Jag saxar in min egen recension från Bauhaus Bromma:

"Bedrövligt, Sämsta jag varit med om i hela mitt liv.

Jag skulle köpa en picknick bänk, efter 15 minuter så konstaterar den första jag pratade med att den låg ute på drive-in lagret och inte bland möblerna.

Jag åkte då in i drive-inen och fick då vänta i 10 minuter på att bli insläppt!

Efter det så fick jag prata med 3 olika personer som alla sa "Vi ska bara hämta en kollega (jag pekade vart bänkarna låg (6m upp) och efter det så fick jag vänta i 30 minuter till.

När jag väl kom till kassan så satt en nyanställd där som gjorde sitt bästa (Han var det enda som var bra med det här besöket) men han vart utskälld av eran jour när han inte visste hur han skulle göra (det vart lite fel).

Det gjorde att mitt besök för att köpa en bänk som ni hade i lager tog mig 1,5h.

Skamligt. "
 
  • Gilla
Byggahus85
  • Laddar…
F falkn skrev:
Handlar ganska mycket på Bauhaus i Malmö (Svågertorp). Vet ju vad det är jag ska ha så det brukar sällan vara några problem. Har aldrig upplevt att det varit några större problem med priserna. Oavsett brukar det lösa sig och Kundservice har alltid varit behjälpliga. Alltid väldigt bra service och kunnig personal i färgdisken dessutom.

Mycket gnäll i denna tråden. Det finns ju en viss typ av människor som har problem oavsett var de handlar, men det måste ju vara fel på butikerna...
Jag har sällan stött på att det är fel priser faktiskt, så det ska ju butiken i Uddevalla ha ..

Jag önskar dock att jag hade spelat in ett samtal jag hade med en tjej i kassan, när jag för några år sen köpte eldfast tegel, vilket såklart inte har några streckkoder. Det lät ungefär såhär;

Kassör: "Vad är det här för något?"
Jag: "Eldfast tegel"
K: "Mhm" (börjar bläddra i stället med streckkoder i plastfickor)
J: "Där är dem, det är tjocklek x och y" (jag pekar på raden med eldfast tegel)
K: "Vad var det för nått, sa du?"
J: "Eldfast tegel"
K: "Hittar dem inte.."(bläddrar vidare)
J: "Men de var nån sida tidigare.."
K: "Vad sa du att de hette?" (börjar från början i stället med plastfickor)
J: "Eldfast tegel"
K: "Jag kan inte hitta dem, vi får ringa .." (tar upp telefonen och slår numret)
J: "Men jag såg dem ju .."
K: "Vi får vänta på jouren.."

Nu är ju kön typ femton pers bakom mig, alla stirrar ju och ser rätt sura ut. Jag knyter näven i fickan och försöker andas. Jourpersonen tar ju några minuter på sig, under tiden bläddrar tjejen frenetiskt i stället med plastfickor.

Jourpersonen: "Vad är problemet?" (riktar sig till kassören)
K: "Jag vet inte vad det här är" (håller upp en sten)
Jour: "Nu ska vi se ... jag tror att det är nån slags tegel .." (börjar bläddra i stället)
Jag: "Det är eldfast tegel..."
Jour: "Aha, eldfast tegel.. där är det (slår upp sidan med tegel och pekar på exakt samma rad som jag gjorde tio minuter tidigare)
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
  • Älska
uaj64 och 14 till
  • Laddar…
Herman19 skrev:
Låter som Bauhuas Bäckebol, fått totalt psykbryt där 2 gånger...
Håller med. Sämre butik får man leta efter. Väljer alltid Hornbach om det går (eller ännu hellre någon helt annan). Hornbach har både bättre priser och bättre service.
 
F falkn skrev:
Mycket gnäll i denna tråden. Det finns ju en viss typ av människor som har problem oavsett var de handlar, men det måste ju vara fel på butikerna...
Jag har i princip aldrig problem när jag handlar, men nästan alltid på Bauhaus. Jag tror att det är Bauhaus (Bäckebol) som är problemet. Men ibland har man inget annat alternativ.
 
