Staffans2000
Oraklet är inget orakel. Han är ett troll. Vi har blivit blåsta hela bunten!
 
  • Gilla
Lilak och 1 till
  • Laddar…
L Le'Oracle skrev:
Så ni tror att vi rörisar lägger på en tvätta bil avgift på varje ställe ?

Om man tar ut en avgift för bil så täcker den ju in allt.
Så om du jobbar hos två kunder under en dag, vem av dem får ta bilavgiften?
 
  • Gilla
Ganescha och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Oraklet är inget orakel. Han är ett troll. Vi har blivit blåsta hela bunten!
Jag börjar bli benägen att hålla med i den bedömningen.
 
JanneJanne123
Dito.
 
L
Ni har fabricerat hela tråden, där började trolleriet .

12000 mil, jag sa på bilarna. Det betyder inte att bara jag kör eller ens att jag är ensam .

Jag berättar detta för ni tror att allt är så enkelt och man blir miljonär på VVS.
 
L
Paxman.
Oftast lägger jag inte på nån bil avgift. Men jag har full förståelse för dem som gör.
 
L Le'Oracle skrev:
Paxman.
Oftast lägger jag inte på nån bil avgift. Men jag har full förståelse för dem som gör.
Det var inte svar på min fråga.
 
L
Jo det var det. Ingen alltså.

Tråkigt att höra om era erfarenheter. De är väldigt främmande från mina
 
L Le'Oracle skrev:
Jo det var det. Ingen alltså.
Du skrev "Oftast lägger jag inte på nån bil avgift.". Alltså gör du det ibland, och då kan du svara på frågan om du har två kunder samma dag, får båda betala bilavgiften då. Om svaret är att ingen behöver betala bilavgift, hur täcker du då kostnaderna för att tvätta/städa/organisera bilen?
 
L
Ja just det oftast inte.

Enda gången är om det är väldigt långt bort och då enbart till den kunden.

När städar du din bil ? Hur gör du då ?
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Så verkar det vara. Slarvigt av mig. Grundproblemet kvarstår. Monopol ger ingen rättvisa, och det förstår inte ett "Orakel". Fullständigt obegripligt.
Vad är det för monopol du pratar om?
 
Staffans2000
Eftersom det råder en brist på hantverkare kan det liknas vid en monopolsituation, då konsumenternas valfrihet är starkt begränsad, medans hantverkarna kan välja och vraka.
 
  • Gilla
Tomasoanna
  • Laddar…
L Le'Oracle skrev:
Ja just det oftast inte.

Enda gången är om det är väldigt långt bort och då enbart till den kunden.

När städar du din bil ? Hur gör du då ?
Jag har ingen bil knuten till någon verksamhet och när/hur jag städar mina privata bilar hör inte till den här diskussionen.

Men det du säger är alltså att du mycket sällan tar ut avgift för bil när du åker på jobb. Det betyder ju att du täcker upp dina kostnader för bilen på något annat sätt. Vill du förklara hur?
 
L
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Eftersom det råder en brist på hantverkare kan det liknas vid en monopolsituation, då konsumenternas valfrihet är starkt begränsad, medans hantverkarna kan välja och vraka.
Detta är ren rappakalja . Kunder tar in minst 3 oftast 5-8 olika offerter. Dem har in på tex Nibe,Thermia,IVT,Ctc,Daikin osv. Där du bor kanske det är så som du upplever det men i den verkliga världen är det stor konkurrens om varje kund.
 
L
paxman jag lämnar en offert. Kunden väljer att tacka ja eller nej. Ur den kommer allt .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.