davidgp davidgp skrev:
Tjenare. Har ett litet problem. Får inte laddning i klipparen. Mäter på blecken i stationen och får 17,5v. I "sladden" från trafon är det 21.
Är det byte av kretskort som gäller?
Lyser lampan grönt med fast sken ?
Om ja. Testa en annan trafo.
 
Problemet löst. Det var ett nästan osynligt hack i kabeln. Den var inte av men det var tillräckligt för att det inte skulle gå fram tillräckligt m kräm för att ladda och till slut inte ens dra igång slingan.

Lagat mha lödning och krympslang.

Reparerad kabel med lödning och krympslang inuti vit skål hållen av en hand, tänger och avklippta bitar på träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
qsecofr och 4 till
  • Laddar…
nikasp
johan63 johan63 skrev:
Blev visst en Garagedörr idag...:crysmile:
Kameran får vänta ett tag till....
[video]
Snyggt!
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
johan63 johan63 skrev:
Det gamla var 65 mm nya är 76mm. Fungerar klockrent. :p
Man får inte ha för hög höjd på hjulet, då laddblecken ska träffa blecken på laddstationen.
Passade på att rengöra bakom laddblecken, Samt byta kabelskon till + anslutningen också, Då det bara var frågan om när skiten skulle sluta ladda, Sladdarna ligger helt öppna bakom kåpan, Och just där samlas mycket smuts samt fukt. :mad:
.


Har problem med att gräs fastnar i navet på hjulet och då snurrar det inte utan bara kasar på gräsmattan är det då oxå blött ute så låter de för jäkligt , men jag har de lilla hjulet . Var köpte du de stötrre och vet du artnr ? Har ni haft samma bekymmer ?
 
J jsson.72 skrev:
.


Har problem med att gräs fastnar i navet på hjulet och då snurrar det inte utan bara kasar på gräsmattan är det då oxå blött ute så låter de för jäkligt , men jag har de lilla hjulet . Var köpte du de stötrre och vet du artnr ? Har ni haft samma bekymmer ?
Clas ohlsson. Jag har inte haft de problemen. Bytte för att få maskinen att vända, utan att göra fula märken i gräsmattan.
 
Min robonect har slutat dyka upp på wifi. Power cycling av roboten hjälper inte. (den varken joinar som klient eller visar sin egen SSID, vilket iof troligen är avstängt). Roboten klipper normalt men all min automation baserat på mqtt är dött. :rolleyes:

Vad är det som gäller här? Hur får man liv i robonect? Hamnar jag plocka isär den?

OBS! Ingen uppdatering eller liknande har gjorts inom nån nära tid.
 
Vilken firmware har du på den?
 
Bra fråga. Jag gissar det är sista före den som orsakade problem för er. Så jag har *inte* gjort den där multistep-upgrade.
 
Ok. Har du provat reset pin? Dvs 9999-din pin = reset pin
 
Nej. Så starta roboten så den frågar pin och använda den koden istället?
 
Japp.
 
davidgp davidgp skrev:
Japp.
Done. Den dök på som zeroconf men vad är login / password i detta läge?
 
Tomt. Du måste ge den nu firmware osv.
 
Okej, men hur? Ansluten till zeroconf kan jag nå den på 192.168.2.1 men där frågar den username och password.
 
Hmm. Sådär gör inte min. Såklart är det olika.

testat ditt vanliga förstås?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.