418 960 läst · 2 056 svar
419k läst
2,1k svar
Gardena R40li
Någon som vet om man egentligen utnyttjar de extra mAh som ett 2500 mAh batteri skulle ge i en R40li ?
Maskinen har Robonect men enligt Robonect så laddar den bara 1200 mAh och indikerar 100%.
Har jag ödslat lite stålar i onödan på 2500 mAh batteri ?
Maskinen har Robonect men enligt Robonect så laddar den bara 1200 mAh och indikerar 100%.
Har jag ödslat lite stålar i onödan på 2500 mAh batteri ?
johan63 skrev:
Tänk på att din maskin kanske inte hinner hem till laddstationen med 9% kvar på batteriet. Testa med 18% först.
När man kör med utöka klipptiden, kommer klipptiderna INTE att synas i robonect, då modulen endast läser av värderna från orginal firmwaren. Min maskin kör dock 145-165 min med mina inställningar.
johan63 skrev:
Tänkte slänga iväg det för endast 450 inkl. frakt om någon behöver i gruppen.johan63 skrev:
Min R40 har sista dagarna varit lite kinkig, har vid ett par tillfällen varit tvungen att lyfta ut klipparen från laddstation, "logga" in på den för att sedan stänga av strömmen, för att sedan slå på strömmen på nytt,
"logga" in för att sedan ge kommando för att klippa manuellt/aut
Varpå han börjar jobba.
Någon som varit med om något liknande?
Finns det någon möjlighet att läsa av ev felkoder, något liknande som på bilar?
Varpå han börjar jobba.
Håll "0" nertryckt några sekunder, då får du en ny meny och kan läsa av de senaste felmeddelandena samt status för batteri mm.1 Skalman65 skrev:Min R40 har sista dagarna varit lite kinkig, har vid ett par tillfällen varit tvungen att lyfta ut klipparen från laddstation, "logga" in på den för att sedan stänga av strömmen, för att sedan slå på strömmen på nytt,
Varpå han börjar jobba.
För djupare analys krävs serviceprogram som bara ÅF har tillgång till.
Kolla laddbleck för smuts/oxid samt korrekt anläggningstryck mot bleck i laddstation.
@Skalman65 det finns ett expertläge, gå in i vanliga menyn, håll inne 7 & 9 samtidigt i någon sekund så kommer du in i expertläget, där finns mer information och historik än via infoläget ”0”, sedan finns fler inställningar, testning, mm i expertläget
Beta 8 släppt idag !
https://forum.robonect.de/viewtopic.php?f=37&t=2596
https://forum.robonect.de/viewtopic.php?f=37&t=2596