Hej! Kanske inte den mest vanliga frågan, men - Vart kan jag köpa lila eltejp/vävtejp?
Har hittat lila i 15mm, men söker helst 19mm eller 48mm. Gärna som går att köpa här i Sverige!

Med vänlig hälsning,
lillsnickarn:)

Det är rätt stor skillnad på eltejp och vävtejp/silvertejp/gaffa eller är du bara ute efter en lila färgad tejp oavsett typ?

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Det är rätt stor skillnad på eltejp och vävtejp/silvertejp/gaffa eller är du bara ute efter en lila färgad tejp oavsett typ?
Lila färgad tejp som tål lite väder o vind. Med en slät yta. Alltså inte typ lila maskeringstejp, utan en tejp med slät lite mer ”vattentålig” yta, liknande eltejp och ducttape/Vävtejp. :)

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
Vet att Scotch har, tror jag sett det någonstans men kommer inte ihåg var tyvärr.

L lillsnickarn:) skrev:
Är de duct tape du menar? Hittade bara denna: [länk]
Och sen en massa lila maskeringstejp :p
Precis den jag tänker på. Det är vanlig vävtejp

• Gilla
  • Laddar…
Någon lila (riktig) eltejp tror jag inte existerar, behovet har väl aldrig förelegat med färgad eltejp. Däremot finns det en mängd olika färgade tejper av varierande kvalitet, Men min erfarenhet av "märktejp" är att dom nästan alltid är mycket sämre än eltejp och tenderar att lossna efter ett tag.

När jag var inne på Lidl igår såg jag att dom sålde vävtejp i flera olika kulörer. Vet inte om det fanns just lila, men det kan vara värt att kolla upp om du har en Lidl-butik nära.

• Gilla
  • Laddar…
Jodå! Jag har hittat en lila eltejp, dock inte rätt storlek. Därför jag frågar er här på forumet :)

Hmm.. om det inte är tillfälligt sortiment förstås. Men ska helt klart kolla upp på Lidl när jag har vägarna förbi!

C C.Lundin skrev:
Lite oklart vad det är för tejp du letar efter får jag säga.
Men någonting likt detta? [länk]
Ber om ursäkt. Ja, precis, liknande den tejpen jag söker! Har kollat på den tejpen tidigare, men behöver inte 15st och jag har inget företag.

B Bassrunner skrev:
Här kanske? [länk]
Ja! Sådan tejp jag söker, till bra pris också.

Men är det någon som handlat på Conrad.se? Blir lite skeptisk när jag läser alla recensioner.

JanneJanne123
Jag har handlat på Conrad ett par gånger. Inga konstigheter förutom att de skickar från Tyskland och använder UPS som många tycker fungerar dåligt. Jag har dock inget att anmärka på.

• Gilla
  • Laddar…
Conrad har funnits rätt länge i Sverige (+15 år?). Begränsad kundtjänst i Sverige. Deras lager ligger i södra Tyskland, så det kan ta längre tid att få hem grejorna.
Har beställ en hel del från dom utan större problem, frånsett någon knas som dom sedan skyllde på Klarna. (begärde kreditprövning på en direktbetalning).

Har enbart använt posten för leveranserna, utan problem, UPS har jag för mig levererar direkt till dörr, vilket jag tycker är onödigt.

• Gilla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.