Hej behöver lite hjälp med hur jag ska göra med isoleringen i ytterväggen som jag har riktat upp, skall den sitta mot ”tilläggsisoleringen” eller bara ha dom så dom följer reglarna och det blir en glipa där det blir? Slår på upp till 6-7cm.
Yttervägg med ny riktad regel och befintlig isolering, osäker placering av tilläggsisolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ingen luft mellan isolerskikten är mest optimal för att undvika konvektion.

H huggan skrev:
Ingen luft mellan isolerskikten är mest optimal för att undvika konvektion.
Okey, hur gör jag då där regeln glipar mot befintliga väggen?

Du får sätta isoleringen dikt an befintlig isolering och strunta i att den inte livar med din raka regel.

sunnis
Köp extra 45mm isolerskivor och fyll upp tomrummet som du annars får. Annars går det bra att skippa det också men är väggen öppen så varför inte?

sunnis sunnis skrev:
Köp extra 45mm isolerskivor och fyll upp tomrummet som du annars får. Annars går det bra att skippa det också men är väggen öppen så varför inte?
Lite det jag misstänkte från början, hoppades bara att det fanns nån bättre lösning för det blir ju ett jäkla skärande och pusslande. Aldrig får de va lätt.
Tack för hjälpen

Skiva igen och fyll på med lösisolering genom ett större hål längst upp.

L Ludde76 skrev:
Skiva igen och fyll på med lösisolering genom ett större hål längst upp.
Tyvärr är det inget jag tror på då de packar sig så väldigt med tiden

A
Enklast att lägga dit lite extra isoleringsskivor. Man kan dela på skivorna så att de passar bra med tjockleken. Enklast och bäst i detta läget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.