.
Andra gången var det en ensam person som jobbade. Då var det iofs bara fem kunder. Men tid för truckkörning fanns inte.
Stackars personal!
Första gången var de två som jobbade, varav den ena just gått på rast. Då var det tio bilar med släp inne på gården. Plus kunderna utan släp.
Andra gången var det en ensam person som jobbade. Då var det iofs bara fem kunder. Men tid för truckkörning fanns inte.
Stackars personal!
Medlem
· västra götaland
· 387 inlägg
Deras by hemsida är katastrof jämfört med deras tidigare. Köper bara lagervaror i deras butik. Allt annat blir det Hornbach som får uppbringa.
Har du inte valt butik och/eller inte valt att bara visa butikssortimentet så är väl priserna de du kan beställa varorna för online?Cabaooman skrev:
I så fall har du nåt knas med dina cookie-inställningar. För mig kommer sidan alltid ihåg vilken butik jag valt.
Men jag håller med om att sidan är ganska dålig och svåranvänd. Men har man lärt sig vart man ska klicka så brukar man iallafall få fram ett lagersaldo och pris för vald butik.
Det finns inget centrallager. Allt handlar om dropshipping, man säljer åt någon annan på sin egen hemsida och sköter fakturering själv. Det är samma med Cdon, bygghemma och massor av andra firmor.P Prodigys skrev:
För lite personal till många kunder. När man skall betala så¨måste man gå igenom halva butiken. Man borde ha en kassa vid bommen ut! Och städningen är bedrövlig med utspridd virke på ytor där man skall gå och lasta. Trasiga stegar, så ser det ut i Motala.B BennyHaljarp skrev:Jag skulle handla trall på byggmax. Två gånger var jag där utan att någon kunde köra ner trallen med trucken.
Stackars personal!
Att det är stora skillnader mellan olika Byggmax butiker är nog inte så oväntat
Tycker "vår" butik sköter sig exemplariskt är allt för ofta tre eller fler som jobbar men visst blir det lite väntan ibland på att få saker uppmätt. Men aldrig så att man bara skiter i det.
Är väldigt sällan jag handlar på andra ställen än Byggmax, det blir dom gånger dom inte har det jag söker och då får man fara o pruta på Beijer
Tycker "vår" butik sköter sig exemplariskt är allt för ofta tre eller fler som jobbar men visst blir det lite väntan ibland på att få saker uppmätt. Men aldrig så att man bara skiter i det.
Är väldigt sällan jag handlar på andra ställen än Byggmax, det blir dom gånger dom inte har det jag söker och då får man fara o pruta på Beijer
Undvik deras "inFe" gipsskruv. Varannan skruv var obrukbar, rena skräpet.A arowe17 skrev:Jag tänkte testa Byggmax i Jönköping idag. Ska köpa "standardgrejor". Återkommer med resultat.
22 st Gipsskiva 1200x2400mm
13 st OSB-skiva 1200x2400mm
11 st 45x45 á 2500mm
16 st 45x70 á 2500mm
10 m2 70mm C-C60 isolering (ca 17m)
8 m2 45mm C-C60 isolering (ca 12m)
1000 st Gipsskruv
500 st Spånskiveskruv
1000 st Spik till reglarna
Jag får känslan av att det är väldigt olika i olika byggmax varuhus.
Byggmax i Partille tex är fullständigt bedrövlig!!! Är alltid vansinnig när jag åker därifrån, så fruktansvärt stökigt och trångt att det knappt går att köra runt med bilen därinne. Saknas alltid saker på lager även om status kan visa flera hundra på hemsidan! Kaos vid utcheckning och ständigt ny och för lite personal.
Tyvärr ligger den ju så bra mellan jobbet och hemmet att jag ändå åker dit titt som tätt.
Byggmax i Bäckebol däremot tycker jag är jättefin, städat och ordnat och bra personal. Iaf dom få ggr jag åkt dit ist.
Byggmax i Partille tex är fullständigt bedrövlig!!! Är alltid vansinnig när jag åker därifrån, så fruktansvärt stökigt och trångt att det knappt går att köra runt med bilen därinne. Saknas alltid saker på lager även om status kan visa flera hundra på hemsidan! Kaos vid utcheckning och ständigt ny och för lite personal.
Tyvärr ligger den ju så bra mellan jobbet och hemmet att jag ändå åker dit titt som tätt.
Byggmax i Bäckebol däremot tycker jag är jättefin, städat och ordnat och bra personal. Iaf dom få ggr jag åkt dit ist.
Det är väl fantastiskt bra att sortimentet ökat så man kan köpa mer saker från Byggmax.
Om de skulle haft ett stort sortiment i alla butiker blir de inte billiga längre.
Att de inte tar hem saker man beställer för att hämtas i butik har nog att göra med alla hantering av att vissa inte hämtar det de beställt och då får massa returhantering att ta hand om.
Det handlar om lönsamhet.
Jag köpte innerdörrar därifrån. Vi har olika höjd på våra två våningars dörrar och den mer vanliga köpte vi i butik.
När vi ett halvår senare behövde de till våningen med lägre höjd på dörrarna så fick vi beställa. Hemleverans med lastbil.
Perfekt då vi fick bra dörrar till bra pris och samma fabrikat.
Dessutom har jag alltid blivit positivt bemött varje gång jag är där och handlar.