Det är väl så med lågprisvaruhusen att nånstans ska ju pengarna sparas in. Och att då anställa unga outbildade okunniga minderåriga barn blir givetvis mycket billigare än att ha byggingenjörer på lönelistorna.

Nu har vi inget Bauhaus just inom räckhåll där vi bor, men jag minns på den tiden när vi bodde i närheten av ett sådant, och jag och den k. hustrun frågade efter en piedestal som vi tänkte ha att ställa ifrån oss en och annan blomma på i hemmet.
Barnungen bakom infodisken plockade ut nappen ur munnen och svarade:
”Näääääeehhhh... öhhh... det tror jag inte vi har... jag ska fråga”, jollrade hon och fick tag på en kollega som åtminstone var stor nog att ha lärt sig gå, och som kom förbi.
”Har vi nån pidde... peddi... va sa du att det hette?” frågade hon sin lekkamrat och därefter mig.
Pie-de-staaal”, förklarade jag tålmodigt; långsamt och övertydligt med en röst som förhoppningsvis liknade deras dagisfrökens.
”Näääää...”, svarade lekkamraten, ”vad är det för nåt?”

Ridå.
 
  • Haha
  • Gilla
Finnpucko och 8 till
  • Laddar…
Tja, jag har handlat mycket på Bauhaus i Länna och på det stora hela har det fungerat bra.
Men visst händer det att någon i kassan lyfter luren och då byter jag kö.
Leveranser hem har fungerat mycket bra och alltid kommit i tid och inom det tidsspann de angett.
Prisgarantierna har aldrig varit ett problem.
Nu sist köpte jag en Broil King grill som de endast hade på centrallagret och fick prisgaranti mot NetOnNet's pris utan något problem.
Däremot är det nog inte butiken man besöker om man vill ställa många frågor eller be om råd.
 
hsd
Byggmax är värre, ett pris i reklambladet och ett högre i butiken som förklarades med att priserna i reklambladet inte gäller i alla butiker
Hur f-n ska man veta vad som gäller, killen i kassan sa att man ska kolla på hemsidan (en av världens sämsta) och välja varuhus
Fet chans att man handlar där igen.
 
Ang personalen, dom vill inte ha för kunnig personal eller för mycket för det gör att priserna måste upp.
Låga priser = dålig eller långsam service.
Där jag bor handlar jag mest på Byggmax.
Men det är lite så man måste veta vad man ska ha från början, det är som ingen butik man kommer in och frågar "jag ska bygga det här, vad behöver jag?"
Då måste man välja typ Beijer eller liknande.
På dom varuhusen handlar jag om jag ska göra större jobb och begär då pris offert
 
Jag vet inte vart jag ska börja, men gångerna jag irriterat mig på Bauhaus är fler än vad som får anses vara nyttigt för mitt hjärta. Likt förbannat återkommer jag gång efter gång.

Mina två senaste besök gick till såhär: Skulle ha en regntunna med fot. De säljer denna kombination för 899 kronor. Vill man köpa det separat kostar tunnan 799 kronor och foten 199 kronor. Jag kollar saldot på nätet innan jag ger mig av, och blir glad över att det står att det ska finnas 14 fötter och 12 tunnor på Bauhaus Upplands Väsby. När jag kommer dit finns bara tunnan, ingen fot. Tar lång tid innan jag hittar någon personal som kan hjälpa mig. Han säger då att tror att de finns ouppackade på lagret och ger sig av för att leta. Efter ca tio minuter kommer han tillbaka tomhänt eftersom han inte kan hitta dem. Jag får då veta att jag kan få ett sms när foten har kommit in och att jag kan köpa tunnan nu. Jag säger då att jag vill betala 899 kronor och inte köpa dessa separat eftersom det då skulle bli dyrare för mig, men det gick såklart inte. Blev inget köp.

