Nu är matrummet färdigt, skönt.
Vidare till nästa projekt ;)(y)
Även hunden fick vara på bbilderna :crysmile:
Renoverat matrum med vit byrå, klädd docka, rustik matbord, hund sover på mattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat matrum med kristallkrona, träbord och hund på mattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat matrum med kristallkrona, dukat bord, öppen spis och hund i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Dsundet och 8 till
  • Laddar…
Idag var det målarväder så ”snickarboa” fick bli målarboa.

Ny målad panel och fönsterbleck torkar på bockar i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Även panelen uppe på framsidan fick sin andra strykning.

Renoveringsarbete på hus, målad ytterpanel och ofärdiga fönsterbleck och smygar vid takfot.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen tillbaka med fönsterbleck och numera vita smygar och foder. Fogmassa över skruvar och större springor och lite färg på så borde dessa duga.

Nyrenoverad fasad med svart panel och vita fönstersmygar, foder och fönsterbleck samt en oskyddad mittstolpe.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ja, klä in mittstolpen och måla fönstren är kvar med. Och takfoten. Och och, jag som tänkte att det var nästan kart.
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Ja hus. För till hus hör maskiner. Men så här ska inte en motor se ut. Någon som har en Subaru EA190V som står och skräpar och vill donera reservdelar (motorn till en ryobi rml 4617SM)

Tacka fan för att det skallrade. Kanske ska lägga lite extra kraft på att få den nya
Roboten fungera...

Defekt motor till en Ryobi RML 4617SM gräsklippare med synlig skada och saknade delar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
Flyttat vedstapel närmare bastun då vi inte eldar så mycket i kaminerna längre (bergvärme)
Ny flyttad vedstapel intill bastu, med återanvänt virke, intill en hög med kluvet ved.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nästan allt virke är återanvänt från förra. Blev en räknemiss men det får hamna på charmlistan!
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
N
A andost skrev:
Rensat lite på framsidan

[bild]


[bild]

Fick hjälp av grannen med grävmaskinen. Nu är alla stubbar efter de stora thujorna som växt intill huset borta. Halleluja!
Hur kan du ogilla thuja?
Världens bästa häck i villaområde.
 
C Cicaro skrev:
Ja hus. För till hus hör maskiner. Men så här ska inte en motor se ut. Någon som har en Subaru EA190V som står och skräpar och vill donera reservdelar (motorn till en ryobi rml 4617SM)

Tacka fan för att det skallrade. Kanske ska lägga lite extra kraft på att få den nya
Roboten fungera...

[bild]
Det där ser ju fullt svetsbart ut. Kolla med någon som är händig med att svetsa aluminium.

Skulle du ge upp så har jag en Ryobi med behov av bakhjulstransplantation som gärna tar hand om delar.
 
Efter att ha knackat bort lite betong i källaren häromdagen så började jag gräva ur lite sten. Och när jag kommit ner ca 30-35 cm så började stenarna bli fuktiga.
Någon som vet om de är helt normalt eller är de så att dränering är ett måste?
Är ett hus med källare byggår 1960
Grävt hål i källarens betonggolv som visar fuktiga stenar cirka 30-35 cm ner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Provisorielagt 50 kvadratmeter golv... Ca 1,5 ton har jag burit in från andra sidan tomten.

Utsikt över en delvis lagd trägolv i ett renoveringsprojekt inne i ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
VidarH och 8 till
  • Laddar…
Snart är bergknallen borta...
 
  • Grävmaskin bredvid en hög av krossad bergsten och grus på en arbetsplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dsundet och 1 till
  • Laddar…
Lundborg91 Lundborg91 skrev:
Efter att ha knackat bort lite betong i källaren häromdagen så började jag gräva ur lite sten. Och när jag kommit ner ca 30-35 cm så började stenarna bli fuktiga.
Någon som vet om de är helt normalt eller är de så att dränering är ett måste?
Är ett hus med källare byggår 1960
[bild]
Både ja och nej. Det hela beror på bla vilken nivå dräneringen ligger på och hur det ser ut i marken på samma djup runt omkring huset.

Vissa har så att det mer eller mindre står vatten ända upp till plattans underkant, vissa har längre ner till det blir fuktigt.
 
useless useless skrev:
Provisorielagt 50 kvadratmeter golv... Ca 1,5 ton har jag burit in från andra sidan tomten.

[bild]
Härligt, kommer bli fantastiskt snyggt!
 
mexitegel mexitegel skrev:
[länk]

Igen, dock inte fars dag idag.
Skönt att jag inte är ensam med avlopp som inte fungerar smärtfritt. Fick själv en mindre sjö på golvet i duschen imorse, och toalettens utflöde ska vi inte tala om. Känner mig inte riktigt redo att lyfta på locket till brunnen och studera nivån riktigt än. Kanske är en promillefråga...? :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Både ja och nej. Det hela beror på bla vilken nivå dräneringen ligger på och hur det ser ut i marken på samma djup runt omkring huset.

Vissa har så att det mer eller mindre står vatten ända upp till plattans underkant, vissa har längre ner till det blir fuktigt.
Svårt att säga då jag inte ägde huset när de dränerades.. men huset står som i en backe och berg under. Så känns som att de borde va lugnt men vad vet jag
 
F Fluxor skrev:
Skönt att jag inte är ensam med avlopp som inte fungerar smärtfritt. Fick själv en mindre sjö på golvet i duschen imorse, och toalettens utflöde ska vi inte tala om. Känner mig inte riktigt redo att lyfta på locket till brunnen och studera nivån riktigt än. Kanske är en promillefråga...? :)
Ja, kanske det :D men då är det ju en walk in the park att bara behöva rensa vattenlåsen i jämförelse :oops:
 
Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.