C
O Steamboy skrev:
Funkar inte i verkligheten.
Visst regelvirke beställer man förvisso i längd och antal, men jag förstår vad du menar. Ofta behöver man vissa längder, och inte minst behöver man ofta en viss kvalitet på virket. Men om man nu kan tänka sig att beställa hem slipper man iallafall frakten om man hämtar upp i butik, det var min poäng. Nu ser jag dock ett en del virke är markerat som fraktfritt, så där är ytterligare en variant :thinking:

Undrar vad frakten blir om man dessutom beställer en låda spik?
Testade precis, och virket som står som fraktfritt kostar 795 kr i frakt. Intressant definition av fraktfritt.
Spiken skickas som en separat leverans och man får betala separat frakt för båda.
Mycket intressant och högst märkligt, förvirrande och osmidigt :confused:
 
  • Arg
civilingenjören
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Det jag saknar mest med byggmax är att man inte kan beställa deras "endast online-sortiment" till butik och hämta upp där. Dom bör ju få leveranser från sitt centrallager med jämna mellanrum och då borde man kunna trycka med lite mer grejor.
Ni klagar på att de har utökat SORTIMENTET ... samtidigt som ni klagar på att det inte går att köpa DET NYA SORTIMEMTET över disk.
Köp det vanliga lilla sortimentet över disk - som tidigare och köp de saker du vill på andra nätsajter!!!

... Hur tänkte ni nu...:D:crysmile:
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
C
M molndal skrev:
... Hur tänkte ni nu...:D:crysmile:
Vi tänkte att man skulle kunna slippa fraktkostnaden genom att kunna beställa för upphämtning i butiken. Precis som det funkar på många andra ställen. Inte konstigare än så...
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
optimum
De som klagar på sådant de anser vara fel borde se möjligheterna istället för att klaga här på forumet.

Hur vore det om dessa experter startade egna byggvarubutiker istället då de vet precis hur det ska vara.

Här kommer en lista som kan vara bra för era butiker.

Lägsta pris
Hög kvalitet
Ett heltäckande sortiment inom byggmaterial med VVS, El, takmaterial, plåt, marksten, arbetskläder och verktyg mm.
Allt ska ständigt finnas i butiken
Om något behöver lyftas ned sker det omgående
Ingen kostnad för frakt.
Alltid gott om mycket kunnig personal i butikerna.
Alltid trevligt bemötande oavsett hur mycket man klagar och skäller på personalen.
Öppettider 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan.
Allt ska gå att lämna tillbaka oavsett skick på varorna som givetvis var perfekta då de levererades.
De ska även erbjuda att kostnadsfritt hämta tillbaka varorna oavsett vart i landet de fraktats.
Livstids garanti på allt man köper.
mm

Finns säkert mer ni kan komma på, dock undvik blommor mm i butikerna för det retar upp herrarna så in i bängen att det för vansinnesutbrott.
Däremot pizza, hamburgare och korv är perfekt och helst ska det vara gratis då de likt barn blir griniga om de inte får mat var annan timma.

Tips. Här är en tråd om de som hatar Bauhaus. Där kan finnas mer tips om den perfekta butiken.

https://www.byggahus.se/forum/threads/aldrig-mera-bauhaus.350502/

Går nog att hitta liknande om Hornbach, Beijer, Karl Hedin mm.
Biltema och Jula är redan avhandlade i andra trådar med no no som resultat.

P.s, jag handlar gärna i samtliga ovan nämnda.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Monteras och 8 till
  • Laddar…
C
optimum optimum skrev:
De som klagar på sådant de anser vara fel borde se möjligheterna istället för att klaga här på forumet.
Att skriva att man saknar nåt är väl inte direkt något klagomål?
 
B Bygganytthus1 skrev:
Alla butiker expanderar och ökar sina sortiment för att konkurrensen blir större och större. Idag har du alltid bassortimentet i butik och det tar sällan slut, om det tar slut så är det oftast för att leverantören har svårt att få fram varorna, då brukar det påverka alla andra kedjor också förutsatt att dem har samma leverantörer. Angående hemsidan så har Byggmax valt att satsa på en ny hemsida som ska vara enklare för kunderna, du kan välja direkt uppe i högra fältet att endast butiksvaror ska visas när du söker, då blir det inte lika rörigt
Tyvärr fungerar inte deras nya sajt, deras responsiva design gör att saker ofta hamnar "utanför" viewport, texter som inte får plats, sökfunktion som blivit mycket sämre än tidigare etc.

Har mer eller mindre slutat handla där efter deras nya hemsida, eftersom det är så svårt att kolla upp sortiment numera, både från mobil och dator. Dessutom är den generellt sett väldigt långsam.

:(
 
optimum optimum skrev:
Här kommer ett bra tips.

Strunta i att se på deras hemsida och åk direkt till butiken. Då ser du vad som finns och kan handla direkt.
Då blir det som förr i tiden när nätet inte fanns.
Du kan heller inte se vad som går att beställa därifrån men det löser du säkert på annat sätt.
Förr i tiden hade de sitt vanliga sortiment i lager, så är det inte längre. Ofta slut på i butiken.
 
optimum
AndersPS AndersPS skrev:
Förr i tiden hade de sitt vanliga sortiment i lager, så är det inte längre. Ofta slut på i butiken.
Populära varor troligen, populär butik.

Själv aldrig råkat ut för att det är slut.
 
optimum optimum skrev:
Populära varor troligen, populär butik.

Själv aldrig råkat ut för att det är slut.
Jag brukar ta det sista ibland...
 
optimum
K karlmb skrev:
Jag brukar ta det sista ibland...
Aldrig hänt mig och det är troligen helt vanliga varor jag köper där.

Men om du tar det sista ibland borde det vara en mycket intressant butik där omsättningen är rejält hög.
 
optimum optimum skrev:
Aldrig hänt mig och det är troligen helt vanliga varor jag köper där.

Men om du tar det sista ibland borde det vara en mycket intressant butik där omsättningen är rejält hög.
Har hänt med virke några ggr. Men lite varstans faktiskt. Mest i semestertider förstås.
Men det är sällan, helt klart.
 
C
K karlmb skrev:
Har hänt med virke några ggr. Men lite varstans faktiskt. Mest i semestertider förstås.
Men det är sällan, helt klart.
Ja, och kanske inte så konstigt heller. Nu och då kommer det ju in någon som håller på med något lite större projekt och tömmer hela lagret. Måste nog erkänna att man själv gjort sig skyldig till detta.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
E evojenza skrev:
Hej. Jag tänkte med samma sak.
Jag sökte tillochmed jobb där MEN fick inte pga att man hade hittat en med mer erfarenhet och kompetens . Inget illa om personen eller personalen, dom är jättetrevliga men jag som kund ska inte behöva visa skillnaden mellan vindskiveplåt, överbleck och underbleck.

Mer kompetent? En utbildad snickare med 15års erfarenhet av att renovera hus mot en 20årig utan kunskapen. Men det är väl för att skulle personalen kunna något tar det tid för dom att förklara hur man bygger och risken finns att kunden kommer tillbaka om det blir fel och kräver en massa pengar .
Hela deras affärsidé bygger ju på att kunderna sköter sig själva och man bara har kassörskor.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Hemsidan är värre än någonsin, nedlusad med smäck.
Byggmax ska för mig vara enkelt! Det var ju hela grejen jämfört med Bauhaus och andra.
Nedanstående juldekoration är nästan dubbelt så dyr som hos Classe och sänker känslan för Byggmax på flera plan.
Förr visste man att Byggmax var billigast på så gott som allt de sålde, så är det inte alls längre, inte heller på det som var deras paradgren, reglar, brädor, plankor, tryckt virke, stolpar, isolering, spik och skruv o.s.v.


https://www.byggmax.se/mekanisk-juldekoration-led-fjällen-8-låtar-3403-konstsmide-p6450897?gclid=CjwKCAjwo9rtBRAdEiwA_WXcFtKLpFuscEGheBtiTOJ8Zrb0b2W2IJbisvV2d1bR0btgs3QX0Gf1mBoCgbQQAvD_BwE
 
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
G Gnaget63 skrev:
Hela deras affärsidé bygger ju på att kunderna sköter sig själva och man bara har kassörskor.
Om de ändå alltid hade det...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.