Byggt nytt trädäck i sommar och åkte till Bauhaus för att köpa staketribbor, behövde 3,6 meters och några 4,2 meters som det enligt hemsidan skulle finnas långt över 100+ i lager. Var inga problem med 3,6 meters utan jag lassade på dessa på släpet och började leta efter den längre längden. Hittade inga och fick därför gå till kassan i Drive in och fråga personalen. Satt fyra pers där men de jobbade "bara" i kassan enligt egen utsago. Och det är bara en säljare som kan hjälpa till med det, och dessvärre fanns det bara en säljare där och hon var upptagen med en annan kund. Fick vänta väldigt länge men tillslut hjälpte en i kassan till och leta och han sa att han hittade dessa utomhus bakom annat virke. En truck behövdes således, men det är ju såklart bara säljare som kan/får köra truck och jag fick då snällt vänta på den enda säljaren på plats. Väntade drygt 30 minuter till hon var klar med den andra kunden. Hon hoppar in i trucken och tar fram virket, men det var ju såklart också 3,6 meters ribbor och inte 4,2. De kan alltså inte hitta några ribbor som är 4,2 meter långa. Jag frågar hur det på hemsidan kan stå att det finns över 100+ men inga finns i butiken. Det kan personalen såklart inte förstå... Jag blir återigen så less!
 
  • Gilla
  • Arg
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
... . Nån som har ett tips på bra bygghandel i södra Stockholm?
Jag rör mig mest på Hornbach (smidig in och ut), K-rauta#2 (blandning av väldigt kunnig och helt okunnig), Bauhaus #3 (så där känslan, prissättningsproblem och dålig kunskap). Då och då jag ta mig till XL-BYGG XL-BYGGPARTNER, Segeltorp (väldigt kunnig men, just the basics på plats, kan beställa nästan vad som helst) om jag behöver snacka med nån som är in i branchen.

Och för udda, men viktiga saker som en klibbmatta är man tvungen som en mere mortal (icke företagskund) att beställa online tyvärr. :sweat:

Jag är också nyfiken om mer tips söder om söder.
 
Redigerat:
M Markarbetaren skrev:
Nu har jag handlat på Bauhaus för absolut sista gången. Kommer aldrig att sätta min fot där mer!
Allt började för några år sedan när jag handlade där vid ett tillfälle, jag minns inte problemet just vid det inköpet, har troligen förträngt det, men jag minns att jag sa att jag aldrig skulle handla där igen.

I somras skulle jag lägga sten på uppfarten. Bauhaus hade rea på sten från Starka, jag tänkte nej nej nej det är ingen ide, hustrun sa, "ge det en chans till", jag svarade "det kommer bli problem". Mycket riktigt, vid första besöket började problemen direkt! Jag hade läst priset på nätet, 2,91kr/st skulle stenen kosta, inne i butiken stod det en stor fin skylt på stenen jag skulle ha "99kr/m2, 2,91kr/st". Lastar min släpkärra, åker fram till kassan, "3,5kr/st" säger kassörskan. Japp, nu börjas det direkt tänkte jag högt för mig själv. Efter att en av personalen fysiskt tagit sig ned till skylten och sett priset med egna ögon blev jag trodd.

Tydligen har man nån form av system på Bauhaus där personalen inte kan rätta priset i kassan utan måste tillkalla en arbetsledare med behörighet att göra en sk. prisfelsändring. Behöver jag tillägga att jag vid dom kommande 13 besöken när jag handlade sten fick ta denna diskussionen med olika personal varje gång?

