3 667 läst · 12 svar
4k läst
12 svar
Byta ut sandlåda, Frågor och svar. Välkommna
Hej, jag håller på att byta ut sandlådan hos oss, och har hittat sandlåde sant att köpa i byggmax. jag ringde bygg max och prata med deras kundtjänst, det jag ville veta var om deras sandlåde sand levererar samma kvalitet som finns i skolor och förskolor, då jag förväntar mig att den ska tåla snö, regn och en massa oväder. kundtjänsten sa att ja, det är samma sand över allt men bara lite olika priser på olika volymer. Men jag fick känslan av att hon inte visste så mycket och bara sa det som jag förväntade mig att höra.
har ni något tips på vart jag kan få tag på sådan sand, som finns i förskolor och sånt, som håller år och dag ( så att jag slipper, byta ut sanden varannat år).
Edit: Jag har också en byggfirma, inom trädgård och uteplatser, jag har en vän som äger en liten förskola utanför stan, den är privat och han nämnde för mig att han behövde fylla på sandlådan.
Jag erbjöd mig att jag kunde göra hela arbetet genom mitt företag, men missar jag något nu?
Jag har F skattesedel och allt allt allt är bra med företaget.
Men det jag undrar, behöver jag kanske någon speciell licens eller tillåtelse att göra ett sådant arbete?
Det finns inte mkt säkerhetsrisker, bara praktiskt sätt tömma sandlådan, och fylla på nytt.
Vet att handskas med vissa saker kan det finnas en massa krav och sånt, är det någon som vet hur det ligger till med detta så att det inte blir bakslag med de här arbetet?
Uppskattar alla tips, och kritik så länge ni är seriösa.
Tack för mig
Mvh Mr.H
har ni något tips på vart jag kan få tag på sådan sand, som finns i förskolor och sånt, som håller år och dag ( så att jag slipper, byta ut sanden varannat år).
Edit: Jag har också en byggfirma, inom trädgård och uteplatser, jag har en vän som äger en liten förskola utanför stan, den är privat och han nämnde för mig att han behövde fylla på sandlådan.
Jag erbjöd mig att jag kunde göra hela arbetet genom mitt företag, men missar jag något nu?
Men det jag undrar, behöver jag kanske någon speciell licens eller tillåtelse att göra ett sådant arbete?
Det finns inte mkt säkerhetsrisker, bara praktiskt sätt tömma sandlådan, och fylla på nytt.
Vet att handskas med vissa saker kan det finnas en massa krav och sånt, är det någon som vet hur det ligger till med detta så att det inte blir bakslag med de här arbetet?
Tack för mig
Mvh Mr.H
wow. Tackar ! jag visste att det fanns annan typ av sand, men visste inte vart jag kunde hitta det. Tackar för det !T tergo skrev:
Vet du något om det behövs någon speciell licens för att kunna byta ut sanden åt en väns förskola för att kunna sköta det via faktura efter det?
Om någon vet så vore det super med en åsikt om det. Tackar igen för respons.
Vad menar du med att sanden ska tåla snö, regn och oväder? Det gör väl all sand?B byggarkillen1988 skrev:Hej, jag håller på att byta ut sandlådan hos oss, och har hittat sandlåde sant att köpa i byggmax. jag ringde bygg max och prata med deras kundtjänst, det jag ville veta var om deras sandlåde sand levererar samma kvalitet som finns i skolor och förskolor, då jag förväntar mig att den ska tåla snö, regn och en massa oväder. kundtjänsten sa att ja, det är samma sand över allt men bara lite olika priser på olika volymer. Men jag fick känslan av att hon inte visste så mycket och bara sa det som jag förväntade mig att höra.
Tack för mig
Mvh Mr.H
Det som är noga är att du ska ha bakbar sand men är det sandlådesand så är den bakbar.
Någon licens behöver du inte. Bifoga bara vågsedeln eller kvittot på sanden till fakturan så är det lugnt.
Att sand försvinner från sandlådor på bla förskola är att skor, byxor, jackor, vantar, mm får med sig en massa sand från sandlådan till olika ställen.B byggarkillen1988 skrev:... det jag ville veta var om deras sandlåde sand levererar samma kvalitet som finns i skolor och förskolor, då jag förväntar mig att den ska tåla snö, regn och en massa oväder.
...
Sedan bär även barnen iväg med sand både frivilligt & ofrivilligt.
Det finns olika sorter sand, till sandlåda så ska sanden ”klibba”/klumpa, men under/runt tex gungor så ska sanden rinna så att ingen bygger något runt tex gungorna.
G-83 skrev:
ja de gör de men jag tänkte mer på kvalitets mässigt, som ska hålla för en förskola. Finns ju kvalite och kvalite är vad jag tänkte på, och bakbar måste den ju vara. hhehe
Nice, det ska jag se till att göra. menar ni då, kvittot på sanden till dom som jag fakturerar eller kvitto för mig själv. för det ska ju finnas en vinst marginal, vi kollade med ett företag och just detta arbete skulle ligga på en jävligt hög summa. cirka 40k+.
låter super att det inte behövs en licens. det gör hela planen så mycket bättre.
Tackar
Demmpa skrev:Att sand försvinner från sandlådor på bla förskola är att skor, byxor, jackor, vantar, mm får med sig en massa sand från sandlådan till olika ställen.
Sedan bär även barnen iväg med sand både frivilligt & ofrivilligt.
Det finns olika sorter sand, till sandlåda så ska sanden ”klibba”/klumpa, men under/runt tex gungor så ska sanden rinna så att ingen bygger något runt tex gungorna.
yes, det låter faktiskt rätt.
Tack alla för tips. uppskattas väldigt mycket.
Efter att ha haft tre barn på förskola i fem år vardera, samt har en egen sandlåda på tomten sedan ca 10 år tillbaka så vet man var sanden hamnar.
Vissa dagar när man hämtar barn(et/en) på förskolan så är det ”ett halvt grustag” inne på dörrmattan.
På asfalten/plattorna/gräset runt sandlådorna brukar barnen hälla massor med sand.
Vissa dagar när man hämtar barn(et/en) på förskolan så är det ”ett halvt grustag” inne på dörrmattan.
På asfalten/plattorna/gräset runt sandlådorna brukar barnen hälla massor med sand.
LOL, jag förstår vad du menar, fram med damsugaren baraDemmpa skrev:Efter att ha haft tre barn på förskola i fem år vardera, samt har en egen sandlåda på tomten sedan ca 10 år tillbaka så vet man var sanden hamnar.