MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 525 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 525 inlägg
Hur kan ni missförstå på det viset? Såklart är batterikabeln lossad eftersom de haft batteriet ute och under tiden bilden togs. Trådskaparen kommer givetvis återansluta kablarna efter montering av ett friskt batteri.
Så klart har vi haft batteriet kopplat . Vi kopplade ur det när vi lyfte ur batteriet. Det finns ingen ström i batteriet, nu när vi mätt upp detStefflo skrev:
Du verkar vara en av få som fattar att vi inte är helt korkade. TackMultiMan skrev:
Vi får köpa nytt batteri och hoppas att det bara är det som är felet. För er som ifrågasätter vår kompetens vad det gäller att batteriet inte fungerar utan inkopplade sladdar ,så korkade är vi inte. Frågan var ju vad felet kunde vara och om jordsladden ska vara lös . Det var det några som svarade på ,Tack till er!
Anette
Först vill jag be om ursäkt om du tog illa upp. Det är verkligen svårt med kommunikation i bland.
Det kanske inte direkt tolkades som ointełligent alls men det var oklart vad som menades och sättet att uttrycka sig på.
Kan det misstolkas så gör det antagligen det.
Så, ta det försiktigt på nätet!
Lycka till med det nya batteriet.
Först vill jag be om ursäkt om du tog illa upp. Det är verkligen svårt med kommunikation i bland.
Det kanske inte direkt tolkades som ointełligent alls men det var oklart vad som menades och sättet att uttrycka sig på.
B bjoma skrev:
Detta är som upplagt för att gå i spinn. Du vet ju vad du menar med läsaren gör inte det.A Anette Jonsson skrev:
Kan det misstolkas så gör det antagligen det.
Så, ta det försiktigt på nätet!
Lycka till med det nya batteriet.
Det var en korkad kommentarer från min sida,som väldigt många gick igång på utan att läsa hela tråden. Men nu har vi fått ett nytt batteri och klipparen fungerar! !
Hej, har liknande problem med att vår Stiga 520 slocknar. Vid laddning går den upp till ”2930” och går då ur laddstationen för att klippa. Efter 8-9 min är värdet nere i ”2630” och strax därefter slår maskinen av. Ställer jag då in den i laddstationen och slår på den så laddar den upp till ”2930” på direkten och lämnar den laddstationen för klippning igen. Blir mycket bärande och lite klippt...
Några teorier, servades i höstas. Kan det räcka med ett nytt batteri?
Om batteriet är mer än tre år så är det troligen det som är feletH HeH2 skrev:Hej, har liknande problem med att vår Stiga 520 slocknar. Vid laddning går den upp till ”2930” och går då ur laddstationen för att klippa. Efter 8-9 min är värdet nere i ”2630” och strax därefter slår maskinen av. Ställer jag då in den i laddstationen och slår på den så laddar den upp till ”2930” på direkten och lämnar den laddstationen för klippning igen. Blir mycket bärande och lite klippt...
Ja det är enkelt. Du lossar de två laddknopparna för att få av skalet (lyfter skalet i bakkant när laddknopparna är av och skjuter skalet framåt). Sen är det fyra skruvar med stjärnmejsel för att få av den fyrkantiga genomskinliga plastkåpan som skyddar batteriet och motorerna. Sen är det en sista skruv för att lossa hållaren som håller batteriet på plats. Dra loss kablarna för hand och gör allt baklänges med det nya batteriet på plats8 8101 skrev: