Det verkar variera väldigt mycket och jag blir inte klok på vad som är rimligt i förhållande till KA´s insats.

Hur mycket betalar ni andra?

Jag har bl a fått detta från en KA;
--------------------------------------------------------------------
UPPDRAG
1. Upprättande av kontrollplan, samråd och kontakt med myndigheter inom ramen för kontrollplanen.
2. Kontroll av att planen genomförs, 6 st kontrollbesök, sammanställning av ritningar och intyg, inlämnande av relationsritningar till Bygg och Miljö för slutbevis.
Deltagande i slutbesiktning.

ERSÄTTNING
För pkt 1. SEK 3 000:- inkl. moms

För pkt 2 c:a SEK 5 000:- inkl. moms
Kostnad för denna punkt är något osäker då jag inte känner till kommande entreprenörer, dvs. hur mycket kontroll som erfordras.
---------------------------------------------------------------------

Är detta en vanlig beskrivning på vad man får och är kostnaderna "normala"?

/Jonte

har inte en susning om vad som ingick, men totalkostnaden för KA bör ligga runt 15000

6000 spänn. Varför betala mycket för något man inte behöver. Det är ju bara kommunen som vill ha en.

lengman skrev:
6000 spänn. Varför betala mycket för något man inte behöver. Det är ju bara kommunen som vill ha en.
Det är inte alls det. KA är jätte bra att ha och mest om han är på din sida. Skulle aldrig ha en KA som entreprenören kan fixa och är "kompis" med.

Han kontrollerade först att marken var av bra kvalitet för att bygga.
Vår KA har hjälpt oss med idéer och lösningar, inte bara kontrollerat enl kommunens krav.

Han har kontrollerat att grunden och monteringen gjordes på ett bra sätt och kom med förslag.

Jag tycker absolut att det är värt dom 16000 har tar ;D

Sweli skrev:
Vår KA har hjälpt oss med idéer och lösningar, inte bara kontrollerat enl kommunens krav.

Han har kontrollerat att grunden och monteringen gjordes på ett bra sätt och kom med förslag.

Jag tycker absolut att det är värt dom 16000 har tar  ;D
Precis så vill jag att det ska funka. Ett bollplank som står på min sida om (när?!) det börjar blåsa... :)

Jonte skrev:
Precis så vill jag att det ska funka. Ett bollplank som står på min sida om (när?!) det börjar blåsa...  :)
Det som är poängen att han hjälper till innan det börjar att blåsa ;D ;D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.