Krilleman
Visst har dom reservdelar. Absolut.

Vilken reservdel löser läck i trumman?

Men när man inte har haft "vindan" in bruk mer än ett par månadre, med endast bevattning med kallvatten, är det då fel på brukaren?

:thinking:

Har inte Gardena 5års garanti?

Krilleman
13th Marine 13th Marine skrev:
Har inte Gardena 5års garanti?
Numera ja, men inte då när dessa vindor kom ut på markanden...

Ah, trist =(

Gardena faller allt mer i mina ögon.

Krilleman Krilleman skrev:
Visst har dom reservdelar. Absolut.

Vilken reservdel löser läck i trumman?

Men när man inte har haft "vindan" in bruk mer än ett par månadre, med endast bevattning med kallvatten, är det då fel på brukaren?

:thinking:
Självklart inte, men om han gett upp/ej orkar dra det vidare är det väl bättre att köpa en reservdel och byta än att kasta den tänkte jag.
Det borde sitta någon form av svivel i trumman, med en packning.

Avtal ingås mellan köpare o säljare, att säljaren hänvisar till generalagent är ett *jl* oskick. Tre års reklamationsrätt gäller, visst har kunden bevisbördan men det räcker att man inte varit ovarsam och följt bruxanvisningen.

Krilleman
B Bumlersson skrev:
men det räcker att man inte varit ovarsam och följt bruxanvisningen.
På den punkten är jag inte speciellt dålig med om du läser resterande inlägg av mig! ;)

Inga konstigheter alls med ovarsamheten. Normal uppsättning och ingen direkt användning. Men locket på hos både tretti och gardena :thumbdown::thumbdown:

Krilleman Krilleman skrev:
På den punkten är jag inte speciellt dålig med om du läser resterande inlägg av mig! ;)

Inga konstigheter alls med ovarsamheten. Normal uppsättning och ingen direkt användning. Men locket på hos både tretti och gardena :thumbdown::thumbdown:
Det var absolut ingen kritik mot dig utan ett allmänt sätt som man kan hänvisa till mot säljaren

Krilleman
Jag orkade inte kriga om saken, dumt nog. Men det är väl det dom önskar i slutändan.

Såhär efteråt kanske man borde ha bestridit sin rätt och stått på sig, men jag orkade inte.

Sensmoralen till andra i liknande fall: Kriga för din rätt, jag la mig alldeles för lätt, men när man har uppförsbacke i andra delar i livet orkar man inte alltid kriga om annat på sin fritid...

Redigerat:
SMZ
Vi har haft våran i 5 år och den fungerar galant. Ångrar inte köpet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.