Det är valfritt var man handlar
Om de skulle haft ett stort sortiment i alla butiker blir de inte billiga längre.
Att de inte tar hem saker man beställer för att hämtas i butik har nog att göra med alla hantering av att vissa inte hämtar det de beställt och då får massa returhantering att ta hand om.
Det handlar om lönsamhet.
Jag köpte innerdörrar därifrån. Vi har olika höjd på våra två våningars dörrar och den mer vanliga köpte vi i butik.
När vi ett halvår senare behövde de till våningen med lägre höjd på dörrarna så fick vi beställa. Hemleverans med lastbil.
Perfekt då vi fick bra dörrar till bra pris och samma fabrikat.
Dessutom har jag alltid blivit positivt bemött varje gång jag är där och handlar.
Det är valfritt var man handlar
Hej. Jag tänkte med samma sak.Cabaooman skrev:Vi har precis fått ett Byggmax till Älmhult! Jihoo tänkte jag, nu kommer de pressa priserna i byn. Tyvärr är priserna på hemsidan bara riktpriser. I Älmhult verkar de ha lagt sina priser på samma, eller precis under konkurenterna. Så flera saker jag tittat ut i förväg har kostat ca 20kr mer i butik än på nätet.
Jag är medveten om att ställer man in rätt ort på hemsidan, blir det rätt. Men vem orkar det då sidan glömmer bort vem jag är varje, VARJE, gång man går in där.
Jag sökte tillochmed jobb där MEN fick inte pga att man hade hittat en med mer erfarenhet och kompetens . Inget illa om personen eller personalen, dom är jättetrevliga men jag som kund ska inte behöva visa skillnaden mellan vindskiveplåt, överbleck och underbleck.
Mer kompetent? En utbildad snickare med 15års erfarenhet av att renovera hus mot en 20årig utan kunskapen. Men det är väl för att skulle personalen kunna något tar det tid för dom att förklara hur man bygger och risken finns att kunden kommer tillbaka om det blir fel och kräver en massa pengar .
Håller med...handlade mycket där för några år sen men inte nu längre. Tycker det blivit dyrare och sen 0 service på det så handlar jag hellre på xlbygg där dom hjälper till att lasta och ger råd och slutpriset blir lika som Byggmax.
Tror du har fel profil, de söker en unga och billigare "säljare" och kassapersonal. Ungefär som kassan på Bauhausdriven, samma kassa personal (särskrivning intended) som i övriga kassor, vet nästan ingenting om produkterna, var de finns, vad det är, vad de ska vara till.E evojenza skrev:Hej. Jag tänkte med samma sak.
Jag sökte tillochmed jobb där MEN fick inte pga att man hade hittat en med mer erfarenhet och kompetens . Inget illa om personen eller personalen, dom är jättetrevliga men jag som kund ska inte behöva visa skillnaden mellan vindskiveplåt, överbleck och underbleck.
Mer kompetent? En utbildad snickare med 15års erfarenhet av att renovera hus mot en 20årig utan kunskapen. Men det är väl för att skulle personalen kunna något tar det tid för dom att förklara hur man bygger och risken finns att kunden kommer tillbaka om det blir fel och kräver en massa pengar .
Skulle köpa 13 meter golvsockel.
Hade kollat att mitt lokala Byggmax hade dessa hemma, det skulle finnas cirka 80 meter tillgängligt enligt saldo.
Väl på plats så är det tomt där dessa socklar ska stå.
Kollar överallt runt om kring utan att hitta.
Frågar han som tar betalt vid utcheckning får till svar "kolla med truckföraren"
Går runt på gården utan att se någon truckförare.
Går in i butiken och får samma svar där. Kikar ut på gården och trucken står kvar.
Går in i butiken igen och går mot personalavdelningen och får syn på en ung tjej med Byggmax kläder, frågar henne om hon kör trucken.
Nix det gör hon inte.
Börjar lunka tillbaka till bilen, då träffar jag på killen vid utcheckning igen.
Han frågade om det löste sig, "jag letar efter någon som ingen har sett"
Han tar upp telefonen och ringer truckföraren, vipps så är fanskapet ute på gården.
Jag går fram till honom och frågar.
Han ser allmänt trött och uppgiven ut och säger, kolla bland allt som ligger ouppackat på golvet.
Ridå.
Åker till grannkommunen och köper socklarna.
Hade kollat att mitt lokala Byggmax hade dessa hemma, det skulle finnas cirka 80 meter tillgängligt enligt saldo.
Väl på plats så är det tomt där dessa socklar ska stå.
Kollar överallt runt om kring utan att hitta.
Frågar han som tar betalt vid utcheckning får till svar "kolla med truckföraren"
Går runt på gården utan att se någon truckförare.
Går in i butiken och får samma svar där. Kikar ut på gården och trucken står kvar.
Går in i butiken igen och går mot personalavdelningen och får syn på en ung tjej med Byggmax kläder, frågar henne om hon kör trucken.
Nix det gör hon inte.
Börjar lunka tillbaka till bilen, då träffar jag på killen vid utcheckning igen.
Han frågade om det löste sig, "jag letar efter någon som ingen har sett"
Han tar upp telefonen och ringer truckföraren, vipps så är fanskapet ute på gården.
Jag går fram till honom och frågar.
Han ser allmänt trött och uppgiven ut och säger, kolla bland allt som ligger ouppackat på golvet.
Ridå.
Åker till grannkommunen och köper socklarna.