Idag skulle vi köpa en duschkabin, Bauhaus hade naturligtvis en på rea för 1995kr, ord. pris. 2995. Jag sa direkt till hustrun att är det ens någon ide att åka till det stället? Du vet ju hur det brukar gå. Med svag ångest satte jag mig i bilen och rullade dit. Hittade duschkabinen som vi hade sett på rea, plockade dom 3 delarna och kommer fram till kassan. Mycket folk i butiken, lång kö till kassan, klumpen i magen växer. Kassörskan blippar dom 3 kartongerna, "2995kr". Jag tänker direkt, DETTA ÄR INTE SANT! Och så börjar ifrågasättandet igen, plockar upp min telefon, visar priset 1995kr, nedsatt från 2995....Sedan följer en 20 minuter lång väntan där kunderna bakom frustar och stönar och slänger "om blickar kunde döda-blickar" mot mig. Naturligtvis så får jag efter 20min rätt men jag säger högt och tydligt att detta är absolut sista gången jag sätter min fot i en Bauhausbutik!

Någon mer som känner igen detta scenariot? Att ni sett något på rea hos Bauhaus men sedan är priset det ordinarie när ni kommer till kassan? Jag tror att dom har satt det i system. Riktigt riktigt tråkigt för personalen är tillmötesgående och får ta denna smällen varje gång, liksom vi kunder (i mitt fall fd. kund) i form av tid. Kan tillägga att en framför också hade problem med nån vara som det tog 10min innan han kunde betala.

Bauhaus överlag i Sverige är katstrofdåliga butiker, inkompetent personal, alltid behöva stå o vänta på att någon anställd ska komma till disken,, aldrig mer bauhaus..
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
Det finns ett knep som hjälper mot felmärkt varor och strul i kassan, att beställa på nätet för hämtning i butik. Du betalar online och får ett SMS när dina varor kan hämtas. Kör till varututlämningen på baksidan där dina saker står på en vagn...

Bauhuas tar inget betalt för tjänsten.
 
  • Gilla
TheOddOne2 och 4 till
  • Laddar…
B Backafall skrev:
Det finns ett knep som hjälper mot felmärkt varor och strul i kassan, att beställa på nätet för hämtning i butik. Du betalar online och får ett SMS när dina varor kan hämtas. Kör till varututlämningen på baksidan där dina saker står på en vagn...

Bauhuas tar inget betalt för tjänsten.
Det har jag provat på "min" lokala Bauhaus .. Det var när jag skulle köpa en skruvdragare och det fanns en i lager, då vågade jag inte chansa på att lagersaldot var fel, eftersom jag har några mil enkel resa dit ...
Men det hjälpte föga, det visade sig att det var samma person som lämnade ut "förbeställningar" som hanterade returer, så jag fick stå i låååång kö och vänta på att få mina saker i alla fall ...
 
  • Haha
MultiMan
  • Laddar…
Jag gick in på Bauhaus Facebook-sida och lade en länk till den här tråden :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Finnpucko och 14 till
  • Laddar…
Bauhaus Bäckebol i Göteborg, dagsformen och vem man träffar på spelar stor roll men jag håller med i mycket som nämns.
Näthandeln är dock oklanderlig för mig än så länge! (y)

Angående Hornbach (Göteborg) så är det som också skrivs skillnad i kunnande till Hornbachs favör då så klart om man jämför med Bauhaus men dom är lite besserwisseraktiga/dryga på vissa avdelningar kan jag tycka, vvs-avdelningen är jag dock mycket imponerad av, pang-pang så har dom plockat ihop det man ska ha till sitt "kopplingsprojekt" i lösplocket" .(y)

Byggmax Kungälv är helt ok tycker jag! Även prismatchat där (täckbark) om än med lite besvär. (y)

Kan dra en historia om Hornbach Gbg och prismatchning.
Var där och tittade på gasolgrillar och hade speciellt spanat in en Napoleongrill när en i personalen kommer fram och börjar diskutera grillen ifråga.
Vi pratar hit o dit när han plötsligt säger att grillen finns på en internetsajt till ett billigare pris och att han gärna prismatchar den! :rofl:
Sparade 3700 kr på det! :D
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.