nikasp
JLyck JLyck skrev:
Precis! Är också sjukt nöjd efter lilla testkörningen igår. Riktigt smidigt att man enkelt kan rita upp en zon som den ska dammsuga.
Jag känner en som har en S5 sedan länge och han använder den där zon-grejen hela tiden. De har som vi också barn så det kan vara bra att man kan rensa golven lite innan man kör igång. Trodde först att jag skulle köra ofta på timer medan man är på jobbet men den är så snabb så det känns inte nödvändigt. Den verkar städa bra även i Quiet mode så då stör den inte om man inte är i samma rum heller.
 
engs
Någon som kör S6 på olika våningsplan? Förstått det som att det är/var sisådär med den funktionen än sålänge.

Inte hittat någon recension där de verkligen testar det, mest bara nämner att funktionen finns.
 
Vi har S5 och vi kör den på båda våningsplanen. Förutom att vi av naturliga skäl får bära upp den till övervåningen så fungerar det klockrent. Lär ju inte ha blivit sämre på den nyare versionen.
 
engs
Fast då ritar den väl om kartan varje gång? Dvs S5an, och man kan då inte köra virtuella väggar, specifika rum etc.

Förstod det som att en av S6ans fördelar över S5 skulle vara att den kan lagra upp till tre våningsplan i kartan / appen. Men vissa verkar inte tycka den funktionen är nått vidare men inte riktigt greppat vad som strular.
 
Vi låter den göra om kartan varje gång, har alltså inte sparat några virtuella väggar eller så. Detta är för att vi har katt och tre barn. Ibland är dörrarna till deras rum stängda och ibland inte, så vi låter den köra på bara och det fungerar jättebra. Tror dock att jag ska spara kartan för övervåningen ändå, så att jag kan lägga ut en no go zon vid trappan.
 
nikasp nikasp skrev:
Jag installerade en sån hemma igår. Sjukt nöjd. Den hade lite besvär med en halvhög tröskel och körde fast i en matta med fransar en gång av 50 passager på ca tre timmars testkörning. MYCKET imponerad av den och det bästa är att den kommer under alla soffor, skoställ, köksstolar och sängar. Extremt skönt att enkelt bara be den köra av köket efter frukost (man kan enkelt rita upp en eller flera zoner om man inte behöver städa hela huset).
Någon som vet hur den fungerar ihop med vanliga plantrösklar och heltäckningsmattor?
 
Nya träsnideriverktyg och mejslar utspridda på ett arbetsbord redo för slipning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kom en leverans idag. Mycket fin skärpa









på plastförpackningen de låg i. Har några kvällar vid slipstenen framöver.
 
  • Gilla
  • Haha
lindath och 12 till
  • Laddar…
nikasp
putte22 putte22 skrev:
Någon som vet hur den fungerar ihop med vanliga plantrösklar och heltäckningsmattor?
Mattor generellt är en klar styrka, märker jag själv och enligt han från generalagenten. Jag har ställt in carpet mode så den varvar upp när den kör in på mattor och iom att det är en rullborste som rengör tar den upp betydligt bättre än en vanlig dammsugare.
Vanliga trösklar är inget bekymmer men >40-mm och 90 grader funkar inte, kofångaren trycks så avbryts försöket. Jag ska skjuta fast en extra list i tvättstugan så den får ett extra "trappsteg" till att klättra på.

Den tar sig fram förvånansvärt bra och just heltäckningsmattor borde den excellera på. Vi har en stor tjock matta men det får inte vara lång ludd/fransar.


putte22 putte22 skrev:
Någon som vet hur den fungerar ihop med vanliga plantrösklar och heltäckningsmattor?
 
nikasp nikasp skrev:
Mattor generellt är en klar styrka, märker jag själv och enligt han från generalagenten. Jag har ställt in carpet mode så den varvar upp när den kör in på mattor och iom att det är en rullborste som rengör tar den upp betydligt bättre än en vanlig dammsugare.
Vanliga trösklar är inget bekymmer men >40-mm och 90 grader funkar inte, kofångaren trycks så avbryts försöket. Jag ska skjuta fast en extra list i tvättstugan så den får ett extra "trappsteg" till att klättra på.

Den tar sig fram förvånansvärt bra och just heltäckningsmattor borde den excellera på. Vi har en stor tjock matta men det får inte vara lång ludd/fransar.
Ok tack för info. Nu blev det ett lite mera ha begär
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
Två nya Bessey Kliklamp skruvstycken och en Wiha skruvmejsel på en grön yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hade ett ärende till Hornbach igår och då råkade dessa slinka med.
 
  • Gilla
Anders 1920-tal och 4 till
  • Laddar…
S
V vanpire skrev:
[bild]
Hade ett ärende till Hornbach igår och då råkade dessa slinka med.
Vad är fördelar/nackdelar med den designen på tvingarna?
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
Kliklamp är lätta och trevliga men tillhör trots det bland mina minst använda tvingar p.g.a. att jag tycker spännkraften är lite låg.
 
  • Gilla
stugfar
  • Laddar…
S fiar4387 skrev:
Vad är fördelar/nackdelar med den designen på tvingarna?
Tyckte att dom verkade lätta och funktionella. Har inte använt såna tidigare. Vi får se vad jag tycker till slut.
 
  • Gilla
stugfar
  • Laddar…
Idag var en bra dag. TVÅ paket från olika ställen men levererades till samma ställe (DHL).
Förpackningar med Bosch verktyg: en batteridriven blås och 12V batterier, samt en spade vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

12v fräs, 4ah 12v batterier samt en batteridriven blås (köpt främst för att blåsa rent studsmattan och funkar ypperligt!.
Köpt via bygghemma med deras Bosch kampanj förra veckan.
Olika trädgårdsredskap står lutade mot en vägg, inklusive en större spade och två mindre spadar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två mindre spadar, från Classicum, ca 300 kr st, till sambon/barnen. Visar dom tillsammans med en slitvarg i normal storlek.
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Idag var en bra dag. TVÅ paket från olika ställen men levererades till samma ställe (DHL).
[bild]
12v fräs, 4ah 12v batterier samt en batteridriven blås (köpt främst för att blåsa rent studsmattan och funkar ypperligt!.
Köpt via bygghemma med deras Bosch kampanj förra veckan.
[bild]
Två mindre spadar, från Classicum, ca 300 kr st, till sambon/barnen. Visar dom tillsammans med en slitvarg i normal storlek.
Mmmm den batteridrivna blåsen är underbar!!!
 
  • Gilla
Lehtin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.