Hej!
Vill bara kolla om det är någon här som monterat rännor och rör på sin knuttimrade Boda? Var har ni monterat rören och rörsvepen? Innanför själva ”knuten” eller utanför? Bifoga gärna bild. Jag har en vision i huvudet, men jag är osäker på hur det blir i verkligheten
Första gången jag monterar hängrännor så jag är en rookie i denna fråga
Vill bara kolla om det är någon här som monterat rännor och rör på sin knuttimrade Boda? Var har ni monterat rören och rörsvepen? Innanför själva ”knuten” eller utanför? Bifoga gärna bild. Jag har en vision i huvudet, men jag är osäker på hur det blir i verkligheten
Första gången jag monterar hängrännor så jag är en rookie i denna fråga
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 368 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 368 inlägg
Nu har jag inte gjort precis det du ska göra men jag har en stark övertygelse att jag skulle tycka det är snyggast att lägga rören precis innanför knutarna på väggen. Att lägga rören i själva knuten utanför väggen känns som häderi då man stoppar ett "fult" rör precis i den snyggaste detaljen.
Edit. En snabb googling visade båda alternativen och jag står fast vid min åsikt, men du kan grovkapa röret och ställ mot väggen så kan du se vad du tycker ser bäst ut.
Edit. En snabb googling visade båda alternativen och jag står fast vid min åsikt, men du kan grovkapa röret och ställ mot väggen så kan du se vad du tycker ser bäst ut.
Redigerat:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 368 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 368 inlägg