Hej!
Vill bara kolla om det är någon här som monterat rännor och rör på sin knuttimrade Boda? Var har ni monterat rören och rörsvepen? Innanför själva ”knuten” eller utanför? Bifoga gärna bild. Jag har en vision i huvudet, men jag är osäker på hur det blir i verkligheten :)
Första gången jag monterar hängrännor så jag är en rookie i denna fråga

Rickard.
Nu har jag inte gjort precis det du ska göra men jag har en stark övertygelse att jag skulle tycka det är snyggast att lägga rören precis innanför knutarna på väggen. Att lägga rören i själva knuten utanför väggen känns som häderi då man stoppar ett "fult" rör precis i den snyggaste detaljen.

Edit. En snabb googling visade båda alternativen och jag står fast vid min åsikt, men du kan grovkapa röret och ställ mot väggen så kan du se vad du tycker ser bäst ut.

Redigerat:
  • Gilla
gardinstång
  • Laddar…
Gul timmerstuga med grå dörr och nummer 6, belägen på en gräsplätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
gardinstång och 2 till
  • Laddar…
Tack för era svar!! Och tack Keld för bilden. Jag kör enligt ditt alternativ, såg riktigt bra ut att ta rören innanför knuten! För som tidigare talare sa är det ju en väldigt fin detalj som är synd att förstöra med ett rör :)

K Keld skrev:
[bild]

Rickard.
Se på rackarns jag lever visst inte som jag lär (inte för att jag byggt lekstugan men). Tycker det ser lite fel ut i verkligheten också.

Svart stuprör längs vitmålad trävägg med gröna växter och blommor i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
gardinstång och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.