Risken är ju att fukten vandrar till andra delar av konstruktionen. Luften är ju inte så smart att det är just de fuktiga molekylerna som hittar ut, luften trycks undan och det är möjligt att fukten hamnar på ett annat ställe...
Jag förstår enkelheten, bekvämligheten i ditt val men om du nu får ersättning för att riva bort gipset, riv bort gipset! Speciellt om det läckt i 12 dagar
Jag förstår enkelheten, bekvämligheten i ditt val men om du nu får ersättning för att riva bort gipset, riv bort gipset! Speciellt om det läckt i 12 dagar
Om dom vill fixa det - ja.
Samma om jag får ersättning.
Jag kollar dock fukten varje dag. Med båre berörnings som berörningsfri fuktmätare.
Skulle jag märka att den flyttar på sig åt fel håll, får fundera ut annat. Typ riva.
Samma om jag får ersättning.
Jag kollar dock fukten varje dag. Med båre berörnings som berörningsfri fuktmätare.
Skulle jag märka att den flyttar på sig åt fel håll, får fundera ut annat. Typ riva.
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Försäkringsbolag godkände skadan. Fått beslutet idag.
Dom vill dock att en specifik firma utför arbetet.
Rivning, torkning och montering av golv.
Det blir åldersavdrag för golvet dock.
Jag undrar om jag inte kan anlita dom till att bara torka?
Vill gärna åtminståne inte gå så mycket back på det hela...
Dom vill dock att en specifik firma utför arbetet.
Rivning, torkning och montering av golv.
Det blir åldersavdrag för golvet dock.
Jag undrar om jag inte kan anlita dom till att bara torka?
Vill gärna åtminståne inte gå så mycket back på det hela...
Det brukar gå bra att få kontantersättning för återuppbyggnaden i alla fall, men det kan så klart variera mellan försäkringsbolagen. Rivningen borde ju inte vara något problem heller tycker man. Men det är nog bara just ditt försäkringsbolag som kan svara på den frågan..
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Kan jag torka fönsterramen så jag kan slipa, måla och kitta?
Fönster & Dörrar -
Hur rengör jag skottkärran från intorkad betong?
Trädgårdsmaskiner -
Misstänkt blom- och grentorka
Frågor och svar om trädgård -
Hur länge måste järnmönja torka?
Färg, Måla & Tapetsera -
Klinker golv , hur länge ska fogen torka innan man torkar av den ?
Byggmaterial & Byggteknik